چرا بیل گیتس در پکن شیشه حاوی مدفوع در دست گرفت؟، عکس

به گزارش دور زمین، بیل گیتس مؤسس مایکروسافت و دومین ثروتمند روی کره زمین با در دست دریافت مدفوع انسانی در پکن از ساخت توالت های آینده اطلاع داد.

چرا بیل گیتس در پکن شیشه حاوی مدفوع در دست گرفت؟، عکس

به گزارش خبرنگاران، وی که میزبان نمایشگاه Reinvented Toilet Expo بود از توالت هایی سخن گفت که نه احتیاج به آب دارند و نه فاضلاب!

بیل گیتس خطاب به حضار اضافه کرد: نصب سیستم لوله کشی و فاضلاب بسیار گران تمام می گردد و نمی توان در بسیاری از شهرها و مناطق فقیر از آن بهره برد.

به گفته وی هنوز 2.3 میلیارد نفر از مردم کره زمین توالت و امکانات بهداشتی اولیه در اختیار ندارند.

مؤسس مایکروسافت با در دست دریافت یک شیشه حاوی مدفوع انسانی هشدار داد که این شیشه شامل 200 تریلیون روتاویروس، 20 میلیارد باکتری شیگلا و 100 هزار تخم کرم انگل است که به دلیل فقدان بهداشت و درمان، می تواند زندگی انسان را به خطر بیندازد.

بنیاد گیتس تخمین می زند که در سال بیش از 223 میلیارد دلار صرف هزینه های مربوط به مراقبت بهداشتی و از دست دادن بهره وری و دستمزد به دلیل بیماری ناشی از آن می گردد.

این بنیاد با صرف 200 میلیون دلار هزینه در 7 سال گذشته، به تیم های تحقیقاتی یاری مالی نموده تا بتوانند سیستم توالت بدون آب را توسعه دهند.

هدف اصلی بنیاد ساخت توالتی است که روزانه با هزینه ای کمتر از 5 سنت بدون احتیاج به برق یا آب به کار خود ادامه دهد. محققان نیز کوشش نموده اند با ساخت اتاقک های مخصوص زباله های انسانی را گرفته و با کشتن پاتوژن های خطرناک، مواد حاصل از آن را به عنوان محصول تجاری بالقوه برای آب تصفیه شده، برق و کود استفاده نمایند.

حالا بیل گیتس تصمیم گرفته است تا سیستم جدید خود را (که در فاز اولیه فراوری قرار گرفته است) در کشوری که مشکل توالت دارد، بفروشد. رئیس جمهور چین در سال 2015 خواهان انقلاب ملی درزمینهٔ توالت در کشور شد.

هرچند دومین اقتصاد برتر دنیا از سال 2010 گام های بزرگی در این زمینه برداشته است اما هنوز بسیاری از مناطق روستایی و شهری به توالت های مدرن دسترسی ندارند.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1181

به "چرا بیل گیتس در پکن شیشه حاوی مدفوع در دست گرفت؟، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا بیل گیتس در پکن شیشه حاوی مدفوع در دست گرفت؟، عکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بیل گیتس در پکن شیشه حاوی مدفوع در دست گرفت؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید