چین بخش اقتصادی را به روی بانک های خارجی می گشاید

به گزارش دور زمین، چین با هدف حمایت از سرمایه گذاری های خارجی و همچنین تسهیل توافق تجاری با واشنگتن، بخش اقتصادی 44 هزار میلیارد دلاری خود را به روی بانک های خارجی و شرکت های بیمه باز می نماید.

چین بخش اقتصادی را به روی بانک های خارجی می گشاید

به گزارش خبرنگاران روزنامه اس سی هنگ کنگ روز آدینه نوشت: حرکت چین در راستای باز کردن درهای بخش اقتصادی و بانکی به روی شرکت های خارجی حاکی از آن است که این کشور به توافق نهایی برای انتها جنگ تعرفه ها با آمریکا نزدیک شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که مقام های دو کشور در حال مذاکره درباره متن نهایی توافقی هستند که گفته می گردد روزهای آینده در واشنگتن و در حضور سران دو کشور امضا خواهد شد.

گزارش حاکی است یک اجماع دیگر بین دو طرف بدست آمده است و آن اینکه مذاکره نمایندگان حتما توافقاتی داشته اند که چین را به سمت باز کردن درهای این بخش سوق داده است.

اواخر این هفته تیمی از آمریکا به ریاست استیون منوچین وزیر خزانه داری و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا، در پکن با لیو خه معاون نخست وزیر چین گفت و گو کردند.

از منوچین درباره این توافق سوال شد و اینکه مذاکرات با طرف چینی برسر چه مسایلی بوده است که او از پاسخ طفره رفت و فقط گفت که گفت و گوها سازنده بوده است.

بر اساس گزارش کمیسیون قانونمندی بیمه و بخش بانکی چین، بانک های خارجی که حداقل 20 میلیارد دلار دارایی داشته باشند تا سرانجام سال 2019 میلادی می توانند شعبه خود را در چین افتتاح نمایند.

البته این کمیسیون باز شدن این بخش به روی شرکت های خارجی را مرتبط با توافق تجاری ندانسته و آن را بخشی از احتیاج داخلی توصیف نموده است.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1672

به "چین بخش اقتصادی را به روی بانک های خارجی می گشاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بخش اقتصادی را به روی بانک های خارجی می گشاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید