پارچه هوشمند بدن را خنک یا گرم می نماید

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نوع جدیدی از پارچه در چین توسعه یافته که با توجه به هوا پوست بدن فرد را خنک یا گرم می نماید.

پارچه هوشمند بدن را خنک یا گرم می نماید

محققان شکر موجود در صدف را جدا نموده و سوراخ های میکروسکوپی در پارچه می سازند که حاوی مواد شیمیایی است که انرژی گرمایی را جذب و آزاد می نماید.

این فرایند به پارچه اجازه می دهد تا خود را با شرایط آب و هوایی انطباق دهد و فردی که لباسی از جنس این پارچه به تن می نماید در میان گرمای تابستان احساس خنکی می نماید.

لباس هایی که از این پارچه فراوری می شوند را می توان در فضای سرپوشیده یا باز پوشید و به این ترتیب احتیاج به تهویه یا گرمایش و سرمایه کاهش می یابد. در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می گردد.

این درحالی است که به طور معمول پارچه های هوشمند فقط یکی از قابلیت های خنک یا گرم کنندگی را دارند و نمی توانند هر دو ویژگی را ارائه دهند.

پارچه جدید نه تنها سبک و قدرتمند است و می توان آن را به رنگ های مختلف فراوری کرد، بلکه بدون هیچ منبع انرژی اضافی قادر به گرم و سرد کردن پوست است.

به گفته یکی از توسعه دهندگان این پارچه را می توان مانند نمونه های معمول برای فراوری لباس استفاده کرد. پروفسور گوانگ مینگ تائو در دانشگاه علم و فناوری هواژونگ در ایالت ووهان می گوید: ما بخش داخلی ساختار را از فیبرهای نازک طراحی کردیم. می توان این فناوری را در هر گونه پارچه ای به کار برد که احتیاجمند مدیریت دما است مانند پارچه چادر، چتر، پرده، فرش، کفش، ملافه و غیره.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2590

به "پارچه هوشمند بدن را خنک یا گرم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارچه هوشمند بدن را خنک یا گرم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید