وزیر نفت کویت: هدف نشست آینده اوپک کاهش چشمگیر فراوری است

به گزارش دور زمین، الفاضل در گفت وگو با روزنامه کویتی (الرای) اضافه نمود :هدف از کاهش فراوری نفت، ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در مرحله پیش روی است.

وزیر نفت کویت: هدف نشست آینده اوپک کاهش چشمگیر فراوری است

درجلسه اوپک قرار است سقوط شدید قیمت نفت در دنیا به ویژه بعداز شیوع گسترده و همه گیری دنیای ویروس کرونا (کووید 19) آنالیز گردد.

وی با بیان اینکه کویت نقش اساسی در ایجاد اجماع بین فراوری کنندگان اصلی دارد، افزود: در رایزنی ها و مذاکرات با همه وزرای کشورها احساس مسئولیت متقابل بین همه طرف ها و ضرورت اقدام مشترک برای نجات بازار نفت در سریع ترین زمان ممکن را درک کردم.

وزیر نفت کویت با بیان اینکه بعضی از کشورهای فراوری کننده مایل به شرکت در کاهش فراوری مورد انتظار هستند، توضیح داد: مذاکرات و مقدمات برای مشارکت تعداد بیشتری از کشورهای عظیم و کشورهای اصلی فراوریکننده نفت مانند آمریکا ، برزیل ، کانادا ، آرژانتین ، کلمبیا و نروژ در کاهش فراوری نفت اجرا شده و همچنین بحث های بسیار مهمی در باره نحوه توزیع سهمیه و کاهش بین کشورها ادامه دارد.

الفاضل با تاکید به اینکه امیدوارم قیمت هر بشکه نفت به 12 دلار نرسد، اعلام نمود: گرایش بیشتر کشورها لزوم مداخله فوری برای کاهش فراوری برای نجات بازار دنیای نفت ناشی از وخیم شدن اوضاع با گسترش ویروس کووید 19 است.

وی گفت: در ابتدای سال جاری و با شیوع ویروس کرونا ، کمیته فنی اوپک جلسات طولانی برگزار کردند و بعضی جلسات تا سه روز برای آنالیز تاثیرات احتمالی شیوع کووید 19 بربازار نفت از جمله تقاضای خرید آن ادامه یافت و این کمیته کاهش فراوری نفت در سه ماهه دوم سالجاری میلادی را برای نجات بازار نفت پیشنهاد کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2572

به "وزیر نفت کویت: هدف نشست آینده اوپک کاهش چشمگیر فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت کویت: هدف نشست آینده اوپک کاهش چشمگیر فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید