کره جنوبی : رهبران ژاپن مساله کارگران اجباری را سیاسی نکنند

به گزارش دور زمین، رئیس جمهور کره جنوبی از رهبران سیاسی ژاپن خواست با سیاسی کردن مسئله کار اجباری کره ای ها در حین جنگ جهانی دوم برای شرکت های ژاپنی روابط دوجانبه را تضعیف نکنند.

کره جنوبی : رهبران ژاپن مساله کارگران اجباری را سیاسی نکنند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط این دو همسابه آسیای شرقی از زمانی که دیوان عالی کره جنوبی در حکمی شرکت های نیپون استیل و سامیتومو متال را به پرداخت غرامت به چهار کارگر قربانی کار اجباری محکوم کرد، به سردی گراییده است.

ژاپن متعاقباادعا نموده که یک کشتی جنگی کره جنوبی رادار خود را روی یک هواپیمای گشت زنی ژاپن قفل نموده است.

بعد از اینکه دادگاه کره جنوبی تصرف بخشی از دارایی های کارخانه فولاد سازی ژاپنی را تایید کرد توکیو با تاسف بار خواندن این حکم خواهان مذاکره با سئول در این خصوص شد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، از طرف ژاپنی خود خواست موضع نرم تری در باره مسائل دوران جنگ اتخاذ نموده و به تصمیمات قضایی که دولتش نفوذ و تاثیری در آن ندارد، احترام بگذارد.

مون جائه این در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما همواره گفته ایم که باید گفتگوهای دیپلماتیک را در مورد این مسئله ادامه دهیم و نباید روابط روبه جلوی خود با ژاپن را تخریب کنیم.

او همچنین گفت: فکر نمیکنم این برای سیاستمداران و رهبران ژاپنی عاقلانه باشد که با سیاسی کردن این مساله آن را جنجالی و گسترش دهند.

کره جنوبی و ژاپن تاریخ روابط تلخی از زمان 1910 تا 1945 در زمان استعمار شبه جزیره کره توسط ژاپن دارند که شامل کار اجباری مردم کره برای شرکت های ژاپنی و استفاده از زنان و دختران کره ای برای کار در مراکز فساد می گردد.

به گفته مون جائه این، این مسائل با قرارداد سال 1965 که روابط را عادی کرد حل نشده و دو کشور باید راهی برای التیام زخم های قربانیان بیابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1487

به "کره جنوبی : رهبران ژاپن مساله کارگران اجباری را سیاسی نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی : رهبران ژاپن مساله کارگران اجباری را سیاسی نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید