بازدید از ده جاذبه برتر ناپل (Naples) همراه با تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، تاریخچه طولانی ناپل به عصر برنز باز می‌گردد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های پیوسته مسکون بر روی زمین تبدیل کرده است. این شهر بزگترین ناحیه شهری تاریخی اروپا را شامل شده است و بیش از هر شهر دیگری در جهان از کلیساهای تاریخی برخوردار است. ناپل به عنوان سومین شهر بزرگ ایتالیا، جاذبه‌های فرهنگی بسیاری را که اغلب در میان هیاهوی زندگی شهری پنهان شده‌اند در خود جای داده است. در این مقاله به معرفی ده جاذبه این شهر خواهیم پرداخت که بازدید از آن‌ها در حین سفر با تور ایتالیا تجربه‌ای منحصربفرد را رقم خواهد زد.

بازدید از ده جاذبه برتر ناپل (Naples) همراه با تور ایتالیا

بازدید از ویا سن گرگوری آرمنو (Via San Gregorio Armeno) همراه با تور ایتالیا

این خیابان که در بخش تاریخی ناپل واقع شده است، به جهت نمایش‌های مرتبط با تولد مسیح، در میان گردشگران تور اروپا شاخص شده است. هنرمندان خیابانی با استفاده از چوب و گل صحنه تولد مسیح را در سبک‌های مختلف (از سبک سنتی تا سبک‌های کاملاً شخصی) به تصویر کشیده‌اند. این آثار مجسمه‌های دست سازی را شامل می‌شوند که نشانگر شخصت‌ها و خانواده‌های مذهبی مختلف هستند. اگرچه قدمت این نمایش مذهبی در ناپل به قرن هجدهم میلادی زمانی که چارلز سوم منبتکاران را به خلق اثری از خانواده سلطنتی گماشت باز می‌گردد، این سنت در اصل به زمانی باز می‌گردد که خیابان محل معبد یونانی سیریز (Ceres) بود و مریدان مجسمه‌هایی را گل می‌ساختند و در آن قرار می‌دادند.

بازدید از کلیسای سن سورو (Sansevero Chapel) همراه با تور ایتالیا

این عبادتگاه که در نزدیکی موزه باستان‌شناسی ناپل واقع شده است یکی از منحصربفردترین جاذبه‌های این شهر در میان گردشگران تور ایتالیا به شمار می‌آید. این بنا که در اصل در سال 1590 به عنوان کلیسایی کوچک برای خانواده سن سورو ساخته شده است، در قرن هجدهم توسط ریموندو دی سانگرو (Raimondo di Sangro، هفتمین شاهزاده دربار) به سبک باروک بازسازی شد. این اشراف زاده عجیب، خلاق، شیمیدان و فراماسون، جوزپ سامارتینو (Giuseppe Sammartino) را جهت ساخت مجموعه‌ای از مجسمه‌هایی آکنده از معانی و اسرار نمادین به کار گرفت و از میان این آثار می‌توان به مجسمه مسیح پوشیده در لفافی شفاف از جنس مرمر اشاره کرد. در بخش زیرین کلیسا اتاقی است که گفته می‌شود شاهزاده در آن به آزمایش بر روی مستخدمینش می‌پرداخته است. اجساد دو تن از این قربانیان در معرض نمایش قرار داده شده‌اند.

بازدید از سالن اپرا سن کارلو (Teatro di San Carlo) همراه با تور ایتالیا

این سالن به عنوان قدیمی‌ترین سالن اپرا دائماً فعال اروپا شناخته می‌شود. این سازه توسط شاه چارلز بوربنی ساخته شده است و سالن تئاتر آن به کاخ سلطنتی متصل شده است. ساخت این سالن در سال 1737 به اتمام رسید و سبک ساخت آن به عنوان الگویی استاندارد مد نظر معماران بعدی قرار گرفت. شش ردیف صندلی نشستگاه‌های نعل اسبی شکل سالن ارکستر را شکل می‌دهند و یک نشستگاه اشرافی بسیار پر آذین نیز در بخش انتهایی سالن واقع شده است. بازسازی چندین میلیون دلاری این سالن در سال 2010 به اتمام رسید.

بازدید از کاخ سلطنتی ناپل (Royal Palace of Naples) همراه با تور ایتالیا

کاخ سلطنتی رئال (Palazzo Reale) به عنوان نماد شاخصی از قدرت و شکوه، یادآور دورانی است که کاخ بوربن بر ناپل حکمرانی می‌کرد. ساخت این کاخ در سال 1600 آغاز شد، اما عمده تالارهای سی‌گانه آن در قرن هجدهم زمانی که چارلز سوم در آن سکنی گزید تکمیل شده‌اند. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند از پلکان باشکوه مرمری آن بالا بروند و از سالن تئاتر دربار، تالار سلطنتی، اتاق‌خواب‌های مجلل و مجموعه کلیساهایی که به طرز با شکوهی با پرده‌های نقش‌دار، نقاشی‌های دیواری، ظروف چینی و پرتره‌های هنرمندانی چون تیتان و فرانسسکو لیانی آذین شده‌اند بازدید به عمل آورند.

بازدید از کلیسای جامع ناپل (Naples Cathedral) همراه با تور ایتالیا

این محل که وقف نخستین حامی شهر، قدیس سن جنارو (San Gennaro) شده است، بیشتر بواسطه مراسماتی که در هر سال سه بار در سازه باشکوه آن برگزار می‌شوند شناس شده است. در این تاریخ‌ها، زائرین در کلیسا گرد هم می‌آیند تا شاهد آن باشند که آیا آثار خون قدیس به عنوان نمادی از سلامتی و رونق شهر جاری می‌شود یا خیر. این کلیسا در قرون یازدهم و دوازدهم هجری ساخته شد و بعدها با بیش از صد ستون بازمانده از معابد یونان باستان مورد بازسازی قرار گرفت. یک کلیسای کوچک قرن چهارمی به همراه یک غسل تعمیدگاه قرن پنجمی نیز در این مجموعه شامل شده‌اند.

بازدید از گورستان زیر زمینی سن جنارو (Catacombs of San Gennaro) همراه با تور ایتالیا

این محل در قرن پنجم میلادی زمانی که پیکر قدیس جنارو در آن مدفون شد، وقف او گردید. این گورستان در اصل از سه گورستان مجزا تشکیل شده است که در طول چندین سال به فرم یکپارچه امروزی درآمده‌اند. طبقه پایین این گورستان شامل قبرهایی می‌شود که به قرن دوم میلادی باز‌می‌گردند. برخلاف دیگر آرامگاه‌های باستانی زیر زمینی، این گورستان راهروهایی عریض به همراه گورهایی را شامل می‌شود که طیفی از اتاق‌های خاک سپاری برای افراد ثروتمند تا حفره‌های زمینی که برای افراد فقیر کنده شده بودند را شامل می‌شود. نقاشی‌های دیواری نیز تصاویری از قدیسان و خانواده‌شان را به معرض نمایش گذارده‌اند. تصویر اولیه سن جنارو، شمایلی مبهم از کوه وزوویوس را در پس زمینه‌اش نشان می‌دهد.

چشیدن طعم پیتزا در L'Antica Pizzeria Da Michele همراه با تور ایتالیا

این پیتزا فروشی در مرکز تاریخی شهر واقع شده است و مدت‌ها پیش از آنکه جولیا رابرتز در فیلم "بخور، عبادت کن، عشق بورز" در حال خوردن تکه‌ای پیتزا نشان داده شود، محبوب بوده است. پیتزا فروشی Da Michele با بیش از یک قرن فعالیت در عرصه تهیه پیتزا، بواسطه پخت بهترین پیتزاهای ایتالیایی از سابقه‌ای درخشان برخوردار است. هر روز بومیان و گردشگران تور ایتالیا برای امتحان کردن دو نوع پیتزا این محل مارینارا (Marinara، که به همراه گوجه و ادویه سرو می‌شود) و مارگاریتا (Margherita، که روکشی خامه‌ای از پنیر موزارلا را شامل می‌شود) در صف می‌ایستند. هر دو گونه مذکور در اجاق‌های ذغالی پخت می‌شوند و تا برشته شدن نانشان درون تنور باقی می‌مانند. 

بازدید از قلعه دل اوو (Castel dell'OVo) همراه با تور ایتالیا

معنی نام این سازه تخم مرغ است و قدیمی‌ترین قلعه ناپل محسوب می‌شود. گفته می‌شود زمانی که ویرجیل شاعر تخم مرغی را در زیرساخت این دژ قرار داد، این سازه به قلعه تخم مرغ مشهور شد. در افسانه‌ها آمده است مادامی که این تخم مرغ دست نخورده باقی می‌ماند، شهر از هرگونه بلا و فاجعه‌ای به دور خواهند ماند. این قلعه قرن دوازهمی که بر فراز تپه‌ای سربرآورده از میان دریا قرار گرفته است، بواسطه مناظر خیره کننده‌ای که از برج و باروهای آن قابل رویت است بی شک ارزش بازدید کردن را دارد. علاوه بر این، این سازه محل موزه قوم‌شناسی ماقبل تاریخ است که مجموعه‌ای از آثار سرامیکی، سفالی و مصنوعات فلزی متعلق به نخستین روزهای تاریخچه این شهر را در خود جای داده است. بازدید از قلعه و موزه ‌آن برای گردشگران تور اروپا هزینه‌ای را در بر نخواهد داشت.

بازدید از Spaccanapoli همراه با تور ایتالیا

این خیابان باریک مرکز تاریخی ناپل را به دو نیم تقسیم می‌کند و گردشگران تور ایتالیا را با مناظر و جاذبه‌های توریستی این شهر مرکزی سرزنده آشنا می‌سازد. این خیابان که به نام‌های متعددی شناخته می‌شود، از قرن ششم که یونانیان نخستین بار کلنی را در این ناحیه احداث کردند، همان مسیر اولیه خود را شامل شده است. این مسیر بیست و هفت قرن تاریخ را شاهد بوده است و آمیخته‌ای از کلیساهای تاریخی، میدان‌های سرزنده، کافه‌های سر باز و فروشگاه‌های بی‌نظیر نواحی مجاور آن را شکل داده‌اند. این خیابان بومیانی را در برگرفته است که زندگی سرزنده‌شان به خیابان‌ها راه یافته و تصویری واقعی از آنچه که ناپلی خوانده می‌شود در مقابل دیدگان گسترده‌اند.

بازدید از موزه ملی باستان‌شناسی ناپل همراه با تور ایتالیا

یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های ناپل، موزه ملی باستان‌شناسی آن است که بهترین محل جهت بازدید از آثار هنری و مصنوعاتی که پس از فوران کوه وزوویوس در سال 79 میلادی بازمانده‌اند به شمار می‌آید. علاوه بر مجسمه‌های برنزی، نقاشی‌های دیواری و موزائیک‌کاری‌های نجات یافته از محل سایت‌های مدفون شده همانند علائم فروشگاه‌ها و وسایل پخت و پز از دیگر اشیاء رایج در محل محسوب می‌شوند. شاخص‌ترین اثر این موزه، موزائیک‌هایی هستند که اسکندر را به تصویر کشیده‌اند و به حدود سال 100 پیش از میلاد باز می‌گردند و اصالتاً به خانه فان (رب النوع مزارع) واقع در پمپئی تعلق دارند. این موزائیک‌ها نبرد ارتش اسکندر با داریوش سوم را نشان می‌دهند. دیگر آثار این موزه بقایایی را شامل ‌می‌شوند که از بخش‌های تاریخی داخلی و پیرامونی ناپل کشف شده‌اند. این موزه مجسمه Farnese Bull (بزرگترین مجسمه تک باقی مانده از عهد عتیق) را نیز شامل شده است. این اثر هلنی که دیرکه (Dirce، همسر لوکاس) را بسته به گاوی وحشی نشان می‌دهد به قرن دوم پیش از میلاد باز می‌گردد.

انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2980

به "بازدید از ده جاذبه برتر ناپل (Naples) همراه با تور ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از ده جاذبه برتر ناپل (Naples) همراه با تور ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده جاذبه برتر ناپل (Naples) همراه با تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید