خاتمه بازسازی و سامان دهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان

به گزارش دور زمین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز پنج شنبه 24 مهرماه 99، ضمن اعلام این خبر گفت: مقبره شیخ حسین علویق، مربوط به سده های میانه دوره های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان ورزقان، بخش مرکزی، دهستان ازومدل جنوبی، روستای علویق واقع شده که در تاریخ 12 شهریور 1386 با شماره 19330 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خاتمه بازسازی و سامان دهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با بیان اینکه بازسازی و سامان دهی این مقبره تاریخی طی سال های اخیر در اولویت این اداره کل قرار داشته است، مطرح نمود: با توجه به اهمیت و ارزش تاریخی این مقبره عملیات بازسازی آن تحت نظارت متخصصان حوزه میراث فرهنگی استان انجام و در حال حاضر آماده بهره برداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اقدامات صورت گرفته در آخرین مرحله از عملیات بازسازیی مقبره تاریخی علویق اشاره نمود و اضافه کرد: طی آخرین مرحله از بازسازی مقبره علویق اقداماتی نظیر پی گردی، انجام عملیات باستان شناسی، طراحی و اجرای طرح جدید مقبره، محوطه سازی و کف سازی صورت گرفته است.

او تأکید کرد: شهرستان ورزقان با توجه به برخورداری از ظرفیت های غنی تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی یکی از مهم ترین مناطق توریست پذیر استان است که تقویت زیرساخت های توریستی آن همیشه در اولویت این اداره کل واقع شده است، به همین منظور تکمیل پروژه های حفاظتی و بازسازیی این شهرستان طی امسال به صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3353

به "خاتمه بازسازی و سامان دهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بازسازی و سامان دهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید