پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای باقی ماندن هزاران ونزوئلایی در آمریکا

به گزارش دور زمین، سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی لایحه ای را پیشنهاد دادند که براساس آن، 72 هزار ونزوئلایی که از کشورشان گریخته اند، می توانند در ایالات متحده بمانند.

پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای باقی ماندن هزاران ونزوئلایی در آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو و سناتور دموکرات باب منندز این لایحه را در کنار دیک دوربین، پاتریک لهی و کوری بوکر دموکرات به سنا ارائه کردند. این لایحه به ونزوئلایی هایی که آنالیز های امنیتی را گذرانده اند اجازه می دهد تا برای 18 ماه در آمریکا بمانند و به آنها احتمالاً وضعیت موقت حفاظت شده داده می گردد.

هنوز نشانه ای فوری از این مساله وجود ندارد که آیا رهبران جمهوری خواه سنا اجازه رأی گیری برای این لایحه را می دهند یا خیر. حامیان این لایحه امیدوارند که به دلیل تداوم بی ثباتی در ونزوئلا و حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از اپوزیسیون در ونزوئلا که به دنبال برکناری دولت کاراکاس هستند، هرگونه مقاومت در برابر این لایحه برداشته گردد.

ترامپ به صورت کلی مخالف مهاجرت است و دولتش هم به دنبال خاتمه دادن به وضعیت موقت حفاظت شده برای سایر گروه های مهاجرتی شامل السالوادوری ها، هندوراسی ها و اهالی هائیتی است.

کمیته نجات بین الملل که به دولت ترامپ تاکید داشت وضعیت موقت حفاظت شده را برای ونزوئلایی ها اختصاص دهد، تخمین زده که 72 هزار ونزوئلایی در حال حاضر در آمریکا هستند که باید به آنها اجازه ماندن و کار براساس این برنامه داده گردد.

سازمان غیردولتی یاری های بشردوستانه نیز اعلام نموده که بیش از 3.4 میلیون ونزوئلایی از 2015 و به دلیل بحران مالی، این کشور را ترک نموده اند و تخمین زده می گردد بیش از پنج میلیون تن نیز در سال آینده میلادی بی خانمان شوند.

یک لایحه مشابه توسط ماریو دیاز-بالارت، جمهوری خواه و دارن سوتو دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1666

به "پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای باقی ماندن هزاران ونزوئلایی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای باقی ماندن هزاران ونزوئلایی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید