چین ارز دیجیتال منتشر کرد

به گزارش دور زمین، دولت چین انتشار بسته های قرمز یوان دیجیتالی را به عنوان نخستین ارز دیجیتال برای توسعه زیرساخت های اقتصادی این کشور شروع کرد.

چین ارز دیجیتال منتشر کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری رادیو دولتی چین، مقامات شهرداری شهر شنزن در استان گوانگدونگ و بانک مرکزی این کشور به طور مشترک انتشار بسته های قرمز یوان دیجیتالی را به عنوان نخستین ارزهای دیجیتالی در این کشور شروع کردند.

براساس این گزارش، این اقدام که در واقع پیشگامی چین را در زمینه ارزهای دیجیتال نشان می دهد به تدریج مردم این کشور را به استفاده عادی تر از ارز دیجیتالی نزدیک می نماید.

در واقع مردم شهر شنزن از این طریق مجوز شرکت در یک قرعه کشی با هدایای پولی شامل 50 هزار بسته قرمز ارز دیجیتالی در طول تعطیلات و یا مناسبت های خاص گرفته اند که ارزش هر بسته از این ارز دیجیتالی 200 یوان است.

فن یی فی، معاون بانک مرکزی چین به تازگی بیان کرد 3.13 میلیون تراکنش با استفاده از ارز دیجیتال چینی صورت گرفته که بخشی از آن مربوط به استفاده آزمایشی از این ارز در شهرهای عظیمی مانند شنزن و شیونگان بوده است.

وی در این خصوص گفت: از ارز دیجیتالی چین برای 1.1 میلیارد یوآن (معادل 162 میلیون دلار) از تراکنش ها استفاده نموده ایم و قرار است در المپیک زمستانی 2022 پکن هم از این ارز به صورت آزمایشی استفاده کنیم.

چندی پیش موسسه تحقیقات ارز دیجیتالی چین که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می نماید، در خصوص انتشار تصویر پول و یوان هوشمند که تصویری از مائو تسه دونگ بنیانگذار چین نو روی آن دیده می گردد، اظهار بی اطلاعی نموده بود.

چین اولین اقتصاد عظیم دنیاست که دست به انتشار ارز دیجیتال می زند. گفته می گردد هدف از انتشار پول هوشمند کسب آگاهی بیشتر از نحوه برخورد و نگاه مردم چین به این اقدام است.

ساوس چاینا مورنینگ پست به نقل از یی فی از پیشرفت قابل توجه برنامه های آموزشی استفاده مثبت از ارز دیجیتال در این کشور اطلاع داد و نوشت: تا اواخر اوت بیش از 6 هزار و 700 مورد استفاده برای این ارز داشته ایم که این از پرداخت صورتحساب ها و قبض ها گرفته تا حمل ونقل و خدمات دولتی بوده است.

او ادامه داد: بانک مرکزی چین، یوآن دیجیتالی را به عنوان زیرساخت اقتصادی مهمی برای آینده به حساب می آورد. یوآن دیجیتالی یا ای-یوآن برای روش های پرداخت گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس این برنامه های آزمایشی برای انتشار یوآن دیجیتالی، بیش از 13 هزار و 300 کیف پول دیجیتال شخصی و 8 هزار و 800 کیف پول دیجیتال شرکتی افتتاح شده است.

چندی پیش تصویری از اولین ارز هوشمند چین که ارز دیجیتالی این کشور نیز نامیده می گردد به شبکه های اجتماعی و آنلاین راه یافته بود.

براساس گزارش ها، انتشار این رمزارز بیانگر آن است که پکن به سمت دراختیار دریافت یوان دیجیتالی حرکت می نماید، و لذا از هم اکنون آشکار است که اگر این پول هوشمند وارد چرخه اقتصاد، تجارت و زندگی مردم گردد؛ استفاده از اسکناس که در چین بسیار کم شده است به حداقل خواهد رسید.

همچنین احتمال می رود نرم افزارهایی مانند ویچت و علی پی که الان در چین مورد استفاده قرار می گیرند، تغییر ماهیت دهند.

این روزنامه چینی اضافه نمود که آزمایش لازم این پول دیجیتال روی تلفن های هوشمند برای چندین ماه در چند بانک دولتی چین صورت گرفته اما زمان رونمایی رسمی از این ارز دیجیتالی کشوری معین نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3216

به "چین ارز دیجیتال منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ارز دیجیتال منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید