چند توصیه برای همراه بردن نوزادتان در سفرهای هوایی

به گزارش دور زمین، نکاتی مفید برای به همراه بردن نوزاد در هواپیما

مسافرت برای سطوح سنی مختلف از شرایط مختلفی برخوردار است و برای آن باید تمهیدات گوناگونی اندیشیده گردد. در این بین، بعضی از زوجها ترجیح می دهند برای مسافرت با نوزاد خود از هواپیما استفاده نمایند. علت آن این است که هواپیما سریعتر از هر وسیله دیگر به مقصد می رسد و طولانی بودن راستا مادر و کودک را خسته نمی کند. البته در بعضی از شرایط به ویژه رفتن به سفرهای خارج از کشور استفاده از هواپیما الزامی است. اما نباید این نکته را از یاد برد؛ نوزدان شرایط خاص تری دارند و باید از آنها در حین سفر مراقبت زیادی کرد، ولی با رعایت کردن بعضی از نکات می توانیم سفر آرام و لذت بخشی را برای خود و فرزندمان رقم بزنیم.

چند توصیه برای همراه بردن نوزادتان در سفرهای هوایی

زمان درست و حقیقی برای سوار کردن نوزاد در هواپیما

پرسش های مشترک مادران در این زمینه را این موضوع اختصاص می دهد. بسیاری از متخصصان بچه ها پیشنهاد می نمایند بچه های زیر یک ماه را سوار هواپیما نکنید و بسیاری هم حتی سن مجاز برای سفر هوایی را یک ماه و نیم می دانند. به هر حال این موضوع از نظر اینکه اصولا هواپیما به علت جمعیت زیاد داخلش می تواند مکان تجمع انواع میکروب ها باشد، اهمیت دارد. بنابر این به خصوص در خصوص سفرهای دراز مدت بهتر است دست کم تا سن یک ماه و نیمه گی فرزندتان صبوری کنید. البته این توصیه تنها برای نوزاد نیست، چراکه خود مادر هم در طول ماه اول پس از زایمان به نوعی استراحت و بازسازی قوای جسمی احتیاج دارد.

مکان مناسب برای پرواز

بهتر است قسمت جلو هواپیما و جایگاه های مجاور دیواره هواپیما را رزرو کنید. جلو هواپیما فضای بیشتری وجود دارد و نشستن در این قسمت برای شما و نوزاد شما راحت تر است. یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم اینکه از پروازهای شب بهره ببرید تا نوزاد شما راحت تر بخوابد.

حواستان به گوش های نوزادتان باشد

زمان بلند شدن هواپیما از روی باند فرودگاه و زمانی که برای فرود آمدن ارتفاع را پایین می آورد، تغییر سریع فشار هوا در داخل کابین باعث می گردد تا به گوش میانی کودک فشار وارد گردد. در چنین حالتی کودک دچار گوش درد می گردد و این موضوع ناآرامی و بیقراری او در طول پرواز را به همراه می آورد. بنابر این برترین کار برای دوری از این مشکل آن است که هنگام بلند شدن هواپیما و موقع فرود آ به نوزادتان شیر بدهید یا شیشه شیر یا پستانک را برای مکیدن در دهان او بگذارید. عمل مکیدن یاری می کند تا فشار وارد شده بر گوش کمتر و در نتیجه درد او هم کمتر گردد.

جایی از این بهتر برای نوزاد شما در هواپیما نیست!

کریری که روی دوش شما آویزان شده باشد، برترین جا برای سفر کردن یک نوزاد است. همین کار به کم کردن امکان عفونت و بیماری برای نوزاد یاری می نماید. بعلاوه این وسیله ایمنی بسیار بالایی را برای نوزاد شما فراهم می نمایند و امکان حرکت و فعالیت را در انواع حالت ها به شما می دهند.

چند نکته اصولی برای همراهی بهتر و اصولی تر نوزادتان در سفرهای هوایی:

  • محفظه ای که در بالای سرتان وجود دارد را پر از وسایل نکنید. گذاشتن اشیای سنگین و زیاد در بالای سرتان خطر سقوط آنها را هنگام تکان های ممتد هواپیما بیشتر می نماید.
  • از پروازهای شلوغ دوری کنید. هر چه شمار مسافران هواپیما بیشتر رود، ریسک بیماری فرزندتان نیز افزایش پیدا می نماید.
  • از پروازهای مستقیم تا حد امکان بهره ببرید. اگر ناچار هستید بین مسیرتان در یک فرودگاه دیگر هم توقف داشته باشید تعداد بلند شدن و فرود آمدن ها به جای 2 بار 4 بار می گردد.
  • در طول پرواز چای یا قهوه ننوشید. نوشیدنی های داغ ممکن است روی نوزاد شما بریزد.
  • کمربندتان را بسته نگه دارید. اگر کمربندتان باز باشد، در موقع تکان های هواپیما ممکن است نوزادتان از دست شما بیفتد.
منبع: الی گشت
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5438

به "چند توصیه برای همراه بردن نوزادتان در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای همراه بردن نوزادتان در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید