کاشانی ها 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کردند

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/اصفهان رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان گفت: در دومین دوره جشنواره اهدای کتاب بیش از 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا شد.

کاشانی ها 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کردند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

زینب سادات واسعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره بحار کتاب، انوار دانایی در سال 1398 برگزار گشت که بیش از 13 هزار جلد کتاب توسط علاقه مندان به کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان اهدا شده بود.

وی اضافه کرد: در جشنواره امسال، کتابخانه علی بن امام محمدباقر(ع) واقع در فین بزرگ، با جذب بیش از شش هزار نسخه کتاب پیروز به کسب رتبه نخست در استان اصفهان شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان، گفت: این جشنواره با هدف اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی و غنی سازی مخزن کتابخانه ها برگزار گشت و به علت اطلاع رسانی مناسب کتابداران و مشارکت کتابخانه ملی، مراکز فرهنگی، ناشران، نویسندگان، سازمان های دولتی و غیردولتی و عموم مردم، اهدای کتاب 46 درصد افزایش داشته است.

واسعی شرح داد: فرهنگ سازی و تشویق مردم برای اهدای کتاب و مشارکت مردمی در تأمین کتاب، از جمله اهداف این جشنواره است که از ابتدای شهریور تا پایان دی ماه برگزار گشت و علاقه مندان برای شرکت در این سنت حسنه، کتاب های اهدایی خود را به نزدیک ترین کتابخانه تحویل دادند.

وی، گفت: در این شهرستان 15 باب کتابخانه عمومی در حال فعالیت است و دو کتابخانه دیگر نیز آماده بهره برداری است که امیدواریم با مشارکت شهروندان شاهد پویایی در زمینه منابع این کتابخانه ها باشیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان اضافه کرد: نزدیک به 13 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان هستند که از این تعداد حدود 9 هزار و 500 نفر در کتابخانه های نهادی و نزدیک به 3500 نفر نیز در کتابخانه های مشارکتی عضویت دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4178

به "کاشانی ها 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشانی ها 19 هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید