کیومرث هاشمی: ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد زیادی داشته است

به گزارش دور زمین، کیومرث هاشمی، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد که ورزش ایران و به ویژه بانوان رشد زیادی داشته است.

کیومرث هاشمی: ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد زیادی داشته است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، کیومرث هاشمی در حاشیه نشست آنالیز دستاوردهای چهل ساله ورزش ایران گفت: در ده سال اول و به دلیل مواجهه با جنگ تحمیلی، به دلیل نوع نگاهی که به ورزش قهرمانی وجود داشت، توجهی به این حوزه نشد، اما پس از پیغام رهبر انقلاب در سال 68 که ورزش قهرمانی را لازم دانست، شرایط بسیار خوبی رقم خورد.

وی اضافه کرد: ما در طول این سال ها شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم. ما در 8، 9 رشته حرف اول را در سطح جهان می زنیم و خوشبختانه کوشش های زیادی انجام شده تا ایران مدال آور باشد.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به پیشرفت های ورزشی پس از پیروزی انقلاب، عنوان نمود: ما در ورزش بانوان هم رشد زیادی داشته ایم، در واقع شرایط ورزش بانوان قابل مقایسه با گذشته نیست.

هاشمی گفت: در حوزه ورزش دانش آموزی هم باید عنوان کنم که پیش از انقلاب چهار هزار معلم ورزش حضور داشتند که فقط 120 نفر تحصیل نموده بودند، اما این آمار در حال حاضر به 33 هزار نفر رسیده است. همچنین استفاده از 6300 مربی ورزشی امروزه به 190 مربی ارتقا یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1380

به "کیومرث هاشمی: ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد زیادی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیومرث هاشمی: ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد زیادی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید