پاسخ آنکارا به بیانیه اتحادیه اروپا درباره مدیترانه

به گزارش دور زمین، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: اتحادیه اروپا که نتوانست در مقابله با ویروس کرونا همبستگی خود را حفظ کند، در اقدامی معنا دار در کنار یونان و قبرس یونانی نشین ایستاده است و از آنها حمایت می نماید.

پاسخ آنکارا به بیانیه اتحادیه اروپا درباره مدیترانه

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، پس از بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر محکوم کردن حفاری های جدید ترکیه برای اکتشاف گاز در سواحل قبرس و اینکه آنکارا به تشدید تنش ها در منطقه متهم شده بود، وزارت خارجه این کشور در واکنشی گفت: تکرار مکررات و عدم کوشش برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب، حد اعلای اظهارات بی فایده است.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اشاره به بی تفاوتی نسبت به مقابله با نیت خوب این کشور و طرفداری از اظهارات غیر حقوقی یونان و قبرس یونانی نشین، یادآور شد: این رویکرد کمکی به صلح و ثبات منطقه ای نخواهد کرد.

آکسوی گفت: اتحادیه اروپا که نتوانست در مقابله با ویروس کرونا همبستگی خود را حفظ کند، در اقدامی معنا دار در کنار یونان و قبرس یونانی نشین ایستاده و از آنها حمایت می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: آنچه اتحادیه اروپا باید انجام دهد این است که به جای همبستگی کورکورانه با یونان و قبرس یونانی نشین به درستی رفتار نموده و با معیار قوانین بین المللی، حقوق مشروع ترکیه و قبرس ترک نشین را مدنظر قرار دهد. ما دوباره تاکید می کنیم که مانند همواره آماده گفتگوهای عادلانه هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2642

به "پاسخ آنکارا به بیانیه اتحادیه اروپا درباره مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ آنکارا به بیانیه اتحادیه اروپا درباره مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید