بازدید از ده جاذبه برتر سیسیل در مدت تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، سیسیل بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه است، و در نوک چکمه ایتالیا (اشاره به شکل چکمه‌ای ایتالیا دارد) واقع شده است و بواسطه تنگه باریک مسینا (Messina) از سرزمین اصلی جدا گشته است. سیسیل بلندترین آتشفشان فعال اروپا را در خود جای داده است. این جزیره کوهستانی با چشم‌اندازهای صخره‌ایش در پی قرن‌ها کشت و جنگل زدایی به حالت امروزی درآمده است. طیف فرهنگی که در طی تاریخچه طولانی این جزیره بر آن غالب گشته، آثار و بقایای خود را در آن برجای گذارده و در قالب سازه‌ها و نگاره‌هایی منحصربفرد به درخشش درآمده است.

بازدید از ده جاذبه برتر سیسیل در مدت تور ایتالیا

بازدید از مونرئال (Monreale) در مدت تور ایتالیا 

مونرئال شهر کوچکی واقع در نزدیکی شهر پالرمو (Palermo)، پایتخت سیسیل است. این شهر بر فراز تپه‌ای واقع شده است و به دره گلدن شل (Golden Shell) که بواسطه زیتون، پرتقال و درختان بادامش مشهور است، اشراف دارد. برترین جاذبه گردشگری شهر کلیسای جامع بسیار زیبای مونرئال، نمونه تحسین برانگیزی از معماری نرماندی است. اگرچه جبهه‌های اصلی این بنا چندان جالب توجه نیستند، بخش‌های داخلی آن خیره کننده‌اند. صومعه‌های ایتالیا بیشتر بواسطه ابعاد و جزئیات باور نکردنیشان شناس شده‌اند، با این وجود این دیوارهای موزائیک‌کاری شده این کلیسا‌ی جامع هستند که آن‌ را در میان گردشگران تور ایتالیا خاص نموده‌اند. در هر متر مربع از بخش‌های داخلی آن‌ تصاویر موزائیک‌کاری شده بسیار زیبایی در برابر زمینه‌ای طلایی خودنمایی می‌کنند. 

بازدید از اریکه (Erice) در مدت تور ایتالیا

این شهر کوچک بر فراز قله کوه اریکه واقع شده است و به شهر تراپانی (Trapani) که در حدود 805 متر پایینتر از آن واقع شده است اشراف دارد. چشم‌اندازهای این شهر به خودی خودی یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. این محل با تله کابین از تراپانی قابل دسترسی است. این محل به گردشگران تور ایتالیا امکان داشتن تعطیلاتی به دور از آفتاب سوزان را بدست می‌دهد چرا که هوای آن در تمام طول سال خنک و فرح بخش است. جاذبه‌های اصلی شهر دو قلعه قرون وسطی‌ایست که یکی از آن‌ها توسط اعراب و دیگری توسط انگلیس‌ها ساخته شده است. قلعه نرماندی نیز بر فراز معبد باستانی ونوس ساخته شده است. 

بازدید از معبد دوریک سگستا (Doric Temple of Segesta) در مدت تور ایتالیا

این معبد که در بخش شمال غربی سیسیل واقع شده است یکی از شهرهای بزرگ مردم باستانی ایلیمی (Elymians، مردم بومی سیسیل که در اریکه نیز سکونت داشتند) به شمار می‌آمده است. معبد دوریک که درست خارج از این محوطه باستانی واقع شده است، به خوبی محفوظ مانده است. این بنا در اواخر قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده است و ستون‌های سبک دوریکی با ابعاد 6 در 4 را شامل می‌شود. شواهدی متعددی دال بر عدم تکمیل ساخت این معبد هستند. به عنوان مثال ستون‌های دوریکی بر خلاف آنچه که معمول بوده است فاقد شیارهای عمودی می‌باشند. علاه براین به نظرمی‌رسد که سقف عبادتگاه اصلی معبد ساخته نشده باشد. مجموعه این معبد بر فراز تپه‌ای واقع شده است و حقیقتاً با مناظری که در امتداد تپه به سمت دریا امتداد یافته‌اند گردشگران تور ایتالیا را مجذوب خود خواهد ساخت. 

بازدید از ویلای رومی دل کازاله (Villa Romana del Casale) در مدت تور ایتالیا

این بنای مسکونی که بر حاشیه شهر کوچک پیازا آرمرینا (Piazza Armerina، واقع در جنوب بخش مرکزی سیسیل) قرار گرفته است، یکی از جاذبه‌های شاخص این جزیره به شمار می‌رود. این ویلای قرن چهارمی، یکی از بزرگترین و حفظ شده‌ترین مجموعه‌ موزائیک‌های باستانی در جهان را شامل شده است. هر یک از تالارهای اصلی این بنا زمینی موزائیک شده که با مضامینی خاص آذین گردیده‌ شامل شده است و از میانشان می‌توان به موزئیک‌های تاریخی اتاق خواب اصلی اشاره کرد. در این میان موزائیک‌هایی که بازی‌های المپیک را به تصویر کشیده‌اند از محبوب‌ترینشان به شمار می‌روند. 

بازدید از سیراکیوز (Syracuse) در مدت تور ایتالیا

سیراکیوز زمانی مهمترین شهر جهان غرب باستان به شمار می‌آمد. در انجیل، نوشته‌های سیسرو و افسانه‌های محلی بسیاری از تمدن‌ها از این شهر 2700 ساله نام برده شده است. قدیمی‌ترین بخش سیراکیوز در ساحل جزیره ارتیگا (Ortiga) قرار دارد و آکنده از معابد و کلیساهای تاریخی و بخش‌های باستان‌شناسانه شامل یک گورستان بسیار قدیمی است که به 1270 قبل از میلاد باز می‌گردد. در تئاتر یونانی قرن پنجمی آن همچنان نمایش‌های متعددی به روی صحنه می‌روند. این تئاتر یکی از بزرگترین محل‌های اجتماعی که تا به حال توسط یونانیان باستان ساخته شده است شامل گردیده. 

بازدید از پالرمو (Palermo) در مدت تور ایتالیا

تاریخچه پالرمو، مرکز پر شور سیسیل، به 2700 سال پیش باز می‌گردد. این شهر که توسط فنقی‌ها بنا شده است، در دوران اشغال اعراب به اوج اصالت فرهنگی خود دست یافت تا حدی که آن را بواسطه باغات و معماری زیبایش شهر لذت خطاب می‌کردند. امروزه شهرت پالرمو بیشتر بواسطه فروشگاه‌های خیابانی پر زرق و برقش است تا جاذبه‌های فرهنگی‌اش. با این وجود، تعدادی از موزه‌های ممتاز و کلیساهای تاریخی آن ارزش بازدید کردن را دارند. برترین جاذبه آن Catacombe dei Cappuccini متشکل از سرداب‌های باز پیچ در پیچ در زیر صومعه کاپوچین (Capuchin) می‌شود. برخی از 8000 بقایای انسان‌های مومیایی شده این محل، به گونه‌ای عجیب اما ترسناک به خوبی حفظ شده‌اند.

بازدید از جزایر آیولیان (Aeolian Islands) در مدت تور ایتالیا

این جزایز با فاصله از ساحل شمالی سیسیل واقع شده‌اند و سالانه حدود دویست هزار گردشگر را مجذوب خود می‌سازند. این هفت جزیره که مجمع‌الجزایر آیولیان را شکل داده‌اند در اثر فعالیت‌های آتشفشانی و زمین لرزه‌ای شکل گرفته‌اند و گردشگران ماجراجوی بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود فرا می‌خوانند. با این وجود غالب گردشگران تور اروپا جهت بازدید از دهکده‌های سفید پوش و خوش منظره این جزایر و استراحتگاه‌های اشرافیشان به این محل می‌آیند. علاوه براین وجود شکاف‌های بخارزای آتشفشانی در غالب این جزایر امکان لذت بردن و لم دادن در استخرهای گل یا آب گرم را بدست می‌دهد.

بازدید از تائورمینا (Taormina) در مدت تور ایتالیا

این شهر که بر فراز صخره‌ای در نزدیکی کوه اتنا (Mount Etna، ساحل شرقی جزیره سیسیل) واقع شده است، تا مدت‌ها مکانی محبوب جهت بازدید در سیسیل به شمار می‌آمده است. این شهر تفریحی از قرن نوازدهم تا به امروز در برنامه سفر عمده گردشگران مرفه قرار داشته است. سواحل بسیار خوش منظره‌ای که در مجاورت آن قرار دارند مجال لذت بردن از چشم‌اندازهای مسحور کننده را بدست می‌دهند و چون امکان دسترسی به آن‌ها جز با تله کابین میسر نیست، سفر به آن‌ها خود لذتی دیگر را رقم خواهد زد. شاخص‌ترین جاذبه تائورمینا، Teatro Greco از معماری سبک رومی برخورداراست. با این وجود چارچوب کلی آن بیانگر این است که بنای آن بر خرابه‌های سالن نمایش یونانی قدیمی‌تر ساخته شده است. اگرچه نشستگاه‌های اصلی مجموعه جایگزین شده‌اند، عمده بخش‌های قرن دومی این تماشاخانه دست نخورده باقی مانده است.

بازدید از کوه اتنا (Mount Etna) در مدت تور ایتالیا

یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان، کوه اتنا بر ساحل شرقی جزیره سیسیل واقع شده است. ارتفاع این کوه 3300 متر است و عمده فوران‌های آن در نزدیکی قله‌اش روی می‌دهد و دائماً به ارتفاع آن می‌افزاید یا از آن می‌کاهد. در طول زمستان، بازدیدکنندگان جهت اسکی بر شیب‌های برفی این کوه به این محل می‌آیند. در ماه‌های گرم سال، گردشگران ماجراجوی تور ایتالیا جهت بالارفتن از ارتفاعات این کوه به ایستگاه کوهنوردی محبوب Rifugio Sapienza می‌روند. پیست اسکی Piano Provenzana که بر شیب‌های شمالی کمتر فعال اتنا واقع شده است از تورهای گردشگری برخوردار است و بازدیدکنندگان را به سمت ایستگاه‌های رصدکننده کوه یا به بالای دهانه اصلی هدایت می‌کنند.

بازدید از ولی دی تمپلی (Valley of the Temples) در مدت تور ایتالیا

 شهر آگریگنتو (Agrigento) که بر کرانه جنوبی سیسیل واقع شده است در زمان یونان باستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. بقایای باستانی تاریخچه باشکوه این شهر، آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان بازدیدکنندگان تور ایتالیا قرار داده است. درست در بیرون از محدوده شهر، محوطه باستانشناسی ولی دی تمپلی که عبادتگاه‌های قرن پنجمی دوریک را بر فراز ارتفاعی مشرف به دریا در برمی‌گیرد قرار گرفته است. از میان این بناها، معابدی که منتسب به خدایان Concordia و Juna Lacinia و در بخش شرقی این مجموعه واقع شده‌اند به خوبی حفظ گردیده‌اند. بخش غربی این محوطه نیز شامل معبد ناتمام زئوس، بزرگترین معبد دوریک تاکنون یافت شده می‌شود.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2866

به "بازدید از ده جاذبه برتر سیسیل در مدت تور ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از ده جاذبه برتر سیسیل در مدت تور ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از ده جاذبه برتر سیسیل در مدت تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید