توصیه هایی برای چانه زدن در چین

به گزارش دور زمین، صرف نظر از این که در چین به چه فروشگاهی می‌روید، در ادامه توصیه‌هایی برایتان داریم که به شما کمک می‌کنند خرید بهتری در چین داشته باشید و بهترین قیمت‌ها را برای چیزهایی که دوست دارید به دست آورید.

توصیه هایی برای چانه زدن در چین

چانه‌زدن در چین یک سرگرمی و تفریح ملی است بنابراین می‌توانید با بیشتر فروشنده‌ها غیر از فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مجتمع‌های تجاری بزرگ چین، چانه بزنید. برای اجناس ارزان قیمت تخفیفی کوچک نصیبتان می‌شود. فروشگاه‌های بسیاری در پکن و دیگر شهرهای چین وجود دارد؛ مهم است که بدانید چگونه برای چیزهایی که می‌خواهید بخرید بهترین قیمت‌ها را پیدا کنید. غیر از دانستن این که کجای چین باید بروید و به دنبال چه چیزی هستید، مهارت‌های چانه‌زنی‌تان باید خیلی بالا باشد. اگر این طور نباشد می‌بینید که در آخر خیلی بیشتر از آن چیزی که باید پرداخت می‌کردید پول داده‌اید.

در هنگام خرید در چین، چهره بی‌حس خود را رو کنید

قانون اول چانه زدن در چین، این است که هیچ وقت (هرگز!) جوری رفتار نکنید که انگار حتما باید یک چیزی را داشته باشید. فروشندگان در چین عاشق مشتریانی هستند که در مورد یک کالا هیجان‌زده می‌شوند. این هیجان مشتریان به این معنی است که آن‌ها می‌توانند قیمت را بالا ببرند. اگر به چیزی برخوردید که واقعا آن را می‌خواستید، جوری رفتار کنید که نشان می‌دهد ترجیح می‌دهید از خیرش بگذرید به جای این که کلی پول بابتش بپردازید، آن وقت است که می‌بینید قیمت خیلی بهتری دریافت خواهید کرد.

وقتی در چین چانه می‌زنید، از پایین شروع کنید، خیلی خیلی پایین

وقتی در مدت تور چین در حال خرید هستید، بسته به بازاری که در آن هستید، قیمت پیشنهادی شما می‌تواند 7 یا 8 مرتبه پایین‌تر از قیمتی که باید باشد، باشد. این را وقتی می‌خواهید اولین قیمت‌تان را بگویید به یاد داشته باشید. همیشه می‌توانید از آن قیمت بالا بروید ولی هیچ موقع نمی‌توانید از قیمت اولیه پایین‌تر بیایید.

وقتی در چین خرید می‌کنید، چرخ بزنید

موقع خرید در چین چیزی را دیدید که دوست داشتید؟ یک چرخ بزنید و ببینید آیا بقیه هم آن را دارند یا نه. به این صورت اگر موفق نشدید آن جنس را با قیمت مورد نظرتان بخرید می‌توانید بروید و یک فروشنده دیگر را امتحان کنید. در هنگام خرید در چین حواستان به خرید بقیه باشد. اگر کسی در حال خریدن چیزی با قیمتی مقرون به صرفه است، به فروشنده بگویید که شما هم همان قیمت را می‌خواهید. بعضی وقت‌ها می‌توانید از روال رفت و برگشتی چانه زدن کلا خلاص شوید.

در هنگام خرید در چین، محکم باشید ولی مودب بمانید

در هنگام خرید در چین اهمیت این نکته که اجازه دهید فروشنده وجهه خود را حفظ کند را دست کم نگیرید. بعضی اوقات چانه‌زنی در بازارهای چین آن طور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود. مخصوصا در بازارهای بزرگ فروش لباس چین، فروشنده‌ها ممکن است از شنیدن قیمت‌های پایین عصبانی شوند ولی شما آرامش خود را حفظ کنید. در هنگام خرید در چین اگر چیز توهین‌آمیزی بگویید یا قیمتی بگویید که به شکل مسخره‌ای پایین است، فروشنده ممکن است تصمیم بگیرد کلا چیزی به شما نفروشد.

برای تخفیف بیشتر به همان جای قبلی برگردید

اگر می‌دانید که چه چیزی می‌خواهید و قبلا با قیمت مورد نظرتان آن را در چین خریده‌اید، می‌توانید با گفتن آن قیمت در زمان خود صرفه‌جویی کنید. فروشنده متوجه می‌شود که شما قیمت را می‌دانید و او هم می‌خواهد در زمانش صرفه‌جویی کند. اگر از یک فروشنده چند چیز بخرید می‌توانید قیمت بهتری از او طلب کنید.

حقه شوهر بی‌اعصاب

حقه شوهر بی‌اعصاب برای زوج‌هایی که می‌خواهند مهارت‌های بازیگری‌شان را در چین امتحان کنند حقه خوبی است. مرد می‌شود شوهر عصبانی که از دست همسرش به ستوه آمده، همسری که دارد تمام پول‌هایی که او با زحمت به دست آورده را خرج می‌کند، خانم هم آن همسری می‌شود که در تمام زندگی‌اش از این که باید برای هر ریالی که خرج می‌کند با شوهرش جر و بحث کند خسته شده است. اگر فروشنده باور کند که باید مرد را قانع کند چیزی را بخرد که او اصلا تمایلی برای خریدش ندارد می‌بینید که قیمت به شدت سقوط خواهد کرد.

تجربه یک خریدار در چانه زنی در چین

چانه زدن در چین کار سختی است. کتاب‌های راهنمای چین گفتند یک چهارم قیمت گفته شده را طلب کنید، بنابراین فروشنده‌ها در چین قیمت را بالاتر بردند. آن‌ها هم اکنون از 10 برابر قیمتی که واقعا می‌خواهند شروع می‌کنند. برای من تاثیری ندارد چرا که اگر از یک قیمت مسخره شروع کنند، من بی‌معطلی آن جا را ترک می‌کنم.

یک دفعه‌ای که در چین برای چانه زدن حسابی استقامت کردم، برای یک نقاشی رولی زیبا از رودخانه Li بود. با قیمت 1680 یوانی، حتی اگر خود مائو هم آن را کشیده بود، آن را نمی‌خریدم. چانه‌زنی مدت‌ها طول کشید و در نهایت من تنها 4 درصد قیمت اصلی را برای آن نقاشی پرداخت کردم.

در فروشگاه‌های اسم و رسم‌دار در چین مانند آدیداس و نایکی نمی‌توانید درخواست تخفیف کنید. به کارکنان فروشگاه بر می‌خورد، چرا که قیمت درج شده قیمت نهایی است. همچنین حواستان باشد اشتباه من را تکرار نکنید، من فکر کردم یک کفش ورزشی با قیمت خیلی پایین خریده‌ام؛ علامت 49 روی کفش در حقیقت 49 درصد بود نه 49 یوان. آن تخفیفی که ما فکر می‌کردیم از آب در نیامد ولی باعث شد دستیار فروش حسابی بخندد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3649

به "توصیه هایی برای چانه زدن در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای چانه زدن در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید