10 فعالیت گردشگری مجانی در تور اسپانیا

به گزارش دور زمین، مادرید، شهری بین‌المللی و شب زنده‌دار و مناسب برای مهمانی‌های شبانه است که بازدید از آن در تور اروپا می‌تواند بر جذابیت تور بیافزاید. البته شاید تفریح و گردش در مادرید بسیار پر خرج باشد. بنابراین اگر در تور اسپانیا با بودجه‌ای محدود قصد بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری شهر مادرید را دارید، زمان‌بندی اهمیت زیادی دارد. بازدید از بسیاری از بهترین موزه‌های شهر، گالری‌ها و ساختمان‌های تاریخی، گاهی اوقات در ساعات خاصی رایگان است. بنابراین حتما قبل از بازدید این ساعات را چک کنید. در اینجا با 10 فعالیت گردشگری که می‌توانید به صورت رایگان در شهر مادرید انجام دهید، آشنا می‌شوید.

10 فعالیت گردشگری مجانی در تور اسپانیا

گشتی در میان پارک بوئن رتیرو (Buen Retiro) مادرید

Parque del Buen Retiro de Madrid

این پارک قرن‌ها یک دژ سلطنتی بود اما اکنون برای بازدید عموم باز است. این پارک دارای موزه، گالری و آثار تاریخی و بناهای یادبودی است که در امتداد محوطه 50 هکتاری فضای سبز منطقه قرار دارد. اگر در ماه می از این پارک دیدن کنید، بهتر است سری هم به باغ گل رز روزالدا (Rosaleda) بزنید و از عطر خوش شکوفه‌های گل رز که در سایه درختان هلو و گیلاس روییده‌اند لذت ببرید.

بازدید از گالری‌های رایگان مادرید در تور اسپانیا

reinaSofia

برخی از نگارخانه‌ها و گالری‌ها در مادرید در روزهای خاصی از هفته رایگان هستند. برای مثال گالری Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia که آثار سالوادور دالی و پابلو پیکاسو در آن نگهداری می‌شود در تعطیلات آخر هفته و چهارشنبه‌ها بعد از ساعت 7 بعداز ظهر رایگان می‌شود.

گردش در بازار El Rastro مادرید اسپانیا

flea market madrid

این بازار هر یکشنبه صبح در خیابان‌های اطراف جنوب میدان Plaza de Cascorro برپا می‌شود و هزاران مشتری برای خرید لباس، جستجو در میان کتاب‌های قدیمی یا جواهرات و زیورآلات آنتیک انجا می‌روند. این بازار بزرگ و متنوع است و به همین دلیل حتی اگر قصد خرید چیزی را هم ندارید، بازدید از آن در تور اسپانیا و سفر به شهر مادرید حتما توصیه می‌شود.

بازدید از گوشه‌ای از مصر باستان در مادرید اسپانیا

Templo de Debod in Madrid

شهر مادرید دارای بناهای قدیمی بسیاری است اما از لحاظ قدمت و زیبایی هیچ یک به پای معبد دبود مادرید (Temple of Debod) نمی‌رسد. این معبد مجموعه ای متعلق به مصر باستان است که بیش از 2000 سال پیش در نزدیکی Aswan بنا شده است. در دهه 1960 بلوک‌های سنگی بزرگی استخراج شده و به نشانه تشکر از اسپانیا در کمک به محافظت از دیگر معابد مصری در مقابل سیل، برای شهر مادرید ارسال شدند و سپس در پارک Parque del Oeste این شهر بر روی هم چیده شده و بنایی ساخته شد.

تماشای آسمان در پلانتاریوم مادرید اسپانیا (Planetario de Madrid)

PLANETARIO madrid

بازدید از پلانتاریوم یا آسمان‌نمای شهر مادرید همواره رایگان است و نمایشگاه های بصری/شنیداری زیادی برای نشان دادن تمامی جنبه‌های فضا و کشف آن در این مکان برگزار می‌شود. در این مرکز بخشی برای کاوش کودکان و اتاق گنبد تجسمی وجود دارد که آسمان شب را به بازدید کنندگان ارائه می‌نماید. (البته بازدید از این گنبد نیازمند پرداخت وجه است)

گردش در سطح شهر مادرید اسپانیا

lavapies

یکی از کارهای جالبی که می‌توان در تور اسپانیا و بازدید از مادرید انجام داد گردش و پیاده‌روی دربخش‌های مختلف شهر است. مادرید دارای بخش‌های رنگارنگ و متنوعی است .برای مثال محله چند ملیتی Lavapies دارای کافه‌های شیشا و رستوران‌های هندی است که در خیابان‌های پر از نقاشی دیواری قرار دارند و یا منطقه Malasana که برای زندگی شبانه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس شهرت دارد.

مهمانی‌ها و جشن‌های خیابانی مادرید اسپانیا

Madrid Pregon carnaval

مهمانی‌ها و فستیوال‌های خیابانی بخش مهمی از تقویم سالیانه شهر مادرید را تشکیل می‌دهند. یکی از بزرگترین این اتفاقات کارناوال ماه فوریه است. این کارناوال شامل یک فستیوال 6 روزه موسیقی، تئاتر و رقص است که با یک مراسم فوق‌العاده با اجرای نمایش‌هایی آغاز می‌شود و یکی از جاذبه‌های تور اروپا و تور اسپانیا در ماه فوریه محسوب می‌شود.

بازدید از کاخ سلطنتی اسپانیا در مادرید

Royal Palace Madrid

اگر زمان‌بندی درستی داشته باشید می‌توانید به صورت رایگان از کاخ سلطنتی اسپانیا بازدید کنید. خوآن کارلوس اول در حقیقت در کاخ سلطنتی زندگی نمی کرد. این کاخ گنجینه‌ای از هنر و آثار باستانی الهام گرفته از موزه لوور پاریس است اما با این حال هنوز هم برای رویدادهای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. پذیرش در این کاخ در عصر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا رایگان است.

تماشای رقص فلامنکو بصورت رایگان در مادرید اسپانیا

flamenco madrid

نیمه شب در رستوران Clan می‌توانید بصورت رایگان شاهد اجرای رقص فلامنکو اسپانیایی باشید. روزهای جمعه و یکشنبه گاهی این مراسم بعد از نیمه شب آغاز شده و تا حدود 3 بعد از نیمه شب ادامه دارد.

تور پیاده‌روی در مادرید اسپانیا

plaza mayor madrid

معمولا باید به راهنمای محلی مقداری پول پرداخت کنید اما موسسه Sandman’s New Europe یک تور پیاده‌روی رایگان را ارائه می‌دهد. این تور گردشگری هر روز (سر ساعت 11 صبح و 1 بعد از ظهر) از میدان پلازا مایور (Plaza Mayor) آغاز شده و بازدید از مکان‌های مشهوری مثل کاخ سلطنتی و میدان پلازا دو لا ویلا (Plaza de la Villa) را شامل می‌شود.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3777

به "10 فعالیت گردشگری مجانی در تور اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فعالیت گردشگری مجانی در تور اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید