اولین گوشی تاشوی اوپو 24 آذر رسما معرفی می شود

به گزارش دور زمین، اگرچه شرکت هایی مانند سامسونگ، موتورولا و شیائومی وارد بازار گوشی های تاشو شده اند، ولی مدیران اوپو تصمیم گرفتند که در این زمینه عجله نکنند و بعد از مدت ها انتظار، هفته آینده اولین گوشی تاشوی این شرکت تحت عنوان اوپو Find N در تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) رسما معرفی خواهد شد. پیت لاو، مدیرعامل وان پلاس و یکی از مدیران ارشد اوپو، در پستی نوشته که توسعه این گوشی 4 سال زمان برده است. گفته می شود مدل اولیه این گوشی سال 2018 ساخته شده و طی چند سال گذشته، متخصصان اوپو مشغول بهبود این گوشی بوده اند.

اولین گوشی تاشوی اوپو 24 آذر رسما معرفی می شود

گویا اولین گوشی تاشوی اوپو که به دست کاربران می رسد، در حقیقت نسل ششم این گوشی محسوب می شود. آقای لاو در بخش دیگری از این پست نوشته که این گوشی می تواند آغازگر دوران تازهی در صنعت گوشی های هوشمند باشد. او نوشته: ویژگی هایی مانند شارژ سریع، رفرش ریت، دوربین موبایل مبتنی بر فاصله های کانونی مختلف، ارتباطات 5G و دیگر ویژگی های این چنینی دیگر جای مانور زیادی ندارد و به همین خاطر برای ادامه دادن نوآوری، باید روش های تازه تفکر و رویکردهای تازه در نظر گرفته شود.

اوپو همچنین یک تیزر ویدیویی کوتاه از این گوشی منتشر کرده که در ادامه می توانید آن را تماشا کنید. ظاهرا اوپو برای این گوشی پیروز شده مشکلاتی مانند چین خوردگی نمایشگر و دوام بدنه را تا حد زیادی برطرف کند.

اوپو هنوز مشخصات و قیمت این گوشی را فاش نکرده ولی احتمالا تا هفته آینده، جزئیات بیشتری از این گوشی مجذوب کننده فاش خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم که روز گذشته اوپو با انتشار یک تیزر از ساخت یک دوربین موبایل جمع شونده خبر داد و مشخص نیست که آیا این گوشی از چنین دوربینی بهره می برد یا نه.

طی چند سال گذشته تعداد اندکی از شرکت ها وارد بازار گوشی های تاشو شده اند ولی سامسونگ تنها شرکتی است که توانسته این نوع گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای مختلف کند. از طرف دیگر تازهترین گوشی های تاشوی سامسونگ در برخی بازارها با استقبال گسترده ای روبه رو شده اند و به همین خاطر اکثریت این بازار در دست این شرکت واقع شده است.

با وجود اینکه روزبه روز شمار گوشی های تاشو افزایش پیدا می کند، ولی این گوشی ها همچنان قیمت بسیار بالایی دارند و در نتیجه شمار محدودی از کاربران چنین گوشی هایی را می خرند. البته بدون شک ساخت این گوشی ها کار ساده ای نیست و به دلیل بالا بودن هزینه ساخت، طبیعتا قیمت نهایی هم افزایش قابل توجهی پیدا می کند. اما در هر صورت شرکت ها باید راه چارهی برای کاهش قیمت این گوشی ها پیدا کنند تا طیف وسیع تری از کاربران توانایی خرید آن ها را به دست آورند.

از سوی دیگر، چین خوردگی نمایشگر همچنان یکی از مهم ترین چالش های سازندگان گوشی های تاشو محسوب می شود. به نظر می رسد اوپو توانسته تا حدی بر این مشکل غلبه کند. هنوز در این زمینه اطلاعات چندانی فاش نشده و باید ببینیم اولین گوشی تاشوی اوپو در زمینه چین خوردگی نمایشگر چه حرفی برای گفتن دارد. همچنین از آنجایی که گوشی های تاشو از چندین قطعه متحرک بهره می برند، دوام بدنه یکی از نگرانی های مهم کاربران محسوب می شود. گویا اوپو در این زمینه هم توانسته راه چاره بهتری ارائه کند که باید ببینیم برای غلبه بر این مشکل، چه رویکردی اتخاذ شده است.

با توجه به اینکه شمار این نوع گوشی ها همچنان بسیار پایین است، فقط تعداد محدودی از اپلیکیشن ها از مزایای گوشی های تاشو استفاده می کنند. معمولا خود شرکت های سازنده در تلاش هستند رابط کاربری را تا حد ممکن برای این گوشی ها بهینه سازی کنند ولی در نهایت خود توسعه دهندگان هم باید به این نوع گوشی ها توجه نشان بدهند تا کاربران انگیزه بیشتری برای خرید گوشی های تاشو پیدا کنند.

باید خاطرنشان کنیم به غیر از گوشی های تاشو، گوشی های رول شونده هم مجذوب کنندهیت زیادی دارند. اوپو سال گذشته از یک گوشی مفهومی رول شونده رونمایی کرد ولی هنوز معلوم نیست که چه زمانی اولین گوشی رول شونده راهی بازار می شود. شرکت ال جی قبل از اینکه به طور کامل از بازار موبایل خارج شود، قصد داشت یک گوشی رول شونده معرفی کند که در نهایت این پروژه رها شد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4713

به "اولین گوشی تاشوی اوپو 24 آذر رسما معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی تاشوی اوپو 24 آذر رسما معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید