بازدید از چیانگ رای در تور تایلند

به گزارش دور زمین، شهر چیانگ رای درمیان شهرها و اماکن شمال تایلند یک تافته جدا بافته به حساب می‌آید. این شهر با جمعیت حدود 75000 نفر، به مراتب کوچک‌تر از چیانگ مای است. اما این شهر علیرغم کوچکی سرشار از بازرگانی و تجارت، دانشگاه‌های مختلف و روح زندگی و زندگی روزمره است که البته باعث شده این شهر ترافیک زیادی داشته باشد و در زمان بندی بازدید خود در تور تایلند باید به این نکته توجه داشته باشید.

بازدید از چیانگ رای در تور تایلند

اغلب گردشگران به علت وجود آثار زیبا و تاثیرگذار Thawan Duchanee و Chalermchai Kositpipat، دو هنرمند مشهور تایلندی، در تور تایلند خود بازدید کوتاهی از چیانگ رای دارند. پس از گردش در شهر می‌توانید به پارک جنگلی Khun Korn رفته و از مناظر زیبا و هوای خنک و مطبوع زیر آبشار بهره ببرید. این پارک جنگی 45 دقیقه با شهر چیانگ رای فاصله دارد.

Thawan تا زمان مرگش در سال 2014 در بنای رویای و شاهکار هنری‌اش زندگی می‌کرد؛ ملکی معروف به Baan Dam (خانه سیاه Black House). حیاط و ساختمان خانه سیاه (Black House) که نمادی از جهنم است با استخوان حیوانات و هنرهای شیطانی تزئین شده‌اند. گردش در این خانه و بررسی دقیق آن در تور تایلند، به شما احساس تعجب و شگفتی تیره‌ای می‌دهد.

نقطه مقابل این بنا، اثر هنری عجیب Wat Rong Khun (معبد سپید) وجود دارد. این بنا، یک معبد بودایی بسیار زیبا و خیره‌کننده است که تاحدی تم مذهبی را با تم‌ها و شخصیت‌های هالیوودی و Hello Kitty ادغام کرده است. شخصیت‌ فیلم‌هایی نظیر ماتریکس، نابودگر (Terminator) و سوپرمن همراه با دیگر شخصیت‌های داستانی در نقاشی‌ها و دیوارنماهای این بنا جلوه پیدا کرده‌اند. پس از بازدید از Black House، بازدید از معبد سپید می‌تواند کمی روحیه شما را تغییر دهد البته به شرطی که به ارواحی که قبل از دروازه بهشت قرار دارند و از ورود آن‌ها به بهشت جلوگیری شده، خیلی توجه نکنید.

یکی دیگر از آثار هنری Chalermchai برج رنگی ساعت شهر چیانگ رای است که در مرکز شهر قرار دارد. این برج در سال 2008 به عنوان نمادی برای تکریم پادشاه تایلند رونمایی شد و هر یک ساعت به صدا در‌می‌آید. اما بازدیدکنندگانی که در ساعت 7، 8 و 9 بامداد در این مکان حضور داشته باشند شاهد اتفاق غیرمنتظره‌ای خواهند بود. برای دقایقی از تور تایلند فاصله گرفته و فکر می‌کنید که در دنیای والت دیزنی حضور دارید.

نکته: اصلا انتظار نداشته باشید که شهر چیانگ رای ساکت و آرام باشد، زیرا در اینصورت ناامید خواهید شد. در خیابان‌های این شهر مدام صدای بوق ماشین‌هایی می‌آید که رانندگان آن‌ها فکر می‌کنند بوق زدن اوضاع را بهتر می‌کند!

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3780

به "بازدید از چیانگ رای در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از چیانگ رای در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید