10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید

به گزارش دور زمین، بهترین غذا برای تقویت مو چیست؟ برای داشتن موهای شاداب و سالم چه غذایی باید خورد؟ برای داشتن موهای سالم و پرپشت مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید

تنها استفاده از شامپوها، روغن ها یا هر تدبیر و درمان خارجی نمی تواند سلامت موهای شما را تضمین کند. برای سلامت کلی موهایتان شما باید مطمئن شوید که آیا مواد مغذی مورد نیاز به بدنتان می رسد یا خیر. در ادامه 10 ماده مغذی را با هم آنالیز خواهیم کرد که سلامت موهای شما را تضمین می نمایند.

10- صدف خوراکی

زینک ماده ای معدنی است که برای سلامت موهای شما بسیار ضروری است. فقدان زینک می تواند پوست سر شما را ضعیف کند و همین سست شدن پوست سر روی ساختار پیازهای مو تاثیر می گذارد. فقدان زینک باعث افزایش ریزش مو می گردد. شوره سر نیز به علت فقدان زینک در بدن است. صدف خوراکی سرشار از زینک بوده و برای درمان شوره سر و درمان ریزش مو نقشی اساسی دارد. اگر شما از ریزش مو رنج می برید مقداری صدف خوراکی به برنامه تغذیه روزانه تان اضافه کنید. البته با دلایل ریزش مو نیز آشنا شوید. بیف، اسفناج، تخم کدو و گوشت بره دیگر مواد غذایی است که سرشار از ماده معدنی زینک است. البته در نواحی مرکزی ایران استفاده از صدف خوراکی در غذا مرسوم نیست ولی در نواحی جنوب ایران مردم از این ماده مغذی استفاده می نمایند.

9- هویج

شما حتما فواید استفاده از هویج را می دانید. استفاده از هویج هم برای بهتر شدن پوست و هم برای بینایی و چشم بسیار مفید است. اما آیا می دانستید که این ماده مغذی و بسیار خوشمزه روی موهای شما نیز تاثیر به سزایی دارد؟ هویج سرشار از ویتامین A و مواد اساسی و مغذی است که برای رشد سلول ها بسیار مفید است. خوردن هویج خام یا نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج برای افزایش رشد موهای شما ضروری است و حتی استفاده از این ماده مغذی باعث افزایش ضخامت موی شما نیز می گردد. این ماده مغذی ریشه های موی شما را تقویت می نماید و همین امر باعث کاهش ریزش موی سر شما می گردد. با توجه به اینکه هویج در سرتاسر ایران فراوان است و قیمت آن نسبت به صدف خوراکی بسیار کمتر است پس می توانیم به جای استفاده از صدف خوراکی از هویج استفاده کنیم. برای سلامت موهای شما خوردن هویج ضروری است.

8- دارچین

دارچین چاشنی بسیار خوشبو و خوشمزه ای است که برای سلامتی موهای شما بسیار ضروری است. استفاده از این ماده بسیار مقوی علاوه بر اینکه سلامتی را برای بدن شما به ارمغان می آورد، باعث تقویت موهایتان نیز می گردد. شما می توانید این چاشنی را به غذای روزانه تان اضافه کنید و حتی می توانید یک تکه از آن را در چای خود بیاندازید. دارچین باعث تنظیم فشار خون گردیده و گردش خون را در بدنتان بهبود می بخشد. اصلاح گردش خون در بدن پوست سر شما را تقویت خواهد نمود. مصرف روزانه دارچین موهای شما را سالم نگه می دارد و همچنین رشد موهای شما را بهتر می نماید.

7- گندم

فقدان بیوتین (ویتامین H) در بدن یکی دیگر از دلایلی است که موهای شما را شنماینده می نماید. این ویتامین برای رشد موهای شما ضروری است. گندم سرشار از این ویتامین است. شیر، گوشت و زیتون نیز مواد غذایی هستند که حاوی مقدار زیادی از این ویتامین هستند. حتماً برنامه روزانه غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که از مواد غذایی که حاوی بیوتین هستند بهره ببرید تا مسائل موی شما که به دلیل کمبود بیوتین است رفع گردد. برای سلامت موهای شما این ماده مغذی ضروری است.

6- گواوا

ویتامین سی یکی دیگر از ویتامین هایی است که موهای شما را قوی می نماید و رشد موهایتان را افزایش می دهد. گواوا میوه ای است که سرشار از این ویتامین بوده و برای سلامت موهای شما ضروری است. پرتقال، خربزه درختی، کیوی و اکثر میوه ها دارای ویتامین C هستند. نه تنها خود این میوه بلکه برگ های این میوه نیز برای درمان مسائل موهایتان مناسب است. مخصوصاً این میوه و برگ آن ریزش مو را کاهش می دهد. از این میوه در هفته 2 تا 3 بار بهره ببرید. البته با توجه به اینکه این میوه در آمریکا می روید و در ایران احتمالاً نباشد بهتر است ما به خوردن پرتقال و لیمو شیرین و گریپ فروت ادامه دهیم تا این ویتامین را برای بدنمان تامین کنیم. برگ های این میوه آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است و همین باعث می گردد تا پوست سر سالم بماند . مصرف این میوه همچنین شوره های سر را از بین می برد. در هر صورت اگر این میوه را پیدا کردید مصرف کنید چون برای ضخیم شدن موهای سرتان در کوتاه مدت استفاده از این میوه حقیقتاً جواب می دهد.

5- ماهی سالمون

همه ما می دانیم که امگا 3 یکی از مواد مغذی است که بدن ما به آن نیاز دارد و بهتر است تا این ماده مغذی را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهیم. قرص های امگا 3 نیز در داروخانه ها به فروش می رسند ولی بهتر است که این ماده مغذی را از طریق مصرف غذاهای طبیعی برای بدنمان تامین کنیم. امگا 3 اسید چربی است که هم برای بدن و هم برای سلامت موهای شما ضروری است. اکثر ماهی ها حاوی این ماده مغذی هستند اما این ماده مغذی در ماهی سالمون بسیار بیشتر است. مصرف ماهی سالمون باعث می گردد تا ساقه مو سالم بماند. مصرف سالمون باعث کاهش ریزش مو نیز می گردد. این ماده مغذی باعث می گردد که آب در پوست سرتان بیشتر گردد و همین امر باعث می گردد تا موهای شما شفاف و براق گردد. با استراتژی های دیگر برای داشتن موهای سالم آشنا شوید.

4- گردو:

ویتامین E ماده مغذی است که سلامت کامل را برای پوست سرتان به ارمغان می آورد. برای سالم نگه داشتن موهایتان بهتر است حتماً مصرف این ویتامین را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید. گردو منبع سرشاری از ویتامین E است. مصرف گردو برای سلامت موهای شما ضروری است. گردو علاوه بر تنظیم سطح چربی بدن، گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و پیازهای مو را تقویت می نماید. همه این موارد به رشد موهای سرتان یاری می نماید.

3- اسفناج:

آهن یکی دیگر از مواد مغذی است که برای سلامت موهای شما مورد نیاز است. اگر می خواهید پوست سر شما سالم باشد بهتر است این ماده بسیار مغذی را به رژیم روزانه تان اضافه کنید. اسفناج باعث تقویت پیاز موهایتان می گردد اما باید بدانید که برای بهبود وضعیت موهایتان باید روزانه مقدار مناسبی از این ماده را بهره ببرید. اگر این ماده را در رژیم غذای روزانه تان بگنجانید بعد از گذشت چند هفته متوجه بهبود وضعیت موهایتان می شوید. آنتی اکسیدان موجود در اسفناج همچنین موهای آسیب دیده را بهبود می بخشد. استفاده از آب اسفناج نیز سلامت موهایتان را افزایش می دهد. آب اسفناج گردش خون را بهتر می نماید و همین امر باعث می گردد که پوست سرتان سلامت بماند. اسفناج را می توانید هم به صورت خام و هم به صورت پخته بهره ببرید. اسفناج، آواکادو، انار و زیتون ترکیب بسیار مقوی است که می توانید در رژیم غذایی روزانه تان این سالاد بسیار خوشمزه را بگنجانید. مصرف اسفناج برای سلامت موهای شما ضروری است.

2- تخم مرغ:

عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند باعث خشک شدن موهای سر شما و حتی شنمایندگی آنها گردد یکی از این عوامل کمبود پروتئین است که باعث خشک شدن موهای سر و شنمایندگی موهای سرتان می گردد. چرا کبود پروتئین باعث از بین رفتن سلامت مو می گردد؟ باید بدانیم که موهای ما از پروتئین ساخته گردیده اند و کمبود پروتئین آسیب فراوانی به موهای ما خواهد زد. بسیار ضروری است که در رژیم روزانه مان از پروتئین استفاده کنیم. تخم مرغ حاوی پروتئین بسیار زیادی است. ماسک تخم مرغ نیز سلامت موهای شما را تضمین نموده و ریشه های موها را مستحکم می نماید و همین امر باعث افزایش رشد موهایتان می گردد. پس یادتان نرود که تخم مرغ را یا در غذا مصرف کنید یا به صورت ماسک از آن بهره ببرید.

1- آلما یا انگور هندی

آلما یا انگور هندی یکی از میوه هایی است که باعث درخشان شدن موی سر شما می گردد و سلامت موهایتان را تضمین می نماید. خوردن این میوه به صورت روزانه و استفاده از روغن این میوه فواید بسیاری هم برای بدن و هم برای موهایتان دارد. شما می توانید با روغن این میوه سرتان را ماساژ دهید و باعث شوید تا گردش خون در سرتان بهبود یابد. خاصیت ضد باکتری این میوه پوست سرتان را سلامت نگه می دارد. شاید در بازارچه تجریش بتوانید این میوه را خریداری و مصرف کنید. اگر هفته ای یک بار سرتان را با روغن این میوه ماساژ دهید موهایتان شفاف و نرم خواهد شد. مصرف این میوه رشد موهای شما را بیشتر نموده و حتی موهای آسیب دیده را نیز درمان می نماید. خوردن این میوه و نوشیدن آب این میوه برای بدن بسیار مفید است. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هر دو مواد مغذی اساسی هستند که برای سلامت بدن و سلامت موهایتان ضروری هستند. اگر این میوه را پیدا نکردید به جای آن از میوه هایی بهره ببرید که حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان هستند.

علاوه بر غذاهایی که در بالا گفتیم غذاهای دیگری هم هستند که بر سلامت مو تاثیر می گذارند. آیا قصد دارید این مواد غذایی را به لیست خرید خود اضافه کنید؟ شما چه غذاهای مفید برای مو را می شناسید؟

منبع: وبلاگ بامیلو
انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 743

به "10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید