چه زمانی به گرجستان برویم؟

به گزارش دور زمین، گرجستان بین دریای سیاه و کوه‌های قفقاز قرار گرفته و با شهرهای آرام و دیدنی و کلیساها و صومعه‌های تاریخی پر شده است. این سرزمین برای کوهستان‌های سر به فلک کشیده‌اش، غذاهای خوشمزه‌اش و مردم خودمانی و مهمان‌نوازش شهرت دارد. انگیزه‌ای بیشتر از این می‌خواهید؟ 

چه زمانی به گرجستان برویم؟

شما می‌توانید در تمام طول سال به تور گرجستان بروید. در اینجا خبری از فصل پرگردشگر یا کم گردشگر نیست. هر زمانی از سال می‌توان از بخشی از جاذبه‌های این کشور زیبا لذت برد. به خاطر موقعیت جغرافیاییش، این کشور آب و هوای بسیار متنوعی دارد. تابستان‌ها گرم و شرجی هستند و زمستان‌ها نسبتا سرد. در حالی که قله‌های شمال کشور همیشه برف‌گرفته هستند، مناطق ساحلی غرب کشور در تمام طول سال هوایی مرطوب دارند.

بنابراین اگر برایتان این سوال پیش آمده که بهترین زمان رفتن به تور گرجستان یا پایتختش شهر تفلیس چیست، مطمئن باشید که هر زمانی از سال بسته به فعالیت‌هایی که قرار است انجام دهید، برای سفرتان مناسب است. برای این که موضوع را کمی آسان‌تر کنیم، در ادامه با جزئیات بیشتر، فصل به فصل را از نظر آب و هوا بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان برای رفتن به تور گرجستان و شهر تفلیس، ماه‌های بهار است. در این فصل هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. در ماه‌های پایانی بهار ممکن است بارش‌های گاه به گاه را شاهد باشید بنابراین به شما توصیه می‌کنیم محض احتیاط لباس‌های بارانی و چتر خود را همراه ببرید.

متوسط دما در تابستان در گرجستان بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد است، یعنی در این زمان هوا به شکل دلپذیری گرم است. در نتیجه دوره زمانی بین ماه‌های ژوئن تا آگوست هم یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کشور شناخته می‌شود. در تابستان‌های گرجستان، شرق کشور به طور قابل ملاحظه‌ای باران‌های کمتری را نسبت به غرب دریافت می‌کند. بیشتر مناطق ساحلی در تابستان با توریست‌های تور گرجستان پر می‌شوند. البته توجه داشته باشید که سواحل و منطقه‌های نزدیک به آن‌ها به شدت شرجی می‌شوند، بنابراین اگر به آب و هوای گرمسیری عادت ندارید کمی مشکل خواهید داشت.

گرجستان در پاییز زیبا است و بارش‌های گاه به گاه، درختان چند رنگ و زمین‌هایی که با شبنم‌های منجمد فرش شده‌اند، تور گرجستان را برای شما به سفری فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کنند. پاییز فصل پر باران کشور است، بنابراین لباس‌های بارانی و لباس‌هایی که سریع خشک می‌شوند همراه ببرید. پاییزهای این سرزمین از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارند.

زمستان از دسامبر شروع شده و تا فوریه ادامه دارد. هوا در گرجستان در زمستان معمولا سرد و دما از 2 تا 6 درجه متغیر است. شب‌ها حتی سردتر هم می‌شوند و دما تا زیر صفر درجه هم پایین می‌آید. بارش برف هم غیر معمول نیست. تور گرجستان برای عاشقان ورزش‌های زمستانی مقصدی ایده‌آل است، مخصوصا آنهایی که به اسکی علاقه دارند.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4297

به "چه زمانی به گرجستان برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه زمانی به گرجستان برویم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی به گرجستان برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید