پلمپ 4 واحد اقامتی غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد خراسان رضوی

به گزارش دور زمین، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: در دومین مرحله از سامان دهی واحدهای غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد چهار واحد اقامتی غیرمجاز پلمپ شد.

پلمپ 4 واحد اقامتی غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به تذکر مکرر و پلمپ واحدهای اقامتی غیرمجاز روستای گردشگری اخلمد در هفته گذشته متاسفانه، افرادی مجددا مسافر پذیرش می کردند که در چند روز گذشته این واحدها توسط میراث فرهنگی و نیروی انتظامی شناسایی و پلمپ شدند.

وی ادامه داد: در راستای سامان دهی واحدهای غیرمجاز در آینده نزدیک، میراث فرهنگی نسبت به معرفی تعدادی از واحدها را که شرایط تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی، مهمانپذیر و خانه مسافر داشته باشند، برای دریافت مجوز اقدام می کند.

طاهریان مقدم یادآور شد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری اخلمد با آن روبرو هستیم و در برخی از موارد نمی توانیم به مراکز اقامتی مجوز صادر کنیم ساخت و سازهایی است که در بستر رودخانه اجرا شده است ، برخی از این واحدها در بستر رودخانه واقع شده اند که آب منطقه ای می تواند نقش بسزایی در تعیین کردن حریم و بستر رودخانه را داشته باشد.

وی درباره پلمپ مرحله دوم واحد های غیر مجاز اظهار کرد: روز گذشته در فاز دوم چهار اقامتگاه غیرمجاز با 15 اتاق که به صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر می کردند با همکاری نیروی انتظامی پلمپ شدند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است که سامان دهی واحدهای غیرمجاز، نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز، سامان دهی پارکینگ داران و... می تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1905

به "پلمپ 4 واحد اقامتی غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمپ 4 واحد اقامتی غیرمجاز در روستای گردشگری اخلمد خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید