فلاحی راد: در دو هفته اخیر با حال بد از خانه تکواندو رفتم، هم سطح شدن تکواندوکاران خطرناک است

به گزارش دور زمین، مدیرفنی تیم تکواندو مس سونگون ورزقان گفت: یک زمانی بازیکنان ملی پوش در لیگ همه را درو می کردند، اما دو هفته است با حال بد از خانه تکواندو می روم.

فلاحی راد: در دو هفته اخیر با حال بد از خانه تکواندو رفتم، هم سطح شدن تکواندوکاران خطرناک است

حسن فلاحی راد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد حضور تیم مس سونگون ورزقان در رقابت های لیگ برتر تکواندو گفت: چندین سال پیگیر حضور تیمی از استان آذربایجان شرقی در لیگ برتر تکواندو بودیم و انتها با رایزنی و مذاکره استاندار، مدیرکل و رئیس هیئت تکواندو با مدیران ارشد مس سونگون آنها راضی شدند اسپانسر تیم ما باشند و ما نیز کوشش می کنیم عنوان قهرمانی لیگ برتر تکواندو را کسب کنیم.

وی در مورد بازگشت بازیکنان میانه ای مس کرمان به این تیم عنوان نمود: وقتی این بازیکنان با مس کرمان قرارداد بستند، اصلا تیم مس سونگون ورزقان هنوز تشکیل نشده بود. پس از تشکیل تیم و با توجه به اینکه هر دو مجموعه زیر نظر مجموعه بزرگ مس هستند، مدیران ارشد با یکدیگر مذاکره کردند و شرایط بازگشت این بازیکنان به تیم ما فراهم شد.

مدیر فنی تیم تکواندو مس سونگون ورزقان در مورد عدم مربیگری در این تیم و حضور در پست مدیرفنی اضافه کرد: شرایطی پیش آمد که دوست داشتم با پیغام خانلرخانی به عنوان سرمربی همکاری داشته باشیم. خانلرخانی مربی با اخلاق و توانمندی است که تجربه خوبی دارد. البته از دور روی تمرین بچه ها در میانه نظارت دارم و در کنار تیم نیز یاری می کنم. همواره با خانلرخانی مشورت دارم و در کوچینگ نیز با هم تعامل داریم تا بتوانیم در نهایت تیم را قهرمان کنیم.

فلاحی راد با ابراز نگرانی از عملکرد بازیکنان ملی پوش گفت: از سال 78، 79 در لیگ برتر بازیکن دارم و تیم هایی مانند شهرداری ورامین، پاس و دانشگاه آزاد را تغذیه کردم، اما دو هفته است با حال بد از خانه تکواندو می روم. یک زمانی بازیکنان تیم ملی همه را درو می کردند، اما در حال حاضر همه در یک سطح هستند و این برای تکواندوی ایران خطرناک است. در انتخابی چند مسابقه جهانی و بازی های آسیایی حضور داشتم و با 5 سرمربی تیم ملی از جمله اساتید ذوالقدر، کریمی، مهماندوست، مغانلو و عسکری کار کردم. یک زمانی بازیکنان تیم ملی 10 سر و گردن از بازیکنان درجه دو بالاتر بودند، اما در حال حاضر احساس خطر می کنم.

وی درخصوص اینکه سرمربی تیم ملی بعضی مسائل بازیکنان را پایه ای می داند، تاکید نمود: اصلاً مشکل را پایه ای نمی دانم و بازیکنی دارم که اگر پیش خودم تمرین می کرد، در المپیک به مدال می رسید. تیم ملی برنامه خاص خود را دارد و بعضی بازیکنان با برنامه های تیم ملی نمی توانند هماهنگ شوند و فرایند مبارزاتشان خدشه دار می گردد و در میدان خودشان نیست.

مربی سازنده تکواندو ایران درپاسخ به این سوال که فقط اعتقاد دارد بازیکنان ملی پوش افت کردند، گفت: بازیکنان ملی پوش ما در بازگشت از اردوی تیم ملی شرایط خوبی نداشتند. بخشی مسابقه خود را باخت و میرهاشم حسینی به زور حریف خود را شکست داد و این نشان می دهد مربی تیم ملی اصلاً برنامه ای برای این بازیکنان ندارد. کسی که تحت فشار تمرینات باشد نیز بعد از سه روز استراحت خوب پا می زند، نه اینکه راند سوم بِبُرد. این ها نشانه ضعف تمرینات تیم ملی در اردو است.

فلاحی راد در مورد انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس تازه فدراسیون تکواندو توضیح داد: کار من بازیکن سازی است و ساعی و پولادگر هر دو انسان های محترمی هستند. آدمی که بتواند به تکواندو یاری کند خیلی بهتر از کسی است که چوب لای چرخ این رشته بگذارد. امیدوارم با حضور ساعی فرایند رو به رشد تکواندو ادامه پیدا کند. خیلی از مربیان در حال حاضر خانه نشین شدند و باید این مربیان دوباره بیایند و خودشان را نشان بدهند.

وی در انتها عنوان نمود: مربیان بسیار خوبی داریم که دست شان سرد شده است و باید ساعی دست این مربیان را فشار بدهد و روی عرصه بیاورد، نه اینکه تنها چهار مربی باشند و چرخشی حضور داشته باشند و هر کسی خراب کرد، مربی دیگر جایگزینش گردد. این فرایند خیلی ناسالمی است که در تکواندو ایران عرف شده است و باید یک بار به مربیان دیگر نیز فرصت داد. سرمربی تازه بیاورند و فرصت بدهند و قبل از حضور در یک رویداد مهم نیز به چند تورنمنت اعزام نمایند تا ببینند این کاره است و می تواند تیم را راهنمایی و جمع کند یا نه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4806

به "فلاحی راد: در دو هفته اخیر با حال بد از خانه تکواندو رفتم، هم سطح شدن تکواندوکاران خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاحی راد: در دو هفته اخیر با حال بد از خانه تکواندو رفتم، هم سطح شدن تکواندوکاران خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید