پارک جنگلی لویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران به شمار می رود

به گزارش دور زمین، ایسکانیوز/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، پارک جنگلی لویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران به شمار می رود.

پارک جنگلی لویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران به شمار می رود

پارک جنگلی لویزان تهران اوایل دهه 1340 بصورت مصنوعی بوجود آمد تا از پیشرفت بافت شهری تهران جلوگیری کند و حالا خود تبدیل به تفریحگاهی دلپذیر برای یک آخر هفته به یاد ماندنی شده است.

فاز اول باغ پرندگان پارک که بخش شرقی بوستان نهاده شده، اوایل سال 92 با ورود 20 هزار پرنده بهره برداری شد. حالا هم حدود 250 گونه مختلف آسیایی و آفریقایی مثل انواع طوطی، کبوتر، جغد، عقاب، کرکس، شاهین، طاووس، فلامینگو، مرغابی، شترمرغ و انواع پرندگان آبزی را می توانید در آن ببینید. یکی از جالب ترین بخشهایی که در باغ پرندگان ساخته شده، کبوترخانه ای در قسمت شمال غربی پارک است. این کبوترخانه به سبک صفوی ساخته شده و یاد و خاطرات گذشته را در فکر ما زنده می نماید. قسمت هیجان انگیز این باغ یعنی فاز دوم که سال 96 مورد بهره برداری نهاده شد، به دیدن نشستن پرندگانی است که آزادانه پرواز می نمایند البته در زیرسقفی توری شکل، بر روی 12 ستون فولادی و دارای 30 مترارتفاع تا چشم انداز هایی خاطره انگیز را در یاد شما بسازد.

تمامی جهتهای رفت و آمد این باغ سنگ فرش است و تزئیناتی اعم از برکه ها و آبشارهای زیبا، پل های چوبی، سایه بان هایی از جنس نی و پوشال، تابلوهای راهنمای چوبی با خط نستعلیق، آلاچیق ها و نیمکت های چوبی زیبایی باغ را دوچندان نموده است.

در این پارک تمام امکاناتی که برای یک پیک نیک یک روزه موردنیاز است، دیده می شوند؛ امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران، مسجد نیمکت، آلاچیق، منقل کباب پز، سطل های زباله، سرویس بهداشتی. یکی از مهمترین امکاناتی که در پارک ساخته شده، انواع زمین های بازی بچه ها و بزرگسالان است. با وقت گذرانی در زمینهای ورزشی، میزهای پینگ پنگ، جهت دوچرخه سواری می توانید برترین خاطرات خود را بسازید. در این پارک هزاران گونه درختی و گیاهی در طی سالها کاشته و پرورش یافت. هنگامیکه قدم به فضای پارک می گذارید و در جاده های پیچ در پیچ پیش می روید، در اطراف خود درختان سر به فلک کشیده کاج، سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا را خواهید دید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5667

به "پارک جنگلی لویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی لویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید