10 راهی که هوش مصنوعی با آن صنعت بازی را تغییر خواهد داد

به گزارش دور زمین، دنیایی را در یک بازی تصور کنید که به هر حرکت شما واکنش نشان می دهد، جایی که شخصیت ها از انتخاب های شما آگاهند و رفتار خود را بر این اساس تطبیق می دهند. این یک داستان علمی تخیلی نیست بلکه آینده صنعت بازی است که به وسیله هوش مصنوعی طراحی شده است. هوش مصنوعی به سرعت شیوه بازی ما را تغییر می دهد و تجربه های پویا و شخصی تری را ایجاد می نماید. از دشمنان هوشمند گرفته تا محتوای فراوری شده به صورت کامپیوتری، هوش مصنوعی آماده است تا صنعت بازی را آنطور که می شناسیم متحول کند.

10 راهی که هوش مصنوعی با آن صنعت بازی را تغییر خواهد داد

در این مقاله، به روش های هیجان انگیزی که هوش مصنوعی در حال تغییر شکل منظره بازی است، خواهیم پرداخت. البته این مقاله در خصوص مدل های GPT است که مخفف ترانسفورماتور مولد از پیش آموزش دیده است. این ها فناوری هایی هستند که زیربنای بسیاری از پیشرفت های اخیر در این حوزه نظیر ChatGPT ،DALL-E ،Midjourney و غیره هستند. بهتر است بدانید که به طور خاص، GPT محصول OpenAI است، در حالی که سایر شرکت ها از مفاهیم اساسی یکسانی استفاده می نمایند، اما عناوین خاص خود را دارند.

10. دیالوگ های متنوع

یکی از کاربردهای GPT در فراوری دیالوگ بازی های ویدیویی بوده و قرار است دیالوگ های یکنواخت شخصیت ها را به حاشیه براند و تجربه بازی را به یک کار واقعا لذت بخش تبدیل کند. بسیاری از ما حس گپ زدن با یک شخصیت در یک بازی ویدیویی که به نظر می رسد نمی تواند بیش از چند عبارت تکراری را بیان کند، تجربه نموده ایم و می دانیم که این موضوع چقدر می تواند کاربردی باشد. دنیای پر جنب و جوش Stardew Valley را تصور کنید، جایی که شما تا زانو در زمین های کشاورزی هستید و مردم شهر را جذب خود می کنید. این یک بازی شبیه سازی کشاورزی لذت بخش است، اما شخصیت های غیرقابل کنترل (NPC) می توانند از کمی تنوع در کلام خود استفاده نمایند.

با ابرقدرت های پردازش زبان طبیعی، شخصیت های Stardew Valley داستان منحصر به فرد خودشان را خواهند داشت و بعلاوه مراقب شیطنت های درون بازی شما نیز خواهند بود و دیالوگ ها را متناسب با اعمال، روابط و حتی پیشرفت بازی شما تنظیم می نمایند. این باعث ایجاد تعاملاتی می گردد که نه تنها مجذوب کننده، بلکه سرگرم نماینده هستند و باعث می گردد که حس کنید که در یک دنیای واقعی پرسه می زنید.

9. صداهای مجازی

فناوری فراوری صدا آماده است تا دیالوگ های ساخته شده را در یک سمفونی خیره نماینده زنده کند! با صدا های فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی، دوران خواندن متن ها در بازی یا تصور شخصیت های بدون صدا عوض خواهد شد و در عوض، این مجریان باهوش هوش مصنوعی هستند که می توانند هر دیالوگی را با ذوق و شوق ایجاد نمایند و هر تعاملی را مجذوب کننده تر از پیش سازند. برای مثال فاینال فانتزی 10 را در نظر بگیرید. این بازی پیشگامانه اولین بازی در این سری بود که صداپیشگی را پذیرفت، اما مجذوب کنندهیت آن به کات سین ها محدود شد. حالا تصور کنید که صداگذاری به وسیله هوش مصنوعی بتواند وارد عمل گردد، میکروفون را بگیرد و اجازه دهد که صحبت ها در کل بازی جریان داشته باشند.

در واقع می توان گفت که دوران واکنش های نه چندان واقع گرایانه به اتفاقات غافلگیرنماینده گذشته است و با هوش مصنوعی، بازیکنان می توانند خود را در یک منظره صوتی غنی غوطه ور نمایند؛ منظرهی که در آن شخصیت ها احساسات خود را بیان می نمایند، افکار خود را به اشتراک می گذارند و پیروزی های خود را با ترکیبی عالی از صدای فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی جشن می گیرند.

8. داستان های بازیکن محور

دنیایی را در بازی ها تصور کنید که در آن داستان ها به یک نوشته از پیش تعیین شده محدود نمی شوند، بلکه در عوض، با احتمالات بی نهایت آشکار می شوند. این چیزی است که GPT با داستان های فراوری شده به صورت پویا روی میز آورده است و تجربه بازی شما را به یک ماجراجویی غیرقابل پیش بینی تبدیل می نماید. به عنوان مثال بازی مس افکت را در نظر بگیرید. این اپرای فضایی همه ما را با روایتی باز و فرصت های تصمیم گیری فراوان شگفت زده نموده است اما حتی با وجود گستره ای به میزان کهکشان، داستان همچنان یک تار عنکبوت با دقت ساخته شده از شاخه های از پیش نوشته شده بود.

حالا تصور کنید که GPT بتواند تاثیر خود را در سرتاسر دنیای مس افکت اعمال کند. ناگهان، شخصیت های بازی با توانایی واکنش منحصر به فرد به هر چیزی و هر کاری که شما، انجام می دهید، کاری می نمایند که سفری متفاوت را تجربه کنید. با داستان هایی که به صورت پویا فراوری می شوند، بازی ها مجذوب کننده تر می شوند و شما را به یک سفر مجذوب کننده می برند که در آن تصمیم های شما مجموعه ای از پیچش ها و داستان های همواره در حال تحول ایجاد می نمایند.

7. سطح دشواری منحصر به فرد

هوش مصنوعی می تواند کاری کند که اثری ساخته گردد که در آن چالش ها با مهارت های شما مطابقت داشته باشد. بیایید سفری به دنیا استارکرفت داشته باشیم، جایی که نبرد های بین ستاره ای در آن حکمفرما هستند. در نسخه اول مجموعه، بازیکنان ممکن است به استراتژی های آزمایش شده و نتیجه گرفته مانند یک بچه کوالا به مادرش بچسبند اما GPT آن درجه های دشواری قدیمی را به نفع چیزی بسیار پویاتر کنار می گذارد!

با توانایی GPT برای تجزیه و تحلیل گیم پلی و تعیین کردن نقاط قوت و ضعف شما، استارکرفت می تواند به صورت پویا چالش های خود را به گونه ای تنظیم کند که شما را درگیر نگه دارد. در واقع GPT تضمین می نماید که نتوانید فقط با یک استراتژی بازی را انجام دهید و دائما سعی کنید که در روبرو با چالش های دائما در حال تغییر، استراتژی های خود را بهبود دهید.

6. همراهان و دشمنان باهوش تر

با پیشرفت هوش مصنوعی، روز هایی که با همراهان بی فایده خود دست و پنجه می کنید یا با دشمنان قابل پیش بینی خسته می شوید، به بخشی از تاریخ تبدیل خواهند شد. اگر بازی Goldeneye 007 را تجربه نموده باشید، احتمالا شخصیت ناتالیا را به خاطر دارید. او یک همراه بود که به نظر می رسید در ایجاد مانع برای ما و وادار کردنمان به زیر سوال بردن وجودش مهارت داشت. حال ناتالیا با مجهز شدن به GPT، از پیروی از یک مجموعه پیچیده تر از قوانین از پیش نوشته شده فراتر می رود. در عوض، او به طور پویا با اعمال شما سازگار می گردد و در عین حال به تمایلات خود وفادار می ماند. هوش مصنوعی بعلاوه می تواند دشمنان را باهوش تر کند و اطمینان حاصل کند که آن ها بر اساس گیم پلی شما واکنش نشان می دهند و استراتژی خاصی را اتخاذ می نمایند. به عبارتی دیگر خبری از الگو های تکراری یا دشمنان بی فکر نخواهد بود.

5. بومی سازی پویا

هوش مصنوعی می تواند فرآیند بومی سازی بازی های ویدیویی را متحول کند و آن را بیشتر از همواره کارآمد کند. روز هایی که بومی سازی یک کوشش پرهزینه و زمان بر بود و فقط برای آثار بزرگ اختصاص داشت، گذشته است. با هوش مصنوعی، حتی مستقل ترین توسعه دهندگان مستقل می توانند بازی خود را به صورت دنیای بومی سازی نمایند. برای درک بهتر این موضوع، سری محبوب Earthbound را در نظر بگیرید. در آن موقع، بومی سازی این ماجراجویی های عجیب و غریب و مجذوب کننده یک سرمایه گذاری پرمخاطره بود و شرکت ها را ملزم می کرد تا به دقت در نظر بگیرند که کدام بازی ها را برای مخاطبان بین المللی عرضه نمایند. اما اکنون، با هوش مصنوعی، بومی سازی یک بازی می تواند به سادگی یک کلیک باشد!

درک عمیق GPT از زبان و تفاوت های فرهنگی به این معنی است که می تواند با سطح خوبی از کیفیت، دیالوگ ها را ترجمه کند، ارجاعات فرهنگی را تطبیق دهد و اطمینان حاصل کند که بدون توجه به جایی که زندگی می کنید، از بازی لذت ببرید. به طور کلی هوش مصنوعی موانع زبانی را از بین می برد و به توسعه دهندگان مستقل یاری می نماید تامنظره خلاقانه خود را با بازیکنان در سراسر دنیا به اشتراک بگذارند.

4. دسترس پذیری اتوماتیک

همانطور که صنعت بازی همچنان به تکامل خود ادامه می دهد، هوش مصنوعی در حال پیشرفت است تا اطمینان حاصل کند که بازی های ویدیویی برای طیف متنوعی از بازیکنان، از جمله افرادی که دارای اختلالات و ناتوانی های ذهنی، بینایی و شنوایی هستند، دسترس پذیری بالایی داشته باشند. یکی از مهم ترین جنبه های تاثیر GPT بر دسترس پذیری، توانایی آن در تطبیق ویژگی ها و عناصر مختلف گیم پلی برای برآوردن احتیاج های افراد مختلف است.

از ایجاد کنترل های قابل تنظیم تا طراحی نشانه های بصری و شنیداری منحصر به فرد، GPT می تواند به توسعه دهندگان یاری کند تا تجربه هایی را ایجاد نمایند که برای بازیکنان با چالش های مختلف سازگارتر و کاربرپسندتر باشد. چیزی که این مورد را حتی پیشگامانه تر می نماید، این است که ویژگی های دسترس پذیری GPT فقط به استودیو های سازنده آثار AAA با بودجه های هنگفت محدود نمی گردد. بلکه توسعه دهندگان بازی های مستقل نیز می توانند از تخصص GPT در فراگیرتر کردن بازی های خود بهره ببند.

3. بهبود فراوری رویه ای (Procedural generation)

هوش مصنوعی در شرف ارتقای آثار فراوری شده به وسیله فرآیند فراوری رویه ای به سطح تازهی بوده و قرار است که ماجراجویی های شما را پویاتر، غیرقابل پیش بینی تر و لذت بخش تر از همواره کند. مثلا دیابلو را در نظر بگیرید. این بازی در حال حاضر به خاطر سیاه چال هایی که به صورت رویه ای فراوری می شوند مشهور است، اما این بازی ها بر اساس مجموعه ای از قوانین از پیش نوشته شده ایجاد شده اند. حالا تصور کنید که GPT بتواند وارد عمل گردد و سیاهچال هایی با چیدمان های پیچیده تر، چالش های منحصر به فرد و شگفتی های غیرمنتظره ایجاد کند.

بعلاوه در دنیایی مانند Animal Crossing، جایی که فراوری رویه ای جزایر زیبا و عجیبی را برای کاوش بازیکنان ایجاد نموده ، با یاری GPT، این جزایر می توانند حتی متنوع تر شده و پر از شخصیت و مملو از راز های لذت بخشی که منتظر کشف هستند، شوند. بنابراین بهتر است که به زودی خود را برای ورود به دنیاهای کاملا تازهی آماده کنید.

2. تسریع فرآیند فراوری

با قدرت اتوماتیکسازی بخش های خسته نماینده و قابل پیش بینی ساخت بازی، GPT اینجاست تا به تیم های کوچک تر سرعت بیشتری در فرآیند ساخت بازی ها بدهد. اگر بازی Cave Story را به خاطر داشته باشید احتمالا می دانید که این یک بازی کلاسیک مستقل محبوب بود که ساخت آن پنج سال طول کشید. حال، تصور کنید اگر GPT به یاری تیم سازنده می آمد و جنبه های توسعه را اتوماتیک می کرد و به سازنده اجازه می داد بر بیشتر کردن مجذوب کنندهیت بازی تمرکز کند، چه اتفاقی می افتاد. به لطف GPT، بسیاری هم اکنون توانسته اند نسخه های خود را از بازی های کلاسیک مانند تتریس در عرض چند دقیقه ایجاد نمایند. این یک دنیای تازه است که در آن ایده های خوب می توانند بدون محدودیت زمان، سرمایه و منابع در مرکز صحنه قرار گیرند.

1. دنیا های بی نهایت با داستان های بی نهایت

با پیشرفت هوش مصنوعی دیگر خبری از جنگ نهایی با یک باس یا خداحافظی اشک آلود با یک دنیای مجازی محبوب نخواهد بود، زیرا GPT اینجاست تا بازی هایی را بسازد که با دنیا هایی که دائما در حال رشد هستند، داستان های همواره در حال تکامل و ماجراجویی های پویا که ما را سرپا نگه می دارند، هرگز احتیاجی به سرانجام ندارند. No Mans Sky، اثری مجذوب کننده دارای یک دنیا بسیار حیرت انگیز از محتوای فراوری شده رویه ای است.

با این حال اگر بتوان هوش مصنوعی را در آن دخیل کرد چه؟ دنیایی را تصور کنید که در آن این وسعت بی نهایت پر از مجموعه ای بی سرانجام از داستان های نوظهور، شخصیت های مجذوب کننده و سبک های گیم پلی متنوع است که همگی به صورت پویا فراوری شده اند و آماده کاوش به وسیله شما هستند. با هوش مصنوعی شما می توانید از سراسر دنیای از روایت های به هم پیوسته که هر یک چالش ها و پاداش های منحصر به فرد ارائه می دهد و همه با هم در یک شبکه پیچیده و همواره در حال توسعه قرار دارند، لذت ببرید. بنابراین، بهتر است که برای آغاز ماجراجویی های تازه در سال های آینده خود را آماده نید، زیرا GPT دری را به روی دنیای از امکانات بی نهایت باز می نماید، جایی که هر گوشه داستان تازه ای را برای کشف و چالشی تازه برای غلبه ارائه می دهد.

منبع: GameFAQs

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 6018

به "10 راهی که هوش مصنوعی با آن صنعت بازی را تغییر خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راهی که هوش مصنوعی با آن صنعت بازی را تغییر خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید