انواع مختلف چای در چین

به گزارش دور زمین، چای نوشیدنی ملی چین است. علاوه بر اهمیتش در فرهنگ چین، چای مزایای زیادی برای سلامتی داشته و یک نوشیدنی فوق‌العاده محبوب در سراسر جهان است. چین چندین نوع چای دارد که هر کدامشان به شکل‌های مختلف تخمیر شده و فرآوری می‌شوند. اصلی‌ترین انواع چای در چین که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم چای سبز، چای سفید، چای اولانگ، چای سیاه و یا تخمیر شده و چای Pu'er هستند.

انواع مختلف چای در چین

تجربه نوشیدن چای سبز در تور چین

چای سبز چین قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نوع چای در چین است. این چای در چین برای هزاران سال مورد علاقه مردم این کشور بوده است. چای سبز از شاخه‌های تازه چای تهیه می‌شود. برگ‌های چای خشک شده و برای به دست آمدن نوع مورد پسند چای فرآوری می‌شوند. تکنیک‌های فرآوری چای سبز به سه دسته تقسیم می‌شوند: زدودن آب، غلتاندن و خشک کردن. چای سبز سنتی چین رنگ پریده است و مزه‌ای تیز و گس دارد. این نوع چای بیشتر در استان‌های Jiangxi، ژجیانگ و Anhui تولید می‌شود. مشهورترین چای سبز، چای چاه اژدها از دریاچه غربی است که در هانگزو تولید می‌شود.

تجربه نوشیدن چای زرد در تور چین

چای زرد با خشک کردن برگ‌های چای به صورت طبیعی به دست می‌آید. این چای عطری متمایز داشته و مشابه چای قرمز است، ولی مزه آن نزدیک به چای سفید و سبز است. چای زرد همچنین به عنوان چایی با کیفیت بالا شناخته می‌شود چرا که این چای در زمان‌های قدیم برای امپراتورها سرو می‌شده است. چای زرد Junshan Yinzhen در استان هونان چین تولید می‌شود و محبوب‌ترین چای زرد کشور است.

تجربه نوشیدن چای سفید در تور چین

چای سفید یک نوع چای سبز است که تخمیر نشده و خیلی سریع خشک شده است. این نوع چای مختص استان فوجیان است. رنگ این چای از دیگر چای‌ها روشن‌تر است و مزه‌ای لطیف و خوش‌طعم دارد. چای سفید نام خود را از سنت مردمان فقیر چین گرفته که تنها آب جوش خالی به مهمانان ارائه می‌کردند، چرا که آن‌ها چای نداشتند و در نتیجه آن را چای سفید می‌نامیدند. برندهای معروف چای سفید در چین White Peony و Silver Needle هستند.

تجربه نوشیدن چای اولانگ در تور چین

چای اولانگ که چای آبی نیز شناخته می‌شود یک چای تخمیر نشده با خصوصیات منحصر به فرد است. این چای از ترکیب چای قرمز و سبز به دست می‌آید. چای اولانگ طعم و رایحه‌ی عالی هر دو چای را یکجا دارد. باور عموم بر این است که چای اولانگ که گاهی برگه‌های سبز با لبه‌های قرمز شناخته می‌شود، می‌تواند در از بین بردن چربی‌های بدن کمک کننده باشد و در زیبایی نیز موثر باشد. چای Wenshan Baozhong و چای اولانگ Dongding دو نمونه از برندهای این چای محبوب هستند.

تجربه نوشیدن چای سیاه در تور چین

چای سیاه دومین چای پرطرفدار چین است. این چای از برگ‌های تازه چای تهیه می‌شود. آب برگ‌ها توسط حرارت گرفته می‌شود، تخمیر می‌شوند و در نهایت خشک می‌شوند. نتیجه این نوع فرآوری یک رنگ قرمز دوست داشتنی و رایحه‌های فوق‌العاده ملایم و لطیف است. Keemun و Dianhong دو برند معروف چای سیاه در چین هستند.

تجربه نوشیدن چای تیره در تور چین

چای تیره نوعی چای است که فرایند تخمیر آن ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول بیانجامد. فرایند تخمیر چای به کمک باکتری‌ها صورت می‌پذیرد. کل پروسه تولید این چای شش مرحله دارد: زدودن آب، غلتاندن اولیه، توده کردن، غلتاندن ثانویه، پختن و خشک کردن. چای تیره در قرن شانزدهم و در شهر Anhua در استان Hunan شکل گرفته است. معمول‌ترین برندهای چای تیره در چین چای تیره Anhua، چای Hubei Laobian، چای تبتی سیچوانی، چای Guangxi Liubao هستند. چای تیره در هنگ کنگ، ماکائو، جنوب شرقی آسیا و ژاپن بسیار پرطرفدار است.

تجربه نوشیدن چای Pu'er در تور چین

چای Pu'er در حقیقت یک چای تیره است. اما در یک دسته‌بندی جداگانه قرار می‌گیرد چرا که خصوصیات متمایز و ویژه‌ای دارد. چای Pu'er از استان Yunnan شکل گرفته است و تاریخی باستانی بیش از 2 هزار ساله دارد. چای Pu'er تنها با این تعریف چای Pu'er شناخته می‌شود: این چای باید از گیاه چای که برگه‌های بزرگی داشته و در مناطقی خاص کشت می‌شوند تهیه شود. این چای با یک فرایند خاص به چای فشرده شده یا چای آجری تبدیل می‌شود. تصریح شده است که تنها چایی که در 639 شهر استان Yunnan در 11 منطقه و بخش این استان شامل Pu'er و Dali کشت میشوند می‌توانند چای Pu'er خوانده شوند.

منبع: chinahighlights.com
انتشار: 16 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 822

به "انواع مختلف چای در چین" امتیاز دهید

6 کاربر به "انواع مختلف چای در چین" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مختلف چای در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید