27 هزار نفر از موزه سینما بازدید کردند

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - آمار بازدیدکنندگان از تالارها و سینماهای موزه سینمای ایران در 11 ماه سال 1400 اعلام شد.

27 هزار نفر از موزه سینما بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی موزه سینمای ایران، در یازده ماه امسال 27 هزار و 180 نفر در طول 144 روز کاری با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در ایام فعال از تالارهای موزه سینما بازدید کردند.این در حالی است که بر اساس دستور ستاد کرونا تالارهای موزه سینما در فروردین ماه 14روز و در شهریورماه 4 روز اجازه فعالیت داشتند و در ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد مجاز به پذیرش بازدیدکننده نبودند.

بالاترین مقدار بازدید مربوط به روزهای آدینه با 8134 نفر در راس آمار مخاطبین روزانه تالارهای موزه سینما بوده است و بیشترین فراوانی در جمعیت بازدیدکنندگان مربوط به گروه سنی جوانان 18 تا 25 سال است و به طور میانگین در هر روز کاری 189 نفر از تالارهای موزه سینما بازدید کردند.

بعلاوه سالن های موزه سینما از ابتدای سال تا انتها بهمن ماه امسال با توجه به محدودیت های کرونا 257 روز (5/8) ماه فعالیت داشتند که تعداد 40982 نفر در روزهای کاری سینماها در سالن سینماتوگراف، سینمافردوس، سینما تمدن به تماشای فیلم های سینمایی و هنر و تجربه نشستند و به طور میانگین تعداد تماشاگران سینماهای موزه در روزهای فعالیت در امسال 160 نفر بوده است.

در آمار تهیه شده، آذرماه رکورددار فروش بلیت های سینماهای موزه با عدد 10666 بلیت بوده است.

بعلاوه در امسال 66 رویداد و برنامه مرتبط با موضوع سینما در موزه برگزار گردید که از جمله این برنامه ها می توان به بزرگداشت چهره های نامدار سینمای ایران ، رونمایی آثار سینمایی، نشست های تخصصی، نمایش فیلم های بازسازی شده تاریخ سینمای ایران، نمایش آثار جشنواره های فیلم فجر و حقیقت، تهیه و ضبط گفتگوی تاریخ شفاهی پیشکسوتان سینمای ایران، ساخت تندیس بزرگان سینما و ... اشاره نمود.

تالارهای موزه سینمای ایران همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقمندان به تاریخ سینمای ایران است. بعلاوه سینماهای این مجموعه فرهنگی- تاریخی از ساعت 12 تا 23 فیلم های مندرج در جدول اکران سینماهای تهران را نمایش می دهد و بخش های عرضه محصولات فرهنگی، هنری و ... از ساعت 9 صبح تا 24 میزبان علاقمندان به فرهنگ و هنر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5694

به "27 هزار نفر از موزه سینما بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 هزار نفر از موزه سینما بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید