2 طرز تهیه دلمه کباب (دلمه هلندی) روی گاز و در فر به روشی ساده

به گزارش دور زمین، دلمه کباب یکی از است که روش تهیه آن راحت تر از دلمه برگ مو است و در هر فصلی از سال که باشید، می توانید آن را درست کنید. به دلمه کبابی، دلمه هلندی هم گفته می گردد و در جزییات شباهت زیادی به دلمه کلم برگ دارد. در این مقاله از در ما طرز تهیه دلمه کباب هلندی در فر و روی اجاق گاز، به همراه فوت و فن های پخت و خوشمزه شدن دلمه کباب را به شما آموزش می دهیم.

2 طرز تهیه دلمه کباب (دلمه هلندی) روی گاز و در فر به روشی ساده

مواد لازم برای تهیه دلمه کباب (برای 6 تا 8 نفر)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
کلم برگ سفید1 عدد
کلم برگ قرمز1 عدد
گوشت چرخ نموده400 گرم
آب قلم2 لیوان فرانسوی دسته دار
پیاز (برای پیاز داغ)1 عدد بزرگ
خرده نان باگت80 گرم
کره50 گرم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه لازم
روغنبه اندازه کافی
سس دلخواهبرای سرو کنار دلمه کباب

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت دلمه کباب: 40 دقیقه

مراحل طرز تهیه دلمه کباب هلندی

دلمه کباب هلندی را می توانید به عنوان یک پیش غذا یا غذا با گوشت چرخ نموده بسیار خوشمزه و مقوی، برای ناهار، شام یا مهمانی های مجلسی خود، تهیه و سرو کنید. در ادامه مراحل تهیه این غذای بین المللی را به روش زیر دنبال کنید.

مرحله اول: کلم ها را آماده کنید

ابتدا برگ های کلم را با چاقوی تیز، از ساقه آن جدا کنید. برگ ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن ها اندازهی آب و کمی نمک بریزید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا برگ ها خیس بخورند و گل و لای آنها، پاک گردد. سپس برگ ها را از آب بکشید و در یک سبد بریزید و بشویید. در یک قابلمه مناسب، تا نیمه آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

مرحله دوم: برگ کلم را آبپز کنید

در ادامه، برگ های کلم را در قابلمه بریزید و به آن کمی نمک اضافه کنید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا برگ ها در آب در حال جوشیدن بمانند و نرم شوند. سپس برگ های کلم را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهند. در این فاصله به سراغ آماده کردن مواد داخل دلمه کباب بروید.

مرحله سوم: گوشت چرخ نموده را تفت دهید

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورن نگینی ریز یا خلالی باریک برش بزنید. در یک تابه اندازهی روغن یا کره بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند. بعد نوبت به اضافه کردن گوشت است. گوشت چرخ نموده را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است. این مواد را به تابه بیفزایید و با گوشت چرخ کره تفت دهید تا طعم خام ادویه ها گرفته گردد.

در صورت تمایل می توانید گوشت چرخ نموده، پیاز داغ آماده منجمد، روغن پخت و پز یا سرخ کردنی، انواع کره حیوانی یا گیاهی و انواع ادویه مثل زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را از فروشگاه های به روش های خرید و اینترنتی تهیه کنید.

مرحله چهارم: گوشت چرخ نموده را بپزید

خرده های نان ساندویچ یا نان باگت را هم اضافه کنید. حرارت را کم کنید، درب تابه را بگذارید و اجازه دهید گوشت چرخ نموده به مدت 15 دقیقه روی حرارت بماند و با آب خود بپزد. اگر خیلی خشک بود، می توانید چند قاشق از یا را به تابه اضافه کنید. اگر عصاره قلم ندارید، می توانید یکی از عصاره های گوشت آماده را در آب حل کنید ولی در این صورت، نمک به غذا اضافه نکنید.

عصاره گوشت و مرغ آماده را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله پنجم: دلمه کباب ها را بپیچید

بعد از اینکه مایه داخل دلمه کباب آماده شد، به اندازه 1 یا 1/5 قاشق غذاخوری از مایه دلمه را داخل برگ کلم بریزید و آن را به شکل دلمه ای یا هر شکل دیگری که دوست دارید بپیچید، طوری که مواد به هیچ وجه بیرون نریزد. همه دلمه ها را به همین شکل درست کنید. سپس دلمه ها را در یک سبد فلزی روی هم بگذارید.

مرحله ششم: دلمه کباب را بپزید

در آخر، سبدی که دلمه های کباب را در آن گذاشته اید، داخل یک قابلمه بگذارید، طوری که کف سبد، کاملا داخل قابلمه باشد. قابلمه را روی حرارت بگذارید و کره و بقیه آب قلم یا استاک گوشت را در قابلمه بریزید. اجازه دهید، عصاره آغاز به جوشیدن کند. بعد درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا دلمه کباب ها کاملا بپزند.

مرحله هفتم: دلمه کباب را سرو کنید

برای نرم شدن دلمه ها، حدود 30 تا 40 دقیقه صبر کنید تا عصاره غلیظ گردد و به خورد دلمه ها برود. سپس سبد را از قابلمه بیرون بیاورید و دلمه کباب ها را در ظرف مناسب سرو بگذارید و با سس کچاپ یا دیگر سس های دلخواه خود سرو کنید.

انواع سس کچاپ و سس ترکیبی را به روش های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه های زنجیره ای می توانید بخرید.

بیشتر بخوانید:

روش تهیه دلمه کباب در فر

برای درست کردن دلمه کباب در فر، بعد از آماده کردن مایه دلمه کباب و رول کردن آنها، دلمه ها را در یک ظرف پیرکس بچینید و به آن آب قلم یا استاک گوشت را اضافه کنید. روی ظرف پیرکس را فویل آلومینیومی بپیچید و ظرف را در فر به مدت 30 تا 45 دقیقه با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا دلمه ها بپزند.

نکات مهم در طرز تهیه دلمه کباب

  • برای پیچیدن دلمه کباب ها، در قسمت انتهای برگ های کلم را به شکل عدد 8 با یک چاقوی تیز، برش بزنید تا قسمت ضخیم برگ که به ساقه متصل شده است، جدا گردد. در این صورت، دلمه ها راحت تر رول می شوند.
  • اگر برگ های دلمه شکستند، ترک خوردند یا پاره شدند، برای درست کردن دلمه مناسب نیستند.
  • اگر طعم شیرین کلم برگ را دوست ندارید، می توانید به سس دلمه، کمی سرکه سفید، سرکه بالزامیک یا آبلیمو اضافه کنید.
  • دلمه کباب را می توانید به مدت 3 روز در یخچال نگه دارید و اگر می خواهید برای مدت بیشتری آنها را نگهداری کنید، دلمه ها را در فریزر بگذارید.
  • طرز تهیه دلمه کلم برگ تبریزی هم یکی از روش های درست کردن دلمه با کلم برگ است.

فوت و فن های خوشمزه شدن دلمه کباب

سس دلمه کباب چیست؟

سس دلمه کباب، همان آب قلم یا استاک گوشت است که دلمه ها با آن می پزند. البته شما می توانید بنا به سلیقه خود، چاشنی های دلخواه تان را به آن اضافه کنید.

چرا دلمه کباب خشک می گردد؟

1- برترین گوشت برای تهیه دلمه کباب، گوشت مخلوط گوسفندی و گوساله یا گاو است. اگر گوشت به اندازه کافی چرب نباشد، دلمه سفت و خشک می گردد.

2- اگر اندازه آب قلم یا استاک گوشت کم باشد، زود بخار شده و دلمه خشک می گردد.

3- در زمان پخت دلمه کباب، باید حرارت را روی حالت ملایم، تنظیم کنید تا سس دلمه ذوب تبخیر نگردد.

فرق دلمه کباب با دلمه کلم چیست؟

مایه دلمه و سس دلمه در این دو نوع دلمه فرق می نماید. مایه دلمه کلم برگ، علاوه بر گوشت، شامل برنج، لپه، انواع سبزی های معطر و دیگر چاشنی ها است، اما برای تهیه دلمه کباب، فقط به گوشت چرخ نموده و پیاز به عنوان مواد اصلی مایه دلمه احتیاج دارید. بعلاوه سس دلمه کباب، آب قلم یا استاک گوشت است ولی سس دلمه کلم، با پوره گوجه فرنگی، سس گوجه، روغن زیتون، سرکه، شکر و … درست می گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 خرداد 1403 بروزرسانی: 3 خرداد 1403 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6017

به "2 طرز تهیه دلمه کباب (دلمه هلندی) روی گاز و در فر به روشی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه دلمه کباب (دلمه هلندی) روی گاز و در فر به روشی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید