گشت و گذار در تور پاتایا

به گزارش دور زمین، بیشتر هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های ساحل پاتایا در منطقه‌ای تجمع دارند که بیشتر از چند کیلومتر گسترده نیست؛ در نتیجه گشت و گذار در تور پاتایا با پای پیاده کاملا امکان‌پذیر است. البته امکانات حمل و نقل در اینجا آنقدر در دسترس، قابل اطمینان و مقرون‌‎به‌صرفه است که احتمالا نیازی به آن کار نخواهید داشت. رفتن به یکی از سواحل اطراف مانند جومتین و ناکلوا نیز مانند آب خوردن است.

گشت و گذار در تور پاتایا

کرایه موتورسیکلت در تور پاتایا

برخی از مسافران "ماجراجو" تور تایلند با موتورسیکلت جابه‌جا می‌شوند؛ با مبلغ 150 تا 200 بات برای یک روز برای یک موتور 100 یا 125 سی‌سی. اگر موضوع برایتان خیلی جدی است می‌توانید یک موتور 750 یا 1000 سی‌سی را با مبلغ 500 تا 2500 بات در روز کرایه کنید. واضح است که برای کرایه موتور باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید؛ یا گواهینامه تایلندی یا بین‌المللی. مکانی که موتور از آن کرایه می‌کنید گواهینامه شما را چک نخواهد کرد، ولی پلیس احتمالا این کار را می‌کند. اگر گواهینامه ندارید گرفتنش تنها 200 بات هزینه دارد. پوشیدن کلاه ایمنی اجباری است و سریعترین راه برای این که پلیس شما را متوقف کند این است که آن را سرتان نکنید. در تایلند قانون است که چراغ جلوی موتورها همیشه روشن باشد؛ در نتیجه این موتورها به گونه‌ای تغییر داده شده‌اند که چراغ‌هایشان همواره روشن باشد. تصادف در پاتایا معمول است و آرام و محتاطانه راندن بهترین راه برای صدمه ندیدن است. اگر تا به حال موتورسواری نکرده‌اید بهتر است آن را جای دیگری یاد بگیرید.

موسسه‌های کرایه اتومبیل محلی و بین‌المللی بسیاری در شهر وجود دارند. محبوب‌ترین ماشین برای کرایه در تور تایلند سوزوکی جیپ است. هزینه کرایه از موسسه‌های محلی 1000 بات و از شرکت‌های بین‌اللملی بیشتر است. مانند موتورسیکلت برای راندن اتومبیل نیز به گواهینامه معتبر بین‌اللملی نیاز دارید، البته شرکت‌ها به ندرت آن را از شما طلب می‌کنند. البته اگر تصادف کنید به شما می‌گویند که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرید چرا که گواهینامه نداشته‌اید.

تاکسی موتوری در پاتایا

پیدا کردن موتورسواران مسافربر در تور پاتایا فوق‌العاده آسان است. این موتورسواران جلیقه‌های رنگی می‌پوشند و می‌توانید زمانی که در خیابان مشغول گشتن هستند یا در گوشه‌ای همراه با همکارانشان مشغول بازی تخته هستند از آنها درخواست بردنتان به نقاط مختلف شهر را بکنید. در داخل پاتایا کرایه معمولا بین 30 تا 40 بات است؛ قیمتی که حتی از دربست گرفتن وانت‌های مسافربر هم کمتر است. البته از طرف دیگر وانت‌های مسافربر امن‌تر هستند چرا که در آنجا حداقل یک دیوار آهنی بین شما و آسیب مغزی فاصله است.

استفاده از وانت‌های مسافربر در تور پاتایا

متداول‌ترین وسیله حمل و نقل در پاتایا وانت‌های مسافربر (songthaew، یک وانت با رنگ آبی تیره با دو ردیف نیمکت در پشت و یک سقف بر روی آن) هستند. بیشتر مردم آن را اتوبوس باتی خطاب می‌کنند. در پاتایا کرایه رسمی 5 بات است، اما از مسافران خارجی تور تایلند انتظار می‌رود 10 بات پرداخت کنند. با این که این سیستم دوگانه پرداخت کرایه، بسیاری از مسافران تور پاتایا را آزرده می‌کند اما دعوا بر سر آن ارزشش را ندارد. نرخ کرایه ثابت تنها زمانی که وانت در یک مسیر مشخص مانند یک اتوبوس عمومی حرکت می‌کند، صدق می‌کند. اگر شما بخواهید آن را دربست گرفته و در مسیری خارج از مسیر مشخصش ببرید باید بر سر مبلغ کرایه با راننده به توافق برسید.

متداول‌ترین مسیر حرکت وانت‌ها، مسیری دایره‌ای در امتداد جاده ساحلی، بعد از آن رفتن به سمت چپ و به جاده جنوبی پاتایا، به سمت جاده دوم و بعد از آن گردش به چپ و حرکت در مسیر موازی جاده ساحلی است. وانت‌ها وقتی به میدان دلفین می‌رسند دور می‌زنند و دوباره به جاده ساحلی بر می‌گردند. در میدان دلفین بعضی از وانت‌ها به سمت ساحل ناکلوا و بعضی دیگر نیز به سمت شمال جاده ساحلی پاتایا و به سمت ترمینال اتوبوس‌رانی و جاده سوخومویت می‌روند. در تقاطع جاده‌های جنوب و دوم، می‌توانید وانت‌هایی را سوار شوید که به سمت ساحل جومتین می‌روند. برای سفرهای در امتداد جاده سوخومویت (بزرگراه اصلی که به سمت بانکوک می‌رود)، شامل سفرهایی که به فرودگاه U-Taphao یا از آن انجام می‌شود، وانت‌های سفید با نرخ کرایه 20 بات در دسترس هستند.

تاکسی گرفتن در تور پاتایا

از آنجا که بسیاری از مسافران تور تایلند با تاکسی از بانکوک به پاتایا می‌آیند، بیشتر تاکسی‌ها در پاتایا مسافر سوار می‌کنند تا زمانی که کسی را پیدا کنند که بخواهد به بانکوک برود. اگر مسافتی طولانی را می‌خواهید جابه‌جا شوید تاکسی‌ها گزینه‌های خوبی هستند، اما باید بر سر کرایه با راننده چانه بزنید. ماشین‌ها و مینی‌ون‌هایی نیز وجود دارند که در تور پاتایا می‌توانند شما را به مناطق بیرون شهری ببرند.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2903

به "گشت و گذار در تور پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در تور پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید