22 استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند

به گزارش دور زمین، تا به امروز مراکز 22 استان کشور تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع اقلام تنظیم بازار محصولات کشاورزی قرار گرفتند و باقی استان ها تا 15 اسفندماه به این شبکه اضافه می شوند.

22 استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، شرایط بازار برنج نشان می دهد که با غفلت دولت قبل، همه برنج فراوری داخل به دست واسطه ها افتاده است و همین امر موجب آشفتگی بازار برنج شد و در عین حال بارندگی های اخیر و سیل های منطقه ها جنوبی کشور موجب کمبود سیب زمینی شد.

براساس دستور رییس جمهوری دولت سیزدهم، با رصد و پایش های روزانه اجازه داده نشد تا مشکل افزایش قیمت بازار برنج و سیب زمینی به هفته برسد و فورا برای جبران آن در قرارگاه امنیت غذایی تصمیمات مهمی اتخاذ شد که نتیجه آن اتخاذ تصمیم هایی برای کنترل بازار برنج و سیب زمینی بوده است. به طوری که با توجه به رسیدن سقف صادرات به 600 هزار تن مشخص شده، وضع عوارض صادراتی برای صادرات سیب زمینی در دستور کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی نهاده شد.

از صبح امروز (شنبه 16 بهمن ماه) سیب زمینی با قیمت 10 هزار تومان در سطح میادین میوه و تره بار عرضه می گردد و بعلاوه سامانه بازرگام نیز توزیع هوشمند سیب زمینی با قیمت 9 هزار و 800 تومان را برای تحویل درب منازل شروع نموده است.

تصمیم گیری درباره واردات 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع گواهی شده خارج از کشور با رعایت پروتکل های قرنطینه ای و تحت نظارت سازمان حفظ نباتات برای مصارف صنعتی، خوراکی و بذری از نتایج این جلسات است.

تصمیم گیری برای کنترل بازار برنج نیز به گونه ای بوده که براساس این مصوبه تا شب عید 200 هزار تن برنج تایلندی، پاکستانی و هندی در بازار توزیع می گردد و بعلاوه مقرر شد فروشگاه های زنجیره ای و سازمان میادین میوه و تره بار تهران برنج خارجی با نرخ تنظیم بازار به مصرف نمایندگان عرضه نمایند.

توزیع هوشمند برنج در سامانه بازرگام و سامانه هست اینجا با قیمت های تنظیم بازاری هندی 18 هزار و 500 تومان، پاکستانی 20 هزار و 500 تومان و تایلندی 12 هزار و 500 تومان عرضه می گردد. به عنوان مثال عرضه هوشمند درب منازل شهروندان در شهر مقدس قم از صبح پنجشنبه (14 بهمن ماه) شروع شده است.

با توجه به عدم کمبود برنج و ذخایر بالای 300 هزار تنی برنج ایرانی در مازندران و گیلان، عرضه گسترده برنج ایرانی نیز از هفته آینده به وسیله اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و اتحادیه استان های مازندران و گیلان شروع می گردد.

مقرر شد سازمان تعزیرات حکومتی نظارت بر بازار برنج را تشدید و با گران فروشی و احتکار برنج برخورد جدی داشته باشد.

واردات 150 هزارتن برنج از پاکستان (با توجه به مشابهت با برنج ایرانی) نیز در دستور کار ستاد تنظیم بازار نهاده شده است؛ بنابراین توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازاری، برنج پاکستانی تنظیم بازار کیسه 10 کیلویی 20 هزار و 500 تومان، برنج تایلندی تنظیم بازاری کیسه 10 کیلویی 125 هزار تومان، برنج هندی تنظیم بازاری کیلویی 18 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم سیب زمینی کیلویی 9 هزار و 800 تومان است.

تا به امروز 22 استان به شبکه توزیع هوشمند کالا های اساسی پیوسته اند.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5299

به "22 استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید