پپگیری دستیابی استان تهران به رشد مالی 7.6 درصدی

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه باید ساختار آماری جوابگوی نیازهای برنامه ریزی باشد، گفت: دستیابی به رشد مالی 7.6 درصدی استان تهران با برنامه ریزی پیگیری خواهد شد.

پپگیری دستیابی استان تهران به رشد مالی 7.6 درصدی

مسعود شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح برنامه ریزی یکساله برای دستیابی به رشد مالی 7.6 درصدی استان تهران گفت: در نظام برنامه ریزی و راهبری توسعه کشور، توسعه را بیشتر از منظر تعداد پروژه ها می سنجیم در صورتی که باید به فرآیندها و ساختارهایی که توسعه را شکل می دهد هم توجه کنیم، اصولی همانند سازوکار بازار و مکانیسم عرضه و تقاضا تا بتوانیم توسعه پایدار را ایجاد کنیم. بی تردید آمار و اطلاعات پایه برنامه ریزی است و باید ساختار آماری ما جوابگوی نیازهای برنامه ریزی باشد و با بازنگری در روش های آماری، آمار مورد استناد و جامع در اختیار تصمیم گیرندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق رشد 8 درصدی کشوری که برای استان تهران هم رقم رشد 7.6 درصدی در نظر گرفته شده، ضروری است دو عنصر سرمایه گذاری و بهره وری مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه نمود: در پروژه هایی که استانداری تهران اطلاعات مالی آن را در اختیار سازمان مدیریت گذاشته است، می توان رقم بهره وری را مشخص کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه برای مشخص اندازه بهره وری در پروژه ها، مشخص منابع اعتباری آن بسیار مهم است، ادامه داد: در پروژه های بخش کشاورزی با مشخص رقم سرمایه گذاری و منابع اعتباری می توان رقم بهره وری را مشخص کرد و ضروری است در پروژه های مطرح شده در استانداری در بخش های مختلف که در رشد مالی نقش دارند همانند کشاورزی، معدن، خدمات و صنعت هر پروژه به طور مجزا مورد آنالیز قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید نمود: ضروری است در کنار این تفکیک پروژه ها اثرگذاری هر طرح در تحقق رشد 7.6درصدی استان مشخص گردد و نهادهای متولی هر بخش همکاری لازم را در ارائه اطلاعات لازم داشته باشند تا در جهت تحقق رشد مالی 7.6 درصدی گام های موثر برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4562

به "پپگیری دستیابی استان تهران به رشد مالی 7.6 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پپگیری دستیابی استان تهران به رشد مالی 7.6 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید