معبد چای واتانارام در تایلند

به گزارش دور زمین، Wat Chai watthanaram یکی از مهمترین معباد تاریخی بودایی است که در شهر Ayutthaya کشور تایلند قرار گرفته است. این مجموعه در غرب رودخانه چائوفارایا قرار گرفته است.

معبد چای واتانارام در تایلند

این معبد، یک معبد سلطنتی بوده که در آن شاه و جانشینانش به انجام مراسم مذهبی می پرداختند و بسیاری از ملکه ها و شاهزادگان پس از مرگ در اینجا سوزانیده می شدند.
ساختار این معبد بازتابی است از جهان بینی بودایی.معبد در سال 1630 توسط پادشاه پراست تانگ به عنوان اولین معبد سلطنت و به یادبود از سکونت مادر خود در آن منطقه ساخته شد. در حال حاضر این معبد یکی از جاذبه‌های تاریخی مطرح تور تایلند برای بازدید می‌باشد.

نام این معبد به زبان بومی یعنی معبد سلطنت طولانی و دوران با شکوه است و در آن از سبک خمر که در آن زمان محبوب بوده طراحی شده. برج مرکزی آن به ارتفاع 35 متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده‌اند.
پس از نابودی کامل پایتخت توسط برمه در 1767 ، معبد رها شد و آجر ویرانه ها مورد دستپرد و فروش قرار گرفته است و مجسمه‌های بودایی را غارت کردند. در سال 1987 یک گروه تایلندی شروع به بازسازی مکان کردند و در سال 1992 آن را برای بازدید عموم باز کردند. تور تایلند فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی عالی است.

انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4024

به "معبد چای واتانارام در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد چای واتانارام در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید