یاری مشروط اتحادیه اروپا به لبنان

به گزارش دور زمین، کمیسیونر اتحادیه اروپا بیان کرد تا زمانیکه دولت قانونی در لبنان روی کار نیاید، قادر به ارسال یاری های بشردوستانه به این کشور نخواهد بود.

یاری مشروط اتحادیه اروپا به لبنان

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا ارسال یاری های بشردوستانه به لبنان را منوط به تشکیل دولت جدید در این کشور دانست.

یانز لنارکیچ، کمیسیونر اتحادیه اروپا بیان کرد تا زمانیکه دولت قانونی در لبنان تشکیل نگردد، اتحادیه اروپا قادر به ارسال یاری به این کشور نخواهد بود.

یانز لنارکیچ اضافه نمود اقتصاد لبنان پس از انفجار 4 اوت خسارات میلیاردی را متحمل شده و با آسیب های بدتری روبروست. با این حال بسیاری از کشور ها شرط ارسال یاری بشردوستانه به لبنان را تشکیل دولت معتبر در آنجا می دانند.

این مقام اتحادیه اروپا با یادآوری یاری 64 میلیون یورویی بروکسل به لبنان مدعی شد یاری های بعدی تنها در صورت روی کار آمدن دولت قانونی در لبنان ارسال خواهد شد. اروپا نمی خواهد یاری هایش منجر به فروپاشی مالی و بحران سازی در لبنان گردد. ما می خواهیم دولتی مورد اعتماد مردم در لبنان روی کار آید و این کشور در جهت درست خود قرار گیرد.

در پی انفجار مهیب بندر بیروت حسان دیاب، نخست وزیر وقت لبنان در پی اعتراضات مردمی مجبور به کناره گیری از سمت خود شد. اندکی بعد میشل عون، رئیس جمهور لبنان مصطفی ادیب را مأمور تشکیل کابینه کرد.

بنا بر اعلام رسمی وزارت بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان، حادثه مهیب انفجار دو هزار و 750 تن آمونیوم نیترات در بندرگاه شهر بیروت در 4 اوت، تا به امروز دست کم 190 کشته و بیش از شش هزار و 500 زخمی بر جای گذاشته است. با این حال هفت تن دیگر همچنان ناپدید هستند و 300 هزار نفر نیز بی خانمان شده اند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3337

به "یاری مشروط اتحادیه اروپا به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری مشروط اتحادیه اروپا به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید