ورود مسافر به هتل های استان اردبیل 95 درصد کاهش یافت

به گزارش دور زمین، رییس هیات مدیره جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: میزان ورود مسافر و جهانگرد به هتل ها و مراکز اقاتمتی این استان در نیمه نخست امسال 95 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

ورود مسافر به هتل های استان اردبیل 95 درصد کاهش یافت

از سفر با رزرو تور پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

جعفر بذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: در این مدت بیش از 94 هزار میلیارد ریال به صنعت هتلداری کشور خسارت وارد شده و با طولانی شدن شرایط کرونایی صنعت هتلداری و جهانگردی متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد.

وی گفت: این در حالی است که حوادث سیل سال گذشته نیز بر فرایند مسافرت ها در سطح کشور بویژه پذیرش مسافر و جهانگرد در هتل های استان اردبیل تاثیر منفی داشته و در طول سال 98 نیز درآمد هتلداران این استان به حداقل کاهش یافته بود.

او اظهارداشت: برغم بازگشایی هتل ها و مراکر اقامتی رسمی با صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا ، تبلیغات گسترده برای پرهیز از مسافرت توسط رسانه ملی و فضای مجازی بر فرایند مسافرت ها و ورود جهانگرد و اسکان در هتل های استان اردبیل تاثیرگذار بوده است.

به گفته وی ، در حالی که 240 هزار نفر در بخش صنعت جهانگردی کشور فعالیت دارند 75 هزار نفر از این تعداد در بخش هتلداری مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که بخشی از این افراد در بخش هتلداری استان اردبیل فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش درآمد هتلداران از بخش صنعت جهانگردی به پنج درصد هیچ اقدام حمایتی برای جبران خسارات کرونا برای فعالان در این بخش از سوی دولت اتخاذ نشده است، اضافه کرد: تصمیمات حمایتی از بخش جهانگردی کافی نیست و در حالی که برای ادامه فعالیت هتل ها و مراکز اقامتی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستی جهانگردی هستیم توان تامین هزینه های نگهداری هتل ها و مراکز اقامتی از جمله هزینه های انرژی را با ادامه شرایط رکود مسافر نداریم.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران استان اردبیل بیان نمود: دولت و مجلس باید از صنعت جهانگردی و هتلداری حمایت کافی داشته باشند و تصمیمات فعلی دولت در خصوص حمایت از فعالان بخش خصوصی جهانگردی کافی به نظر نمی رسد، در حالی که هم اکنون شاهد آن هستیم که دولت بیشترین حمایت ها را از این صنوف داشته و خبری از حمایت بخش جهانگردی و فعالان آن نیست.

او گفت: در شرایط فعلی تسهیلات با سود 12 رقمی و مدت زمان بازپرداخت کمی که در نظر گرفته شده کارساز صنعت شکننده جهانگردی نخواهد بود، بلکه انتظار می رود منابع بلاعوض و تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به این بخش اختصاص یابد.

بذری توضیح داد: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت جهانگردی متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد و تاثیرات آن نیز به این زودی برطرف نخواهد شد و چنانچه حمایت ها در این زمینه به شکل واقعی، عملی و کارساز نباشد، سرمایه گذاران این بخش بیشتر متضرر شده و جبران خسارت نیز غیرممکن خواهد بود.

220 هتل و هتل آپارتمان با 15 هزار تخت در استان اردبیل در پذیرش مسافر و جهانگرد فعالیت دارند و بیش از پنج هزار تخت پذیرش مسافر نیز به وسیله خانه مسافرها در استان راه اندازی شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3350

به "ورود مسافر به هتل های استان اردبیل 95 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مسافر به هتل های استان اردبیل 95 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید