تمرین دوومیدانی کاران، زنانه ، مردانه شد!

به گزارش دور زمین، فدراسیون دوومیدانی برنامه زمان بندی عجیبی برای ورزشکاران در نظر گرفته که تنها مطابق با آن حق تمرین در مجموعه های ورزشی را دارند.

تمرین دوومیدانی کاران، زنانه ، مردانه شد!

به گزارش ایسنا، فدراسیون دوومیدانی به تازگی جدول زمان بندی تمرینی را به ورزشکاران و مربیان این رشته ابلاغ نموده است که تنها مطابق با آن حق حضور و تمرین در استادیوم آفتاب انقلاب، تنها سایت تخصصی دوومیدانی کشور را دارند، برنامه ای که نقدها زیادی را در بین ورزشکاران و مربیان دوومیدانی ایجاد نموده است.

مسئولان فدراسیون اخیرا برای ممانعت از تمرین مرد و زن در کنار یکدیگر، جدولی طراحی نموده که تمرینات ورزشکاران را محدود به ساعات خاصی از روز نموده است. زنان در روز های زوج از صبح تا ساعت 14 حق تمرین دارند و مردان در همین روز ها از ساعت 14 تا 20 شب.

در روز های فرد هم این ساعت تمرینی برعکس اجرا خواهد شد، یعنی اول مردان و سپس زنان.

در این رابطه چند موضوع مطرح است. اول اینکه ورزشکاران دوومیدانی تهران و بعلاوه ملی پوشانی که از شهر های مختلف در تهران تمرین می نمایند به جز استادیوم آفتاب انقلاب پیستی تخصصی برای تمرین ندارند. در نتیجه با اجرایی شدن این تصمیم عملا باید تمرینات خود را کمتر نمایند.

مساله دیگر اینکه، بسیاری از دوومیدانی کاران جوانان و نوجوانانی هستند که در مدراس و دانشگاه ها تحصیل می نمایند و باید ساعاتی را به حضور در کلاس های درس و انجام تکالیف و تحقیقات درسی اختصاص دهند؛ بنابراین به طور طبیعی امکان تمرین کمتری دارند و ممکن است ساعات تمرینی آن ها با ساعات جدول تمرینی فدراسیون همخوانی نداشته باشد و اصلا امکان تمرین نداشته باشند.

مهمترین مساله به بعد قهرمانی برمی گردد که با این کار ترمز آن کشیده می گردد و به طور کلی متوقف خواهد شد، چرا که یک ورزشکار ملی که برای قهرمانی در میادین بزرگی، چون آسیایی، جهانی و المپیک کوشش می نماید، به تمرینات منظم احتیاج دارد نه اینکه با یک جدول زمان بندی تمرینات او را کاهش داد.

احتمالا زین پس دوومیدانی تنها در بعد همگانی دنبال خواهد شد. البته در بحث همگانی هم به علت کمبود پیست های تخصصی (آفتاب انقلاب تهران تنها پیست تخصصی دوومیدانی کشور است) قطعا توفیق چندانی کسب نخواهد شد و این ورزش مادر روز به روز رو به افول خواهد گذاشت.

ورزشکاران دوومیدانی ایران سال هاست که با پوشش مورد تایید وزارت ورزش و جوانان در کنار هم و بدون هیچ حاشیه ای تمرین نموده و پرچم ایران را در میادین مختلف بالا برده اند. از دل همین تمرینات قهرمانان بزرگ و خوشنامی بیرون آمده که به این ورزش اعتبار داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5613

به "تمرین دوومیدانی کاران، زنانه ، مردانه شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین دوومیدانی کاران، زنانه ، مردانه شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید