پول تایلند چیست؟

به گزارش دور زمین، اگر به تور تایلند می‌روید نیاز است که با واحد پول این کشور آشنا شوید. واحد پول تایلند بات تایلندی نام دارد و معمولا با حرف B بزرگ با یک خط عمودی رویش نشان داده می‌شود. در هنگام خرید در فروشگاه‌های تایلند این علامت را بر روی برچسب‌های قیمت‌ها زیاد خواهید دید.

پول تایلند چیست؟

نرخ تبدیل بات تایلند به دلار آمریکا

برای دریافت نرخ بین‌المللی و به روز تبدیل بات و دلار می‌توانید از سایت‌هایی مانند xe.com استفاده کنید. در دهه گذشته، بات در محدوده بین 30 بات برای هر دلار تا 42 بات برای هر دلار نوسان داشته است. با این که در بسیاری از کشورهای دنیا می‌توانید از دلار برای خرید استفاده کنید، با این حال در تایلند دلار خیلی کاربرد ندارد؛ نیاز است که پولتان را با بات عوض کنید.

سکه‌ها و اسکناس‌های تایلند

در تایلند سکه‌های 1، 2، 5 و 10 باتی و اسکناس‌های 20، 50، 100 و 1000 باتی وجود دارد. شاید با اسکناس‌های 10 باتی مواجه شوید اما این اسکناس‌ها دیگر چاپ نمی‌شوند. بات به واحد کوچکتر ساتانگ تقسیم می‌شود. هر بات 100 ساتانگ است. این روزها تنها سکه‌های 25 و 50 ساتانگی وجود دارد. ساتانگ به ندرت در مبادلات مالی استفاده می‌شود. پر کاربردترین سکه در تایلند سکه 10 باتی و پر استفاده‌ترین اسکناس، اسکناس 100 باتی است.

اطلاعات بیشتر در مورد پول تایلند

خیال مسافران تور تایلند راحت خواهد شد، اگر بدانند پیدا کردن دستگاه خودپرداز در این کشور کار سختی نخواهد بود. بیشتر فروشگاه‌ها و هتل‌ها در این کشور کارت‌های اعتباری مشهور را قبول می‌کنند. اگر قبل از سفر بات تهیه نکردید نگران نباشید، شما می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز، بات تایلند دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از کارت‌های خارجی باید هزینه بپردازید. در ضمن ممکن است بانک خودتان هم هزینه‌ای اضافی برای این تراکنش از حسابتان کسر کند. شما برای تمام خریدها در تایلند نیاز به همراه داشتن پول نقد ندارید. بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و فرودگاه‌ها کارت‌های اعتباری مشهور را قبول می‌کنند.

قبل از این که از کارت‌تان در یک کشور خارجی استفاده کنید مطمئن شوید که بانکتان در این مورد مطلع است. در غیر این صورت ممکن است خریدهای شما را به عنوان فعالیت‌های مشکوک قلمداد کرده و کارت‌تان را به صورت موقت غیر فعال کند. این موضوع می‌تواند برای هر مسافری ترسناک و استرس‌آور باشد، مخصوصا اگر برای اولین بار است که به تور تایلند می‌روید.

برای داشتن حداکثر اطمینان در سفر، بعضی مسافران مقداری بات همراه خود می‌برند. احتمال این وجود دارد که در تایلند نرخ تبدیل بهتری وجود داشته باشد، بنابراین بسیاری دلارهای خود را در این کشور تبدیل می‌کنند. در فرودگاه‌ها و بسیاری از بانک‌ها، باجه‌های تبدیل ارز وجود دارد.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2861

به "پول تایلند چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "پول تایلند چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول تایلند چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید