چرا باشگاه های ورزشی فقط پسوند فرهنگی را یدک می کشند، مربی اسبق استقلال تهران به هنر علاقه ندارد

به گزارش دور زمین، هنر و ورزش دو عنصر جدایی ناپذیر هستند و در بخش های مختلف مکمل یکدیگر هستند.

چرا باشگاه های ورزشی فقط پسوند فرهنگی را یدک می کشند، مربی اسبق استقلال تهران به هنر علاقه ندارد

به گزارش خبرنگار ، ورزش یک پدیده اجتماعی است و هیچ پدیده اجتماعی جدا از هنر نیست. فعالیت ورزشی دارای یک عنصر اساسی به نام حرکت است که با هنر آمیخته می گردد از این رو درباره ارتباط ورزش و هنر گفتگویی با خداداد عزیزی، فیروز کریمی و محمدرضا احمدی داشتیم که در ادامه می خوانید:

خداداد عزیزی پیرامون ارتباط ورزش و هنر گفت:طبیعی است صد در صد ارتباط دارند؛ نمی توان گفت که فرهنگ و ورزش با هم ارتباط نداشته باشند زمانی که برنامه ای در تلویزیون بازی های جام جهانی را پوشش می دهد در آیتم های خود کشور های حاضر در جام جهانی را از لحاظ زندگی، دین، مذهب، فرهنگ و گویش آنالیز می نمایند.

وی ادامه داد: فرهنگ جزئی از ورزش است و یکی از نکاتی است که می گویند ورزش خیلی از پیامها را می تواند انتقال بدهد چرا که وقتی دو کشوربا یکدیگر بازی می نمایند می توان ارتباط خوبی بین دو کشور برقرار کرد.

بازیکن سابق تیم ملی مطرح نمود:من فکر می کنم بحث فرهنگی در باشگاه های ما وجود ندارد و فرهنگ سازی نمی گردد.

وی درباره علاقه خود و حضور ورزشکاران به هنرشرح داد: من هنر را دوست دارم و فیلم های سینمای ایران و خارج از کشور را پیگیری می کنم.در بعضی موارد دیده شده فوتبالیستی بعد از خاتمه دوره ورزشی به سمت سینما و بازیگری حتی موسیقی سوق پیدا می نماید، پژمان جمشیدی در این قضیه پیروز بوده است البته خیلی کم رخ داده کسی از هنر وارد ورزش گردد.

عزیزی خاطر نشان کرد:باید از سنین پایین در ورزش فرهنگ سازی گردد همه باشگاه های ما با پسوند فرهنگی ورزشی دارند، اما فرهنگی نیستیم امیدوارم اتفاقات فرهنگی را ببینیم. زمانی که در جهان به یک بازیکن بخاطر رنگ پوست توهین می گردد و نسبت به آن واکنش نشان می دهند این کار کاملا فرهنگی است.

احمدی: ورزش ، هنر است

محمدرضا احمدی گزارشگر ورزشی پیرامون این موضوع گفت:ورزش خودش هنر است کسی که می تواند دل خیلی را به دست بیاورد هنرمند است و در حوزه ورزش این موضوع را شاهد هستیم.

وی ادامه داد:در عرصه ورزش در کشور ما هر باشگاه یک نام فرهنگی را یدک می کشد و یک رسالتی بر دوش آنهاست که بتواند در امور فرهنگی هم کار های خوبی انجام دهد، اما خیلی کم به چشم می آید.

احمدی مطرح نمود:زمانی که می گویند فوتبال یک صنعت است،این صنعت می تواند گسترده باشد و در حوزه های مختلف اتفاق های مهم را رقم بزند حتی می گویند ورزش باعث دوستی ملل و انتقال فرهنگ می گردد و ورزشکاران به نام سفیران فرهنگی و ورزشی و اجتماعی یک کشور به حساب می آیند. این نشان می دهد ورزش می تواند کار های خیلی مهمی انجام دهد و یک رسالت فرهنگی در عرصه اجتماعی به دوش ورزشکاران است که باید به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند انشاءالله قهرمانان ملی ما در عرصه ورزش بتوانند این کار ها را انجام دهند و بدانند به عنوان عضوی از جامعه یک وظایفی به دوش آن ها است شاید خیلی کمرنگ تر در ذهن آن ها باشد اما بسیار پررنگ است.

گزارشگر فوتبال توضیح داد:آن کسی که روی سکو می نشیند از کسی که داخل زمین است الگوبرداری می نماید، هر چقدر ما بتوانیم در عرصه فرهنگ سازی کار ها خوبی انجام دهیم قطعا تاثیر خود را روی سکو ها خواهیم دید، در حوزه ورزش بعضی از هنرمندان را می بینیم که بازی هایی را انجام می دهند و اتفاق های را رقم میزنند و نشان می دهند که ورزش و هنر از هم جدا نیستند و در کنار هم می توانند کار های خوبی انجام دهند شما مگر هنرمندی می شناسید که ورزش نکند از این رو امیدواریم در یک راستا گام برداریم و حال کلی جامعه خوب باشد.

کریمی : هنر و ورزش از یک خانواده هستند

فیروز کریمی با اشاره به سختی کار هنرمندان گفت:خیلی به هنر علاقه ندارم، اما برای عزیزان در عرصه هنر احترام قائل هستم، از زمانی که در برنامه ستاره ساز حضور پیداکردم، متوجه شدم که چقدر زحمت می کشیدند و کار سختی دارند.

وی اضافه کرد: به دلیل مشغله کاری و فوتبال خیلی وقت نمی کنم سینما بروم، اما تلویزیون در حد احتیاج اخبار، روزنامه ورزشی و علمی باشد سعی می کنم تماشا کنم.

کریمی مطرح نمود:ورزش خودش یک هنر است و ورزش کردن مثل نقاشی، خطاطی و نوازندگی است؛ فوتبال یکی از شاخصه های عرصه هنر است وشما به هیچ وجه آن ها را از هم جدا نمی بینید چرا که از یک خانواده هستند.

مربی اسبق استقلال تهران شرح داد:وقتی وارد بحث فرهنگی در ورزش می شویم یک سری فاکتور های بازی جوانمردانه یا فیرپلی را شاهد هستیم و نفس کار ورزش؛ فرهنگ سازی است چرا که بدون فرهنگ ورزش معنی پیدا نمی نماید.

وی اضافه کرد: ورزش فرهنگ های خاص خود مانند کوشش کردن، ناامید نشدن، از پیروزی مغرور نشدن، گذشت کردن را دارد، می توان از ورزش رضایت عموم، فرهنگ افزایش قدرت بدن، روح سالم در جسم ورزشکار را یاد بگیریم.

کریمی خاطر نشان کرد:یک هنرمند خوب می تواند ورزشکار خوب گردد و برعکس؛ بعضی از دوستان ما از ورزش به هنر و از هنر به ورزش آمدند و توانمندی آن را دارند چرا که ریشه آن ها از یک خانواده است، اما مردم و مخاطب از ورزشکار و هنرمند خواسته های متفاوت دارند و می خواهند هنرپیشه مسائل اجتماعی را در تصویر نشان بدهند. ورزشکار هم بخاطر نشاط جامعه باید کوشش کند تا افتخارات برای کشور داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1901

به "چرا باشگاه های ورزشی فقط پسوند فرهنگی را یدک می کشند، مربی اسبق استقلال تهران به هنر علاقه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باشگاه های ورزشی فقط پسوند فرهنگی را یدک می کشند، مربی اسبق استقلال تهران به هنر علاقه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید