پسکوف: درباره حمله باکو به قلمرو ارمنستان تحقیق می کنیم

به گزارش دور زمین، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت که مسکو در حال راستی آزمایی گزارش هایی در مورد حملات امروز (چهارشنبه) جمهوری آذربایجان به قلمرو ارمنستان است.

پسکوف: درباره حمله باکو به قلمرو ارمنستان تحقیق می کنیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران توضیح داد که ارتش روسیه صحت گزارش هایی مبنی بر حملات جمهوری آذربایجان به قلمرو ارمنستان را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

خبرگزاری روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع ارمنستان امروز (چهارشنبه) بیان کرد که ارتش جمهوری آذربایجان، تجهیزات نظامی این کشور را در قلمرو ارمنستان مورد حمله قرار داده است.

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این خصوص گفت: ارتش ما در حال راستی آزمایی این اطلاعات است. آنها در تماس مداوم با همکارانشان در دو کشور (جمهوری آذربایجان و ارمنستان) هستند. همانطور که می دانید وزیر دفاع روسیه (سرگئی شویگو) با همتایان خود در دو کشور تماس برقرار نموده است. این اطلاعات مورد ارزیابی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

اظهارات سخنگوی کرملین در حالی مطرح شده است که پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پی تشدید تنش ها میان باکو و ایروان، خواهان اعزام نیرو های حافظ صلح روس به منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی شد.

اواسط ظهر امروز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای از حمله به تجهیزات ارمنستان خبر داده بود.

در این بیانیه با متهم کردن ارمنستان به حمله به قلمرو جمهوری آذربایجان آمده بود در نتیجه اقدامات تلافی جویانه، ارتش (جمهوری) آذربایجان پنج تانک تی-72، سه راکت انداز بی ام-21 گراد یارس، یک سامانه پدافند هوایی اوسا-ای کی ام، یک توپ ضدهوایی کی اس-19 و دو سامانه توپ هوویتزر دی-30 و چندین خودروی زرهی (ارمنستان) را تخریب نموده است.

بامداد شنبه گذشته (19 مهرماه) توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از شروع اجرایی شدن آتش بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3308

به "پسکوف: درباره حمله باکو به قلمرو ارمنستان تحقیق می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسکوف: درباره حمله باکو به قلمرو ارمنستان تحقیق می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید