پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری

به گزارش دور زمین، با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما طرز تهیه پلو چغاله بادام را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید برای تهیه این غذای نوبرانه.

پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری

زندگی امروز / با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما طرز تهیه پلو چغاله بادام را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید برای تهیه این غذای نوبرانه.

به گزارش زندگی امروز به نقل از وب سایت سر آشپز پاپیون، با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما طرز تهیه خورش چغاله بادام را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید برای تهیه خورش نوبرانه چغاله بادام...مواد لازم: برنج 2 پیمانههویج درشت خلال شده: 5 عددچغاله بادام خلال شده : 300 گرمسینه مرغ درشت خردشده: 300 گرمزعفران دم نموده: 1/2 پیمانهپیاز خردوسرخ شده: 1 عددگشنیز خردشده: 6 قاشق سوپ خوریروغن: به مقدار لازمنمک و فلفل و زرد چوبه: به مقدار لازم طرز تهیه: برنج را از 2 ساعت قبل خیس کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، برنج را داخل آن بریزید. صبر کنید تا برنج آماده آبکشی گردد، سپس آن را در سبدی بریزید و کنار بگذارید.

در این فاصله در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ گردد، سپس تکه های مرغ و چغاله های خلالی خردشده را اضافه کنید. به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه هم بریزید و مواد را خوب تفت دهید. درِ تابه را بگذارید و صبر کنید تا مواد با حرارت ملایم بپزند.

در یک تابه کوچک هویج های خلال شده را همراه با مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید. وقتی تکه های مرغ و چغاله ها پختند، گشنیز را اضافه نموده، تفت دهید، سپس پیازداغ و مقداری زعفران دم نموده بریزید. به آرامی مواد را مخلوط نموده و تفت دهید. بعد از 2-1 دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید.در قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را داخل آن قرار دهید، سپس برنج و مخلوط حاصل را لا به لای هم داخل قابلمه بریزید. بقیه زعفران را هم در آخر روی گوشه ای از برنج بریزید. حدود 45 دقیقه صبر کنید تا پلو دم بکشد. پلو را در ظرف مورد نظرتان بریزید، آن را با پلوی زعفرانی و خلال هویج تزئین و سرو کنید.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1542

به "پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری" امتیاز دهید

2 کاربر به "پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید