تعطیلی دولت آمریکا و میزان ضرری که به اقتصاد وارد شد

به گزارش دور زمین، شرکت S&P که در زمینه رده بندی اقتصادی در دنیا فعالیت می نماید گفت: اقتصاد آمریکا در طول تعطیلی اخیر دولت این کشور که رکورد بی سابقه ای بر جای گذاشت، دست کم 6 میلیارد دلار ضرر نموده است.

تعطیلی دولت آمریکا و میزان ضرری که به اقتصاد وارد شد

به گزارش پایگاه هیل، این ضرر و زیان اقتصادی بیشتر حاصل آسیب به بخش فراوری و فعالیت های اقتصادی مرتبط با تجارت خارجی در زمان تعطیلی دولت آمریکا است که روز جمعه در سی و پنجمین روز خود موقتا به خاتمه رسید. در جریان این تعطیلی حدود 800 هزار کارمند فدرال دولت آمریکا به مرخصی اجباری رفته یا مجبور به انجام کار بدون حقوق شدند.

این طولانی ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر بعد از آن شروع شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کنگره و دموکرات ها بر سر بودجه درخواستی 5.7 میلیارد دلاری برای طرح ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف پیدا کرد.

خاتمه ترامپ جمعه شب یک لایحه بودجه سه هفته ای را امضا نموده و رسماً به تعطیلی دولت بدون آن که پولی برای ساخت دیوار به دست بیاورد خاتمه داد.

با این حال ترامپ هشدار داده در صورتی که نتواند برای این بودجه یک توافق عادلانه به دست بیاورد در انتهای این لایحه بودجه سه هفته ای دولت مجدداً تعطیل خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داد که مممکن است برای دور زدن کنگره و به منظور ساخت دیوار مورد نظرش وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

شرکت S&P در بیانیه مطبوعاتی گفت: با وجود آنکه این تعطیلی خاتمه یافته عدم وجود توافق در کنگره احتمالاً بر اطمینان تجاری و احساسات در بازارهای مالی تاثیر خواهد گذاشت.

لری کودلو، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ چند روز پیش گفت که انتظار ندارد تعطیلی دولت آسیبی پایدار برای اقتصاد آمریکا به وجود بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که دولت بازگشایی گردد شما شاهد بازگشت فوری به وضع سابق خواهید بود.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 931

به "تعطیلی دولت آمریکا و میزان ضرری که به اقتصاد وارد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دولت آمریکا و میزان ضرری که به اقتصاد وارد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید