وکیل: حکم فدراسیون جهانی جودو نقایص حقوقی دارد

به گزارش دور زمین، امیر ساعد وکیل با اشاره به محرومیت چهار ساله فدراسیون جودو ایران با رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی به خبرنگاران گفت: چیزی که در رأی اعلامی از سوی فدراسیون جهانی جودو مسلم است اینکه فقط مسائل حقوقی در آن دخیل نبوده و مباحث فرا حقوقی و سیاسی هم در آن نقش داشته است. اگر به رأی اعتراض گردد می توان امیدوار بود که با ارائه دفاعیات مناسب، رأی تعدیل گردد.

وکیل: حکم فدراسیون جهانی جودو نقایص حقوقی دارد

وی اضافه کرد: تصمیم جدید فدراسیون جهانی جودو مبنی بر محرومیت چهارساله جودو ایران، یکسری ایرادات حقوقی جدی دارد که در صورت رسیدگی عادلانه و فارغ از ملاحظات غیرحقوقی، بستر را برای شکستن رأی فدراسیون جهانی در دیوان داوری ورزش فراهم می نماید.

وکیل فدراسیون جودو در خصوص اینکه آیا رأی صادره بر مبنای بند خاصی از آئین نامه انضباطی فدراسیون جهانی بوده یا خیر؟ گفت: به صراحت چنین بندی وجود ندارد که اگر ورزشکاری مبارزه نکند، محرومیت یا جریمه ای متوجه فدراسیون یا کشور متبوع می شود. فدراسیون جهانی به بندی برای محرومیت چهار ساله ایران استناد نموده است که پایه استدلالی آن سست است.

وی در خصوص اینکه آیا امکان اخذ دستور موقت برای حضور بریمانلو در المپیک از دادگاه عالی ورزش وجود دارد؟ اظهار کرد: یکی از اهداف ما همین است که بتوانیم دادگاه عالی ورزش را مجاب کنیم این محرومیت شامل سهمیه المپیک نمی شود تا نماینده ایران بتواند در بازی های توکیو حضور داشته باشد.

امیرساعد وکیل در خصوص هزینه های دادرسی در صورت اعتراض هم گفت: چون پرونده جنبه انضباطی دارد نه اقتصادی، هزینه های اقامه دعوا خیلی کمتر از آن چیزی است که گوشه و کنار گفته می شود. 1000 فرانک سوئیس هزینه ثبت اعتراض خواهد بود و مبلغی هم در انتها اعلام رأی نهایی ممکن است به عنوان هزینه های دادرسی منظور شود. چون فرایند رسیدگی طولانی نخواهد بود، فکر می کنم کل هزینه دادرسی در دیوان داوری ورزش حدود 100 میلیون تومان باشد. این در حالی است که با کوشش هایی که قرار است انجام شود می خواهیم از حقوق ورزش ایران و خانواده 90 هزار نفری جودوکاران ایرانی دفاع کنیم تا با اراده الهی، زمینه بازگشت هر چه زودتر این ورزشکاران به میادین ورزشی بین المللی فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4370

به "وکیل: حکم فدراسیون جهانی جودو نقایص حقوقی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل: حکم فدراسیون جهانی جودو نقایص حقوقی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید