باغ وحش دوزیت بانکوک

به گزارش دور زمین، باغ وحش دوزیت (dusit zoo bangkok)، یکی از جاذبه‌هایی است که در تور تایلند می‌توانید با خانواده به سراغ آن بروید. باغ وحش دوزیت بانکوک خانه بیش 1600 حیوان است که در مناطق گرمسیری به زندگی می‌پردازند. باغ وحش دوزیت (Dusit)، یکی از جاذبه‌های اصلی تور تایلند در شهر زیبای بانکوک است که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما و خانواده‌تان در تور تایلند فراهم کند.

باغ وحش دوزیت بانکوک

این مجموعه با حیوانات و فضایی مناسبی که خلق کرده است، یکی از بهترین جاذبه‌های تور تایلند است. این مجموعه زیبا در مرکز شهر بانکوک ساخته شده و یک مرکز تحقیقاتی به شمار می‌رود. ببر بنگال و غزال از پربازدید حیوانات این مجموعه هستند.

این باغ وحش نزدیک به 60 سال، اولین باغ وحش در سراسر تایلند است و اطراف آن را مراکز مهم تجاری شهر بانکوک قرار گرفته است. در این مرکز انواع مختلف میمون‌ها، هیپوپوتاموس‌ها، تمساح‌ها و شیرها به علاوه حیوانات کمیاب در تایلند همچون پنگوئن‌ها، شترها و کانگاروها در باغ وحش دوسیت نگهداری می‌شوند.

در قسمتی از این مرکز زرافه ها، شترمرغ ها، گورخرها اسب‌ها و فیل‌ها را مشاهده خواهید نمود. همچنین دریاچه‌ای زیبا درون باغ وحش قرار دارد که می‌توانید در آن قایق سواری کرده و لذت ببرید. 

از نکات جالب دیگر در این باغ‌وحش وجود یک پناهگاه زیر زمینی در بخش نگهداری از هیپوپوتاموس‌ها است و برای افرادی که به تاریخ جنگ جهانی دوم علاقه دارند جالب می‌باشد. در تور بانکوک می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

چهار ایستگاه تراموا در این باغ وحش وجود دارد. که افراد می‌توانند با استفاده از تراموا به گشت و گذار در باغ وحش بپردازند. بلیط هر یک از این ایستگاه‌ها به رنگ متفاوتی درآمده است. همچنین وسایل سواری مختلفی در باغ وحش مخصوص کودکان وجود دارد. همچنین بازدیدکنندگان می توانند قایق سواری در این باغ را نیز تجربه کنند. برای این منظور قایق هایی برای اجاره و گشت و گذار بر روی دریاچه باغ در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد. این دریاچه بسیار آرام و ساکت بوده و ضمن قایق سواری می‌توان نمایی از ساختمان مجلس را نیز مشاهده خواهید نمود.

در این مجموعه زمین بازی زیبا و دلنشینی برای کودکان در نظر گرفته شده که کودکان می‌توانند با آن به بازی می‌پردازند. در دریاچه این پارک نیز تعداد زیادی قایق پدالی برای اجاره گردشگران تور تایلند در نظر گرفته شده است. از دیگر تفریحات موجود در این باغ وحش برای کودکان، وجود وسایل نقاشی است وجود فضاهای تمیز و مناسب برای برپایی پیک نیک است. در این مجموعه برای رفاه حال بازدیدکنندگاه چندین رستوران وجود دارد. امکان رفتن به باغ وحش در هنگام شب و دیدن زندگی شبانه حیواناتی همچون خفاش ها و جوجه‌تیغی‌ها نیز وجود دارد.

باغ وحش دوزیت (Dusit) یا کَو دین (Khao Din) یکی از جاذبه های اصلی تور تایلند در شهر بانکوک است که امکاناتی مانند بیمارستان حیوانات، موزه‌ی حیات وحش،‌ مرکز آموزشی، تراموا برای گشت زدن در پارک و زمین بازی دارد. این پارک در تایلند از 1600حیوان محلی و جهانی، همچون گوزن‌های آلبینو و ببرهای سفید بنگال میزبانی می‌کند. باغ وحش دوزیت پیشنهادهای متعددی برای ساخت یک برنامه‌ی جذاب خانوادگی دارد. در عین حال که برای کودکان بسیار جالب و خاطره‌ساز است، بزرگسالان هم از قدم‌زدن در پارک لذت می‌برند.

بهتر است برای گشت زدن در پارک زیبای دوزیت، یک روز کامل تور تایلند خود را صرف بازدید از این جاذبه کنید.

حیوانات بسیاری از دور و نزدیک در باغ وحش دوزیت وجود دارند. انواع مختلفی از میمون‌ها،‌ اسب آبی، تمساح،‌ ببر، شیر، همه در کنار بعضی از گونه‌های نادر -البته در تایلند- مانند پنگوئن، شتر و کانگورو در این مکان نگهداری می‌شوند.

این باغ وحش دیدنی در زمینی به مساحت 188,800 مترمربع احداث شده است. دوزیت، اولین باغ وحش تایلند بوده و نزدیک به 60 سال از عمرش می‌گذرد. این جاذبه‌ی دیدنی، در مرکز اداری واقع شده که در مسیر بسیاری از جاذبه‌ های شهر بانکوک قرار دارد و با اماکن مهمی چون کاخ-موزه‌ی آنانتا ساماکوم (Ananta Samakhom)، ساختمان پارلمان و کاخ چیترالادا (Chitralada) احاطه شده است.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3045

به "باغ وحش دوزیت بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش دوزیت بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید