کشت 1500 هکتار چغندر پاییزه در اندیمشک شروع شد

به گزارش دور زمین، سید راهنمایی اله موسوی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح کرد: کشت تابستانه در سطح 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک انجام و بیش از 9 هزار هکتار از اراضی به کشت محصول ذرت اختصاص داده شد.

کشت 1500 هکتار چغندر پاییزه در اندیمشک شروع شد

وی با اشاره به پیش بینی فراوری بیش از 67 هزار تن ذرت دانه ای در مزارع اندیمشک، اضافه کرد: خاک مناسب و شرایط جوی در شهرستان موقعیت مناسبی را برای کشت محصولات کشاورزی در فصل های مختلف سال از جمله کشت پاییزه فراهم آورده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با شروع کشت یک هزار و 500 هکتار چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به صورت رسمی کشت پاییزه در این شهرستان شروع شد.

وی توضیح داد: 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک و بخش الوار گرمسیری نیز همزمان با شروع کشت پاییزه چغندر قند زیر کشت محصول گندم، جو، کلزا و انواع سبزی و صیفی می رود.

موسوی با بیان اینکه 600 هزار تن انواع محصول در اندیمشک فراوری و روانه بازار استان و کشور می گردد، اظهار کرد: یکی از ویژگی های فراوری سبزی و صیفی در شهرستان اندیمشک ارگانیک بودن این محصول و صادرات آن به کشورهای همسایه و بازارهای هدف است.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان اندیمشک در شمال غرب استان خوزستان و در جنوب غربی کشور در نزدیکی دامنه کوه های زاگرس واقع و 75 هزار نفر از جمعیت 170 هزاری شهرستان اندیمشک از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1032

به "کشت 1500 هکتار چغندر پاییزه در اندیمشک شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت 1500 هکتار چغندر پاییزه در اندیمشک شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید