گشت و گذار ارزان در تور بانکوک

به گزارش دور زمین، گزینه‌های حمل و نقل عمومی متعدد و مناسبی در بانکوک وجود دارند. شما با استفاده از آنها می‌توانید عملا به تمامی جاذبه‌ها دسترسی داشته باشید و حتی به شهرهای اطراف بروید. آنهایی که می‌خواهند یک تور ارزان بانکوک داشته باشند باید به جای استفاده از تاکسی و اوبر به سراغ وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، قطار هوایی، اتوبوس و قایق‌ها بروند. در ادامه به طور مختصر شما را با گزینه‌هایتان برای گشت و گذار در این شهر پر جنب و جوش آشنا می‌کنیم.

گشت و گذار ارزان در تور بانکوک

استفاده از قطار هوایی (BTS) و مترو در تور بانکوک

شبکه قطارهای شهری بانکوک سریع و قابل اعتماد است و شما را به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر می‌رساند. اگر در نزدیکی هتل‌تان یک ایستگاه مترو یا قطار هوایی باشد، خوش‌شانس خواهید بود چرا که می‌توانید در بیشتر زمان‌ها از آن استفاده کرده، به راحتی به نقاط مختلف بروید و نگرانی خاصی هم از بابت برگشت نداشته باشید. قیمت بلیت قطار هوایی از 15 تا 25 بات متغیر است. برای خرید بلیت شما به سکه‌های 5 یا 10 باتی نیاز دارید. در ایستگاه‌ها پیشخوانی وجود دارد که پول شما را خرد می‌کند. دستگاه‌های فروش بلیت هم وجود دارند که اسکناس قبول می‌کنند.

استفاده از قایق برای جابه‌جایی در تور بانکوک

دو سرویس قایق مسافربری در بانکوک فعالیت می‌کنند، یکی از آنها سرویس قایق‌های رودخانه چائو فرایا است. این قایق‌ها در امتداد رودخانه بالا و پایین می‌روند و بین مسافران تور تایلند فوق‌العاده محبوب هستند، چرا که در کنار بسیاری از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهر توقف دارند. دیگری سرویس قایق‌های مسافربری سائن سائپ است. مخاطب این قایق‌ها بیشتر مردم محلی هستند که می‌خواهند به سر کارشان بروند. قایق‌های چائو فرایا بهترین گزینه‌ها برای شما هستند، اگر می‌خواهید کاخ بزرگ، وات فو و موزه پزشکی سیریراج را در یک روز ببینید.

استفاده از تاکسی و توک توک برای گشت و گذار در بانکوک

برای بسیاری از مسافران به خصوص آنهایی که می‌خواهند یک تور ارزان تایلند داشته باشند، تاکسی‌ها آخرین انتخاب‌هایشان هستند. آنها در بسیاری از موارد تنها زمانی تاکسی می‌گیرند که مقصدشان از یک ایستگاه قطار یا اسکله قایق‌ها فاصله زیادی داشته باشد. کرایه تاکسی در مقایسه با شهرهایی مانند هنگ کنگ و سنگاپور خیلی ارزان‌تر است، اما در حال گزینه‌هایی به مراتب ارزان‌تر هم وجود دارند. ورودی 35 بات است و یک سواری با مسافتی متوسط در حدود 100 بات هزینه خواهد داشت. شما ممکن است با رانندگانی برخورد کنید که می‌خواهند از توریست‌ها سو استفاده کنند و به جای استفاده از تاکسی‌متر قیمت‌های ثابت و بالاتر از حد معمول ارائه دهند. اگر راننده‌ای از روشن کردن تاکسی‌مترش امتنا کرد، پیاده شده و دنبال یک تاکسی دیگر بگردید. اطلاع داشته باشید که تاکسی‌ها باید از تاکسی‌متر استفاده کنند. بسیاری در بیرون جاذبه‌های گردشگری مشهور مانند معبدها و در جاده خائو سان منتظر مسافران می‌مانند. بهتر است از آنها عبور کرده و کمی جلوتر یک تاکسی در حال حرکت را نگه دارید. در ضمن به یاد داشته باشید که در ساعت‌های شلوغی ترافیک جاده‌ها وحشتناک خواهد بود. در این مواقع استفاده از تاکسی انتخاب معقولی نخواهد بود، به خصوص اگر عجله داشته باشید و مثلا بخواهید به پروازتان برسید. توک‌توک‌ها بسیار گران هستند و در بین گردشگران بیشتر به عنوان یک وسیله تفریحی شناخته می‌شوند تا یک وسیله قابل اعتماد برای جابه‌جایی در شهر. اگر شما خواستید برای امتحان هم که شده سوارشان شوید، از قبل بر سر کرایه با راننده به توافق برسید.

انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3997

به "گشت و گذار ارزان در تور بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار ارزان در تور بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید