گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می گردد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، فاطمه دهقانی عصر دوشنبه در نشست گردشگری روستایی گفت: در سطح دنیا شاهد گسترش روزافزون صنعت گردشگری هستیم و این صنعت نقش مهمی در کاهش وابستگی به نفت دارد و از صنایع پاک و روبه رشد محسوب می گردد.

گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می گردد

وی از ایجاد فرصت های شغلی متنوع و درآمدزایی قابل قبول داخلی و ارزی به عنوان دستاوردهای گردشگری یاد کرد و اضافه نمود: توسعه گردشگری روستاهای استان از اولویت های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از کوشش برای دریافت اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح و اهداف گردشگری استان اطلاع داد و اضافه نمود: اولویت پرداخت این اعتبارات با روستاها است تا زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری روستایی فراهم گردد.

وی از تدوین طرح توسعه گردشگری استان هم راستا با سند راهبردی گردشگری کشور اطلاع داد و اعلام کرد: این طرح با تکیه بر تجربه سنوات گذشته استان در میزبانی از خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار حوزه عمرانی استانداری بوشهر در امسال نهاده شد.

دهقانی معرفی جاذبه ها و پتانسیل های طبیعی، تاریخی، تجاری و فرهنگ غنی استان بوشهر را از اهداف این طرح دانست و ادامه داد: توسعه زیرساخت های گردشگری شهری و روستایی و شناسایی و حمایت از فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف طرح است.

وی اعلام کرد: از دیگر اهداف این طرح می توان به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با استفاده از فرصت بازدید گردشگران داخلی و به ویژه گردشگران خارجی، ایجاد شبکه های بازاریابی برای ارتباط مستمر و هدفمند مناطق هدف گردشگری و رونق همه جانبه این صنعت اشاره نمود.

دهقانی تاکید نمود: چارچوب اصلی طرح شامل، استقرار بازارچه فروش محصولات و صنایع دستی بومی و محلی، ساماندهی گردشگری دریایی و پیش بینی برنامه های متنوع در این راستا، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی روستایی و ایجاد فرصت تجربه زندگی روستایی برای علاقه مندان، برگزاری جشنواره ها، بازی ها و مسابقات بومی و محلی و در نهایت ایجاد تحرک، نشاط و ساماندهی فرصت های اشتغال پایدار خصوصاً در نواحی روستایی است.

وی گفت: امید است با تحقق اهداف پیش بینی شده طرح، شاهد تحول چشمگیر و نگاهی نو در صنعت گردشگری و توسعه همزمان گردشگری روستایی و عشایری در استان بوشهر باشیم و با انتقال تجربیات اجرای طرح، در تعامل با سایر استان های کشور، زمینه توسعه بیش از پیش این صنعت در اقصی نقاط ایران اسلامی و در نتیجه خروج از اقتصاد متّکی به نفت و شکل گیری قدرت مالی جدیدی در اقتصاد کشور فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1424

به "گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید