چگونه هزینه های سفر را مدیریت کنیم؟

به گزارش دور زمین، یکی از رایج ترین دغدغه های سفر، معین بودجه و در عین حال مدیریت هزینه های سفر در طول بازه زمانی تعیین است. با کمی درایت و تجربه به راحتی می توانید این کار را انجام دهید اما شاید کمی خسته کننده باشد.

چگونه هزینه های سفر را مدیریت کنیم؟

سفر مانند یک راز است، تا وارد آن نشوید و تمام لحظات آن را با تمام وجود حس نکنید، نمی توانید چیزی را به طور دقیق پیش بینی کنید. معمولا برنامه ریزی هایی که قبل از سفر انجام می گردد، سمت و سویی به سفر می دهد؛ اما آن هم قطعی نیست. زیرا زمانی که در شرایط قرار می گیرید، ممکن است نظر و برنامه شما دست خوش تغییراتی گردد. همین مسائل گاهی اوقات موجب بالا رفتن هزینه های از پیش معین شده می گردد. شما بودجه تعیینی به این سفر اختصاص داده اید، در طول سفر نیز درآمدی به دست نمی آورید، پس باید چه کار کنید؟

تنها راه مدیریت بودجه اختصاص یافته تا انتهای سفر این است که هوشمندانه و واقع بینانه قدم بردارید. همانطور که گفتیم خسته کننده است و فکر شما را درگیر می نماید اما واقعا کارآمد است. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با آغاز سفر، هر ریالی که می توانید را از خرج بی فایده نجات دهید. در عین حال، گاهی اوقات واقعا احتیاج است که دست و دل باز باشید و با خرج کردن از سفر لذت بیشتری ببرید، اما در مقابل گاهی اوقات نیز با صرف هزینه ای نا چیز شاد می شوید. پس برای داشتن برترین ها حتی در سفر احتیاج به هزینه زیاد نیست.

در جاده هیچ شرایطی قابل پیش بینی نیست، مثلا ممکن است پرواز خود را از دست بدهید یا وسیله ای به سرقت برود. شما نمی توانید از بروز این اتفاقات اجتناب کنید یا از قبل برای آن ها برنامه ریزی نموده باشید. شما فقط باید آماده باشید، از اندازه بودجه خود به طور دقیق آگاه باشید و مطمئن باشید که می توانید از پس چنین هزینه های اتفاقی و اجباری برآیید یا خیر. در این مقاله چندین راه کار برای مدیریت هزینه ها در طول سفر را آنالیز می کنیم:

1. بدانید که برای چه چیزی می خواهید پول خرج کنید

به خاطر داشته باشید که در طول سفر برای اقامت، تور و حمل و نقل، هزینه زیاد نکنید. شما می توانید در مکانی مقرون به صرفه هم اقامت داشته باشید یا با پای پیاده برای گشت و گذار به اطراف بروید. اگر برای رفتن به مکان های دور تر احتیاج به ماشین داشتید، از حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

البته قرار هم نیست با صرفه جویی زیاد، مبلغی از بودجه اختصاص داده شده به سفر را به خانه بازگردانید. تا آنجا که می توانید لذت ببرید و برای چیز هایی که برای تان مهم است، هزینه کنید. مثلا برای بعضی از افراد خورد و خوراک در سفر مهم است، برای بعضی دیگر بازدید از جاذبه های گردشگری، در این میان افرادی هم هستند که اقامت در هتلی لوکس را اولویت خود قرار داده اند. پس ایده آل ها برای هر شخصی فرق دارد، در غیر این صورت می توان به روش هیچهایک ها سفر کرد یا به روش کوچ سرفینگ اقامت داشته و هزینه های سفر را به طرز چشم گیری کاهش داد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید برای چه چیز هایی پول خرج کنید.

2. تحقیق و برنامه ریزی را قبل از سفر انجام دهید

هنگامی که خود را به خوبی بشناسید و در عین حال بدانید که اولویت های هزینه کردن شما چیست، دیگر به راحتی می توانید بودجه مناسبی برای پوشش دادن مدت زمان سفر خود معین کنید. حال زمان تحقیق کردن رسیده است. هزینه تور ها، تفریحات، خوش گذرانی ها، اقامت و ... را آنالیز و با یکدیگر مقایسه کنید. زمانی که علایق خود را بدانید، بهتر می توانید برای هزینه های آن برنامه ریزی کنید.

امروزه دیگر می توانید به راحتی هر اطلاعاتی را در اینترنت بیابید و حتی از تجربیات دیگران نیز آگاه شوید و در سفر خود از آن ها بهره ببرید. پس از مرحله تحقیق، باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهید تا به یک بودجه کلی برسید. اگر تحقیق و برنامه ریزی خود را به درستی انجام دهید، دیگر با هزینه های سرسام آور در طول سفر رو به رو نخواهید شد. اگر می خواهید پول خود را تا آخرین روز سفر برسانید، باید به طور دقیق بدانید که فکر می کنید چه اندازه پول خرج خواهید کرد.

3. بودجه ایده آل خود را معین کنید

فکر می کنید سفر شما چه اندازه هزینه بر خواهد بود، برای آن یک بودجه مناسب معین کنید. تعیین کردن بودجه هم کار چندان آسانی نیست. ابتدا یک کاغذ و قلم بر دارید و تمام کار هایی که می خواهید انجام دهید، تمام جا هایی که دوست دارید بروید، غذا، بیمه، حمل و نقل، پرواز، محل اقامت، تفریحات و تفریح ها و به طور کل هر آنچه فکر می کنید به سفر شما مربوط است را یادداشت کنید. سپس با توجه به اطلاعاتی که از سایت ها و تجربیات دیگران و بعلاوه یاری مشاوران آنلاین مسافرتی به دست می آورید، هزینه های سفر خود را برآورد کنید.

4. انتظارات خود را با واقعیت های مالی مطابقت دهید

برنامه ریزی خوبی برای سفر انجام داده اید و بودجه ایده آلی هم معین نموده اید، اما آیا انتظارات خود را با واقعیت های مالی حاکم بر لحظه حال جوامع هم مطابقت داده اید؟ در نظر گرفتن مسائل مالی در زمان سفر، باعث می گردد اندازه بودجه ای که معین نموده اید با افزایش روبرو گردد، به همین علت است که می گوییم در هزینه ها صرفه جویی کنید. صرفه جویی موجب اعمال اجباری تغییراتی در لیست انتظارات برنامه ریزی شده شما گردد.

5. هزینه های خود را در طول سفر پیگیری کنید

در نهایت باید به خاطر داشته باشید که کار شما با معین بودجه و قرار گرفتن در جاده تمام نمی گردد، بلکه حالا باید انجام هزینه ها را پیگیری کنید. افرادی که همواره زود تر به خانه باز می گردند، دقیقا کسانی هستند که بدون برنامه سفر راهی می شوند و بعلاوه در خصوص خرج کردن پول در جاده هیچ ایده ای ندارند.

با پیگیری و ردیابی هر هزینه، به صورت دقیق متوجه می شوید که آیا به درستی در مسیری که برنامه ریزی نموده اید قرار دارید یا خیر. حتی ممکن است برنامه هزینه های شما احتیاج به اصلاحی داشته باشد، با آنالیز دوباره می توانید سریع این مشکل را نیز حل کنید.

این مهم ترین کاری است که با انجام آن دیگر دغدغه تمام شدن پول در سفر را ندارید. حتی اگر کوچک ترین هزینه ای متحمل می شوید، آن را یادداشت کنید. انجام این کار در ابتدا شاید کمی سخت باشد یا حتی فراموش کنید، اما سریعا به یک عادت کار آمد تبدیل می گردد که بودجه شما در سفر را تضمین می نماید.

حتی می توانید بعد از اتمام سفر، تجربیات خود در این باره را در صفحات اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. نگران نباشید، اگر به درستی برنامه ریزی نموده باشید، بودجه شما تا آخر سفر کفاف خواهد داد. تمام شدن پول پیش از تمام شدن مدت زمان سفر، می تواند بد ترین اتفاقی باشد که رخ می دهد؛ پس این موضوع را جدی بگیرید و از سفر بعدی برنامه ریزی درستی برای آن انجام دهید.

و در نهایت رزرو بلیط و محل اقامت را از قبل و در زمان مناسب انجام دهید. بیمه مسافرتی را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید و بعلاوه برای انجام تحقیقات در سایت، از منابع و سایت های معتبر بهره ببرید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5497

به "چگونه هزینه های سفر را مدیریت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هزینه های سفر را مدیریت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید