خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده

به گزارش دور زمین، با خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده شهرستان ترکمن موافقت شد.

خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده

سواحل شهرستان و زیر ساخت های گردشگری دریایی شهرستان ترکمن مورد بازدید محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل بنادر و کشتیرانی کشور، نور قلی پور نماینده شورای اسلامی غرب استان گلستان، غراوی معاون عمرانی استانداری، الیاس هیوه چی فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی نهاده شد.

الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن در حاشیه این بازدید گفت:

شهرستان ترکمن به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خود دارای پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری است. برای پیشبرد اهداف مالی شهرستان ترکمن توسعه برنامه های گردشگری یکی از برترین راه های شکوفایی و اشتغالزایی در این شهرستان است. سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان ترکمن و بازدید از سواحل بندرترکمن فرصت مغتنمی برای موضوع پیگیری کسب مجوزهای انتقال کشتی گردشگری، تفریحی و مسافربری کروز به آب های خزر پیش آمد و از وی برای تسهیل بهره برداری از این کشتی در اسکله و بندر ترکمن درخواست کردیم.

پیش بینی می گردد با راه اندازی و بهره برداری از کشتی مسافربری کروز در بندرترکمن برای بین 300 تا 500 نفر بلکه بیشتر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

هم اکنون این کشتی در آب های ترکیه است و برای استقرار در آشوراده باید از رودخانه بزرگ ولگا انتقال یابد.

این کشتی گردشگری و مسافربری کروز از 5 طبقه و 180 سوئیت و سالن اجتماعات و بخش های مختلف تفریحی تشکیل یافته است، بعلاوه 7 فرورند قایق برای نقل وانتقال مسافران در آب های کم عمق وجود دارد.

وجود بافت فرهنگ کهن ترکمن و سایر اقوام در این شهرستان فرصت خوبی برای جذب گردشگران و توسعه صنایع توریسم و صنایع دستی در این شهرستان است و راه اندازی کشتی مسافربری و گردشگری کروز در آب های بندرترکمن می تواند سبب ایجاد تبادلات تجاری و مالی خوبی با کشورهای دوست همسایه همانند؛ آذربایجان، ترکمنستان و روسیه گردد.

عکس کاور از کامیار رستمی

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5397

به "خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید