گلکسی تب S8 هم از فهرست بنچمارک گیک بنچ حذف شد

به گزارش دور زمین، اگرچه سامسونگ خاطرنشان کرد آپدیت در راه است اما گیک بنچ از بابت کاری که شرکت کره ای در راستای کند کردن عمدی گوشی هایش انجام داده بسیار آشفته است و این بار سری گلکسی تب S8 را از لیست بنچمارک خود حذف کرد.

گلکسی تب S8 هم از فهرست بنچمارک گیک بنچ حذف شد

اینکه یک کاربر تا چه میزان از توان و پتانسیل سخت افزاری گوشی خود استفاده می کند چیزی است که به خودش مربوط است و شرکت سازنده نباید در آن دخالتی داشته باشد. اما قطعا هیچ کسی نمی خواهد در رابطه با توان سخت افزاری گوشی که برایش هزینه می کند، دروغ بشنود. خصوصا اینکه اگر شرکتی بخواهد عمدا گوشی هایش را کند کند، قطعا مشکل بزرگ تر خواهد بود و ممکن است به جاهای باریکی نظیر شکایت بکشد. قطعا می دانید این مقدمه چینی برای اشاره به چیست. در رابطه با سامسونگ صحبت می کنیم که پیش تر اعلام شد گوشی هایش را از روی عمد در انجام کارهای مختلف کند می کند.

سرویس بهینه ساز گیم سامسونگ یا همان GOS که یک اپلیکیشن از پیش نصب شده در برخی از گوشی های شرکت کره ای به شمار میرود قرار است عملکرد گوشی را در بازی ها به گونه ای بهینه کند که از داغ شدن آن ها جلوگیری شود. اما ظاهرا این اپلیکیشن 10 هزار اپلیکیشن مختلف را که فقط یک سوم آن ها بازی هستند را کند کرد تا گوشی داغ نشود یا مصرف باتری آن افزایش پیدا نکند. در نتیجه کاربر برای محصولی هزینه پرداخت می کند که شرکت سازنده از ترس داغ شدن آن، توان سخت افزاری آن را کاهش می دهد.

کاهش توان سخت افزاری هم یعنی پردازنده و گرافیک تا نهایت توان خود کار نکنند و نمایشگر هم آنقدر روشن و باطراوت نباشد. در گذشته کاربران امکان غیرفعال کردن این سرویس را داشتند اما سامسونگ در تازهترین آپدیت رابط کاربری خود یعنی One UI 4.0 این کار را غیرممکن کرد تا کاربران شاهد کند شدن گوشی های خود باشند اما کاری از دستشان بر نیاید.

شرکت کره ای در دفاع از این کار غیرمنطقی خود گفت که برای حفظ عملکرد پایدار گوشی و همچنین جلوگیری از مشکلاتی نظیر لگ و داغ شدن بیش از حد، باید این کار را انجام می داد و هنوز هم ادعا می کند اپلیکیشن های غیرگیمینگ اصلا در لیست این سرویس قرار ندارند. اما کسی این گفته شرکت را نمی پذیرد چرا که تمام اپلیکیشن های معروف بنچمارک از لیست این اپلیکیشن خارج شده بودند. این یعنی در بنچمارک ها، گوشی از تمام پتانسیل سخت افزاری خود استفاده می کرد تا نتایج خوبی را به ثبت برساند اما در یک سری از اپلیکیشن ها اصلا اینطور نبود.

گیک بنچ در راستای پاسخ به این کار سامسونگ، چهار مدل از گوشی های تازه سری گلکسی S را که شامل سری گلکسی S22 نیز می شوند تحریم کرد و از لیست خود کنار گذاشت. اگرچه سامسونگ در حال انتشار آپدیتی برای حل این سو تفاهم بزرگ است (البته اگر بتوانیم آن را سو تفاهم بدانیم)، اما گیک بنچ باز هم رضایت ندارد و این بار تبلت های سری گلکسی تب S8 را از لیست بنچمارک خود حذف کرد.

مشکل از آن جایی شروع شد که یک کاربر با تغییر نام بسته نرم افزاری گیک بنچ به Genshin، توانست GOS را گول بزند که این، یک اپلیکیشن عادی است. در آن تستی که صورت گرفت عملکرد گلکسی S22 اصلا رضایت بخش نبود اما وقتی نام آن را به همان گیک بنچ تغییر داد و سرویس متوجه شد که این یک اپلیکیشن بنچمارک است، غیرفعال شد و نتیجه بدست آمده هم بسیار بهتر بود. در حالی که سری تب S7 اصلا این مشکل را نداشتند. در واقع کاربران همان نتیجه اول را در شرایط مختلف دریافت می کنند و نه دومی.

در نتیجه فقط سری تازه از تبلت های سامسونگ مشمول این تحریم هستند و مدل های سال گذشته همچنان در گیک بنچ حضور دارند. البته ظاهرا GOS در تبلت های سری تب S8 در مقایسه با سری S22 خیلی رفتار شدیدی از خود نشان نمی دهد که یکی از اصلی ترین دلایل آن می تواند میزان بزرگ تر و در نتیجه عملکرد بهتر در پخش دما باشد. همین موضوع کفایت می کند تا متوجه شویم شرکت فقط خواسته کاربرانش مشکل داغ شدن گوشی هایش را متوجه نشوند. هرچند سامسونگ اولین شرکتی نبوده که دست به چنین کاری می زند. وان پلاس و اپل هم گرفتار چنین مشکلاتی بودند و هر یک به نوعی تحت فشار قرار گرفتند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5006

به "گلکسی تب S8 هم از فهرست بنچمارک گیک بنچ حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی تب S8 هم از فهرست بنچمارک گیک بنچ حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید