10 نکته که باید قبل از سفر به خارج از کشور، برای اولین بار بدانید

به گزارش دور زمین، سفر به خارج از کشور برای اولین بار

سفر به خارج از کشور برای اولین بار تجربه ای فوق العاده است. ولی باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر قبل از سفر کاملا آماده نباشید و بدون هیچ اطلاعاتی راهی شوید، ممکن است سفری که از ماه ها قبل اشتیاقش را داشتید خراب گردد. خوشبختانه امروزه در دنیای دیجیتال و با وجود اینترنت در همه جا، گوگل به برترین و نزدیکترین دوست ما تبدیل شده است. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا چک لیستی از اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به خارج از کشور برای اولین بار را در اختیارتان قرار دهیم.

10 نکته که باید قبل از سفر به خارج از کشور، برای اولین بار بدانید

به طور مثال: خود من به عنوان مسافر بارها شده که تجربه ناخوشایندی را در سفر به مقاصد تازه خارج از کشور تجربه نموده ام، چون هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشتم! به همین علت همواره قبل از سفر در خصوص مقصدی که می خواهم برای اولین بار به آن سفر کنم، جستجو می کنم تا سفری آگاهانه و بدون هیچ مسئله ای داشته باشم.

1- مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا

وقتی قصد سفر به خارج از کشور برای اولین بار دارید، باید پیش از هر چیزی ببینید که برای دریافت ویزا به چه مدارکی احتیاج دارید و اینکه آیا می توانید ویزا دریافت کنید یا خیر. ایرانی ها برای سفر به بعضی از کشورها احتیاج به ویزا ندارند و بعضی دیگر نیز ویزای بدو ورود صادر می نمایند. بعلاوه برای برنامه ریزی زمان سفر باید بدانید که مدت زمان صدور ویزا چقدر است.

2- نرخ تبدیل ارز در مقصد سفر چقدر است

همانطور که می دانید نرخ تبدیل ارز به طور مداوم در حال نوسان می باشد. با اطلاع یافتن از نرخ تبدیل ارز در مقصد سفرتان می توانید از پرداخت هزینه اضافی خودداری کنید و ارز را با برترین نرخ تبدیل کنید.

3- تعطیلات رسمی در مقصد سفرتان چه زمانی است

در سفر به خارج از کشور برای اولین بار نباید فراموش کنید که حتما زمان تعطیلات رسمی را چک کنید؛ به طور مثال در بعضی کشورها تمام اماکن گردشگری مثل موزه ها تعطیل هستند. بعلاوه از جشن های ملی و یا فرهنگی آگاه می شوید.

4- در سفر به خارج از کشور برای اولین بار از نحوه انعام دادن آگاه شوید

در کشورهای خارجی معمولا مرسوم است که به پیش خدمت های رستوران، هتل و افرادی که خدمات ارائه می دهند انعام داده گردد.

5- آگاهی یافتن از آداب و رسوم و سنت ها

در سفر به خارج از کشور برای اولین بار حتما از آداب و رسوم و سنت های مقصد سفرتان آگاه شوید. مردم نقاط مختلف جهان فرهنگ و سنت های به خصوص خود را دارند و روی آن ها حساس هستند. ممکن است چیزی که از نظر ما موردی ندارد برای مردم کشورهای دیگر توهین آمیز و بی احترامی تلقی گردد. پس حتما اطلاعات مورد احتیاج در خصوص آداب و رسوم و فرهنگ مردم کشوری که به آن سفر می کنید را جستجو کنید تا ناخواسته موجب ناراحتی مردم محلی نشوید.

6- آب و هوای کشوری که به آن سفر می کنید چگونه است

جستجو پیش از سفر در خصوص آب و هوا و اقلیم کشوری که به آن سفر می کنید به برنامه ریزی سفر و جاهایی که می توانید تماشا کنید یاری می نماید. بعلاوه با اطلاع داشتن از آب و هوا می توانید لباس های مورد احتیاجتان را با خیال راحت تر انتخاب کنید.

7- لباس مناسب در کشوری که به آن سفر می کنید

وقتی برای اولین بار به کشور دیگری سفر می کنید حتما از نوع پوشش مردم و تفاوت های فرهنگی آن ها با خود آگاه شوید. قبل از اینکه چمدانتان را ببندید حتما در گوگل از سبک لباس پوشیدن آگاه شوید و بعد لباس های مورد احتیاجتان را جمع کنید.

8- نوع پریز برقی که در کشور مقصد سفرتان استفاده می گردد را جستجو کنید

اگر برای اولین بار است که به خارج از کشور سفر می کنید ممکن است از با تماشا پریز برق متفاوت متعجب شوید. اما بهتر است بدانید که در کشورهای دیگر حداقل 15 نوع پریز برق متفاوت وجود دارد. بنابراین می توانید در مرورگر گوگل نوع پریز برق مورد استفاده در مقصد سفرتان را جستجو کنید و یا اینکه می توانید آداپتور جهانی تهیه کنید تا در همه سفرها با خیال راحت از آن بهره ببرید.

9- برای بازدید از جاذبه های گردشگری در خصوص نحوه تهیه بلیط ورودی در گوگل جستجو کنید

قبل از سفر بهتر است که در خصوص نحوه تهیه بلیط سایت های تاریخی و یا اماکن تفریحی اطلاعالات لازم را به دست بیاورید، چون بعضی از جاذبه های گردشگری متقاضی زیاد دارند و ممکن حین مراجعه حضوری با صف های طولانی و مشکلاتی از این قبیل روبرو شوید.

10- از نحوه حمل و نقل عمومی آگاه شوید

قبل از سفر باید در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیک ترین ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و مترو به هتل آگاهی پیدا کنید. بعلاوه در بعضی از کشورهای اجاره خودرو و موتور مناسب تر از تردد با تاکسی است.

سفر به خارج از کشور برای اولین بار کمی استرس زا است و به همین علت ممکن است به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و عدم شناخت مقصد سفر و فرهنگ مردم آن با مشکلاتی ناراحت نماینده روبرو شویم. به همین علت برترین راه این است وقتی مقصد سفر را انتخاب کردیم ابتدا در خصوص مقصد سفر و نکات مهمی که در بالا عنوان کردیم جستجو کنید. سفر به خارج از کشور برای اولین بار باید با آگاهی کامل از مقصد صورت گیرد تا وقتی به مقصد رسیدیم از تفاوت های فرهنگی و مسائل دیگر شگفت زده نشویم.

این امر یاری می نماید تا در تجربه سفر به خارج از کشور برای اولین بار خاطرات خوش و فراموش نشدنی را در ذهنمان به ثبت برسانیم.

سفر به خارج از کشور برای اولین بار کمی استرس زا است و به همین علت ممکن است به خاطر نداشتن اطلاعات کافی و عدم شناخت مقصد سفر و فرهنگ مردم آن با مشکلاتی ناراحت نماینده روبرو شویم. به همین علت برترین راه این است وقتی مقصد سفر را انتخاب کردیم ابتدا در خصوص مقصد سفر و نکات مهمی که در بالا عنوان کردیم جستجو کنید.

سفر به خارج از کشور برای اولین بار باید با آگاهی کامل از مقصد صورت گیرد تا وقتی به مقصد رسیدیم از تفاوت های فرهنگی و مسائل دیگر شگفت زده نشویم. این امر یاری می نماید تا در تجربه سفر به خارج از کشور برای اولین بار خاطرات خوش و فراموش نشدنی را در ذهنمان به ثبت برسانیم.

منبع: travelandleisure

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4796

به "10 نکته که باید قبل از سفر به خارج از کشور، برای اولین بار بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته که باید قبل از سفر به خارج از کشور، برای اولین بار بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید