آشنایی با کاخ الحمرا اسپانیا

به گزارش دور زمین، کاخ الحمرا با قرار دریافت در بین سه جاذبه برتر گردشگری اسپانیا جواهر صنعت گردشگری این کشور لقب گرفت.

آشنایی با کاخ الحمرا اسپانیا

در شرایطی که اسپانیا در سال 2014 میلادی میزبان حدود 66 میلیون توریست بود، کاخ الحمرا با معماری اسلامی با قرار دریافت در بین سه جاذبه برتر توریستی اسپانیا جواهر صنعت توریستی این کشور لقب گرفت.

کاخ الحمرا که یک شاهکار تمام عیار معماری اسلامی به شمار می رود، در منطقه تاریخی آندلس اسپانیا که یکی از بناهای تاریخی ثبت شده این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به شمار می رود، بر فراز یک تپه ساخته شده و از بخشهای مختلفی از جمله کاخ اصلی، قلعه، مسجد و حمام به همره باغی زیبا تشکیل شده و باغی زیبا تشکیل شده و در سالهای اخیر به یکی از مقاصد برتر توریستی اسپانیا تبدیل شده است.

کاخ الحمرا در شرایطی به جاذبه توریستی اسپانیا تبدیل شده که این کشور که بیشترین میزان شاغلان در صنعت توریستی را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خود جای داده و درآمدهای حاصل از صنعت توریستی در حدود 11 درصد از فراوری ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داده همیشه در جهت جذب توریست با رقبای سختی در اروپا و همچنین ترکیه در جدال است.

در حال حاضر، جزایر قناری به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای و سواحل پاک مقصد نخست توریستان خارجی اسپانیا بوده و منطقه تاریخی آندلس و شهر زیبای بارسلون با داشتن آثاری از دوره های مختلف تاریخی از جمله دوره اسلامی دیگر مقاصد توریستی این کشور به شمار می فرایند.

منبع: کوله پشتی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2491

به "آشنایی با کاخ الحمرا اسپانیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با کاخ الحمرا اسپانیا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کاخ الحمرا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید