گردش در پوکت تنها در 1 روز!

به گزارش دور زمین، گشت و گذار در پوکت

سالانه مردم زیادی از سراسر دنیا برای رفتن به شهرهای هیجان انگیز و دیدنی کشور تایلند اقدام می نمایند و خود را با زیبایی های بی شمار بانکوک، پاتایا و شهر زیبای پوکت درگیر تفریح و البته آرامش می نمایند. تا به حال به پوکت سفر نموده اید؟ پوکت یکی از نواحی ساحلی تایلند است که آرامش قابل تاملی در خود دارد که آن را البته بی دریق به ساکنانش و گردشگران داخلی و خارجی که به آن سفر می نمایند، می بخشد. شهر پوکت، از جمله شهرهای توریستی با جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و هیجان انگیز در جزیره تایلند است و همین موضوع باعث شده است تا سالانه گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا و علی الخصوص ایران، پوکت را در برنامه سفرهای خود قرار دهند. امروز ما در خبرنگاران می خواهیم به همراه شما گشت و گذار در پوکت آن هم تنها در 1 روز مورد آنالیز قرار دهیم، با ما باشید.

گردش در پوکت تنها در 1 روز!

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

بگذارید تا در ابتدای این متن واقعیتی را به شما بگوییم، واقعا برای گشت و گذرا در پوکت تنها یک روز کفایت نمی کند زیرا این شهر پر است از زیبایی ها و دیدنی ها. اغراق نیست اگر بگوییم که هر ساعت از شبانه روز پوکت یک حال و هوای دیدنی و منحصر به فرد خود را پیدا می کند اما به هر حال ما فر ض می کنیم که تنها 1 روز برای گشت و گذار در پوکت زمان داریم و باید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

برای گشت و گذار در پوکت آماده اید؟ بیایید تا با هم آغاز کنیم. برای این که در یک روز پوکت را بگردید واقعا باید از خواب آن روزتان بزنید و از صبح علی الطلوع برنامه ریزی کنید تا بتوانید حداقل مهم ترین جاذبه ها و البته تجارب منحصر به فرد پوکت را ببینید و انجام دهید. البته این صبح زود از خواب بیدار شدن بی ثمر هم نیست زیرا، شما قرار است تا یکی از بزرگ ترین جاذبه های پوکت و بهترین ساعت روز را در این گوشه از زمین، تماشا کنید، طلوع آفتاب!

گردشگران و در کل افرادی که تجربه تماشای طلوع آفتاب را از این جزیره حیرت آور و زیبا دیده اند، اولین موردی را که تجربه می نمایند؛ آرامش حاصل از دیدن این صحنه زیباست و همگی آن را جزئی از تجربیات خوب گشت و گذار در پوکت معرفی می نمایند.

خلاصه که قبل از آن که وسیله های مخصوص حمل و نقل شما که به احتمال زیاد اتوبوس هستند برسند، این صحنه را از دست ندهید و به کلی از آن لذت ببرید. زمانی که در این شرایط قرار گرفتید حتما عکس بگیرید زیرا بعدها دلتان برای آن طلوع آفتاب تنگ خواهد شد!

هر وقت که دلتان برای پوکت و سفر به تایلند تنگ شد، تنها کافی است که تصمیم بگیرد و تور پوکت خبرنگاران را انتخاب نمایید و همه چیز را برای داشتن سفری راحت و بی دقدقه به ما بسپارید. اگر دوست دارید حتی می توانید برای ماهیگیری و یک تجربه جدید، به سمت شبه جزیره و به دنبال ماهیگیران محلی بروید و ماهی گیری کنید البته به خاطر داشته باشید که شاید بازگشتن از این راستا برای شما سخت باشد اما اگر راستش را بخواهید، تجربه ارزشمندی برای شما است.

البته در سر راه شما چندین جاذبه جالب و دیدنی وجود دارد که بی شک بازدید از آن ها برای شما تجربه ای منحصر به فرد می گردد. فکر می کنم دیگر گرسنه باشید و بله، وقت صبحانه است. در پوکت هر جایی که بروید غذاخوری ها و کافه های محلی برای این که یک صبحانه اصیل تایلندی را برای شما آماده سازند مطمئن باشید که تمام کوشش خودشان را انجام می دهند و فقط شما باید بسنجید که آیا دوست دارید تا یک صبحانه تایلندی را مزه کنید یا نه؟

یکی از غذاخوری های بسیار معروف شهر پوکت، شعبه مرکزی رستوران دیم سام (Dim Sum) که نام یک نوع غذای تایلندی است و معمولا هم گرشگران بسیار زیادی این رستوران را برای صرف کردن وعده صبحانه انتخاب می نمایند.

این رستوران پرطرفدار، کوچک و مشهور از 6 صبح باز است و خوراکی های لذیذی را به مشتریان خود ارائه می کند. اگر دوست داشتید از گوشت های کبابی، خانوم کروک (نوعی شییرینی)، دونات پتونگ کو، املت و برنج، خائو تام، جوک، دیم سوم و روتی کانای به عنوان صبحانه سفارش دهید. پس از صرف صبحانه بهترین گزینه برای شما رفتن به دهکده راوای در پوکت است. راوای در واقع، دهکده کوچکی در پوکت است که در لیست دیدنی های قبیله ای از کولی های دریا در دهکده راوای ساکن هستند، عده ای زندگى نیمه عشایرى در خشکى و عده اى دیگر دریا را براى زندگى انتخاب نموده اند!

اعتقادات و رسم و رسومات خاص و مختلف مردم این شهر، تاثیر جالبی بر روی چهره این دهکده و البته شهر پوکت گذاشته است.

جالب است که بدانید تا به الان که این مطلب برای شما در حال نگارش شدن است، دولت تایلند نتوانسته است که مردم این دهکده را به زندگی شهری و ادغام با دیگر مردمان ساکن در پوکت راضی نماید. در این دهکده، مردان معمولاً ماهیگیرى می نمایند و گاهی اوقات نیز راهنماى سفرهاى آبى نیز هستند.

طبیعت راواى به این صورت است که به تنهایى داراى یک بندر ماهیگیرى کوچک، ساحلى مملو از درختان نارگیل و باتلاق بلوط می باشد. این را بدانید که از این ساحل می توانید قایق اجاره کنید و تا سواحل جزایر دورتر نیز پارو بزنید و کلی هم کیف کنید.

اگر خیلی از راوای و این قسمت از گشت و گذار در پوکت خوشتان آمده است می توانید باز در هنگام شب به این جزیره بازگردید و شب را در این دهکده و زندگی در کنار قبیله ای ناشناخته را تجربه کنید. به نظرم بیایید تا به محیط شهری پوکت نزدیک تر شویم و در این قسمت از گشت و گذار در پوکت به دیدن آکواریوم پوکت برویم.

در بازدید از این آکواریوم خواهید دید که شما بدون این که احتیاج داشته باشید به اعماق دریاهای این جزیره بروید، انواعی از ماهی های عجیب و غریب، لاک پشت های آبی، خرچنگ ها و ستاره های دریایی را بتوانید از نزدیک ببینید. خیالتان راحت باشد که به اندازه کافی وقت برای دیدن این آکواریوم دارید زیرا ساعات بازدید از این مجموعه همه روزه بین 8:30 صبح تا 16:30 بعدازظهر است.

یعنی پوکت بیایید و سری به سواحل معروف این جزیره نزنید، اگر در برنامه گشت و گذار در پوکت خود همه جا را هم بگردید انگار حق مطلب بازدیدتان از پوکت ادا نشده است. بیایید تا به ساحل معروف پاتونگ به معنای آزادی بروید و کلی از آن جا بودن کیف کنید.

این سال یکی از ساحل های بسیار طولانی این شهر نیز هست و در سال های اخیر هم نیز با برنامه ریزی هایی که سازمان های توسعه تجارت و صنعت گردشگری تایلند در این ساحل اجرا نموده است، این ساحل به یک مرکز تجاری تبدیل شده است. در ساحل پاتونگ می توانید به خریدهای خود هم برسید زیرا مراکز خرید گوناگون و خوبی در این شهر موجود است.

شما غواصی و شنا کردن را در میان آیتم های گشت و گذار در پوکت دوست دارید؟ چون دقیقا الان می خواهیم به غواصی در پوکت بپردازیم. کو تائو در پوکت یکی از بهترین مکان ها برای تمرینات غواصی به شمار می رود.

البته در این شهر گزینه های مختلفی برای یادگیری غواصی وجود دارد و ممکن است بعضی شما را به یکی دیگر از جزایر معروف و زیبای تایلند مانند کو فی فی راهنمایی می نمایند. به هر حال، هزینه واحدهای تخصصی غواصی در تایلند از دیگر کشورها بسیار کمتر است و به همین دلیل بازدیدنمایندگان می توانند از فرصت استفاده نمایند و اولین و یا شاید تنها تجربه گردش زیر آب زندگی خود را در آنجا داشته باشند.

اگر احساس گرسنگی پس از گشت و گذار در پوکت به سراغتان آمده است، نشان می دهد که دیگر وقت ناهار است. دقیقا همان غذاخوری ها و رستوران هایی را که به شما برای صرف صبحانه معرفی کردیم، برای ناهار هم معرفی می نماییم. در وعده ناهار خود به شما پیشنهاد می کنیم که؛ تام یام گونگ، نودل می هوکین، کاری ماسامان، گانگ کیو ون گای، کانوم جین پوکت، خائو مان گای، پرپیا، ساتای و پنکیک روتی را را تست کنید.

بعد از ناهار در این بخش از گشت و گذار در پوکت به منطقه چشم انداز 3 ساحل بروید. این نقطه که در واقع بر روی ساحل کاتانوئی قرار گرفته است در راستا جنوب غربی پوکت قرار گرفته است. اگر شما در جنوبی ترین نقطه این منطقه قرار بگیرید، می توانید 3 ساحل پوکپت را به شکا عدد 3 لاتین ببینید.

دیگر پس از انجام این فعالیت ها و حضور در چندین جاذبه پوکت دیگر زمان غروب آفتاب و البته گردش شما در پوکت به سرانجام رسیده است و دیگر باید کمی آرامش بگیرید و استراحت کنید. پیشنهاد می کنیم که برای یک سرانجام باشکوه به خیابان بانگلا بروید و از موسیقی خیابانی گرفته تا حضور مردم و غذاهای سبک برای وعده شام خود لذت ببرید و گشت و گذار در پوکت آن هم در 1 روز را به سرانجام برسانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1782

به "گردش در پوکت تنها در 1 روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در پوکت تنها در 1 روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید